מערכת COL | יום כ"ב תשרי ה׳תשע״ז 24.10.2016

ישר באדם - אין ● הרב טוביה בלוי סופד

ברשימה מיוחדת ל-COL, מעלה הגה״ח הרב טוביה בלוי מספר אנקדוטות השמורות עמו מהיכרותו הארוכה עם הרה״ח ר׳ שמשון לייב הלפרין ע״ה, שנלב״ע בשבת האחרונה, וכן מביע את תנחומיו לבני המשפחה ● לקריאת הרשימה
ישר באדם - אין ● הרב טוביה בלוי סופד
בתמונה הקטנה: הרב שמשון הלפרין ע״ה, על רקע תמונתו של הרב בלוי
הרב טוביה בלוי.

ישר באדם - אין.

״אבד חסיד מן הארץ וישר באדם אין״ (מיכה ז, ב).

את הרה״ח ר׳ שמשון לייב הלפרין ז״ל הכרתי לראשונה לפני למעלה מ-60 שנה, כאשר עמדתי בראשות ישיבת הערב של חב״ד בביהכנ״ס חב״ד בשכונת בית ישראל בירושלים.

כידוע, בראשות ביהכנ״ס חב״ד בשכונת בית ישראל עמדה משפחת הלפרין, בראשה הגה״ח ר׳ חנניה יוסף זצ״ל - אביו של המנוח ע״ה, ובמסגרת זו זכיתי להכיר את המנוח מקרוב.

כעבור זמן עברו המנוח ז״ל ומשפחתו לגור בשכונת סנהדריה, ומאז היה ר׳ שמשון לייב ז״ל מעמודי התווך של הקהילה החב״דית, ושימש כבעל-קריאה בביהכנ״ס שלנו וכן כבעל-תפילה בימים נוראים. נוכחותו של ר׳ שמשון לייב ז״ל פיארה את הקהילה והוסיפה נופך ייחודי למהותה ולצביונה.

בש״ק חוהמ״ס השנה, סיימנו, חסידי חב״ד, הן את התורה שבכתב והן את התורה שבע״פ. את התורה שבכתב סיימנו במסגרת לימודי החת״ת, כיוון שבאותו יום למדנו את ״שביעי״ של פ׳ וזאת הברכה. את התורה שבע״פ סיימנו כיוון שלמדנו באותו היום את שלושת הפרקים האחרונים של הל׳ מלכים להרמב״ם.

התורה נקראת, כידוע, ״ספר הישר״. אכן באותו היום הסתיימו חייו המופלאים של ר׳ שמשון לייב הלפרין ז״ל עלי אדמות, ובכך עברה מן העוה״ז אישיות שכל מהותה הייתה - יושר.

רש״ל ז״ל היה בעל שכל ישר ובעל יושר מופלג במידות טובות. כל כולו היה ההיפך הגמור מכל שמץ של עקמומיות, אם בשכל ואם במידות, ובסלידה מכל צל של עיוות. אישיותו הייתה ישרה כסרגל וכך גם התנהגותו והליכותיו בכל תחום וענין.

אכן, ישר באדם, הרה״ח ר׳ שמשון לייב הלפרין ז״ל איננו, וחבל על דאבדין.

ברצוני לנצל הזדמנות זו לשגר את תנחומיי הכנים והשתתפותי בצערם של בני המשפחה היקרה, הרב אהרן דב, הרב צבי, הרבנית פנינה, הרבנית חווה שי׳, ואחיו של המנוח הגה״ח ר׳ לוי יצחק הלפרין שליט״א.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.