מערכת COL | יום ה' אדר א ה׳תשס״ה 14.02.2005

חגיגת סיום הש"ס בישיבת 'חכמי לובלין' בפולין

רבבות אלפי ישראל יחגגו בכל העולם את סיום המחזור האחד עשר של התלמוד הבבלי במסגרת לימוד הדף היומי; בבני ברק ובירושלים, בניו יורק ובלונדון, באנטווערפען ובפאריז. האוירה החגיגית שמנשבת בימים אלה בבתי הכנסת ובבתי המדרשות בכל רחבי תבל, מעמדי הסיום ורבבות אלפי לומדי התורה, שיבואו לשמוח בשמחת התורה, מגשרת על פני האוקינוס הגדול, שמחת היחיד שזכה לסיים את הש"ס בבלי, היא שמחת הרבים השותפים להרגשה שאין לנו שיור רק התורה הזאת. ביום גדול וקדוש זה של סיום הש"ס, יעלו השמימה אלפיים שבע מאות ושנים דפי גמרא שנלמדו על ידי רבבות אלפי יהודים בכל העולם במשך שבע שנים, והם יתייצבו כמליצי יושר על עם ישראל, להתפלל בעד ישועת ישראל. אולם אין ספק שהמקום החשוב וההסטורי ביותר שבו תיערך חגיגת 'סיום הש"ס' בשנה זו, הוא במקום משכנו של רבי מאיר שפירא זצוק"ל מייסד התקנה הקדושה, בישיבת חכמי לובלין שבפולין, ביוזמת 'מרכז רבני אירופה'.
חגיגת סיום הש
ישיבת חכמי לובלין.
החגיגה האירופאית, המרכזית וההסטורית הזו שביוזמת 'מרכז רבני אירופה' מתארגנת בשיתוף פעולה מלא עם 'מרכז אגודת ישראל ירושלים' שלהם הייתה הזכות והכבוד לארגן בארץ הק' בכל 'סיומי הש"ס' חגיגות מרכזיות לכבוד התורה ולומדיה, בשיתוף עם עיריית לובלין ועם הקהילות היהודיות בוורשא ובלובלין. את הבמה המרכזית באירוע יפארו מרנן ורבנן גדולי ומאורי הדור שליט"א, אדמו"רים, רבנים וראשי ישיבות מכל רחבי אירופה שהבטיחו את השתתפותם. הרב מנחם פורוש יו"ר 'מרכז אגודת ישראל ירושלים' ישתתף אף הוא אישית באירוע המרגש וההסטורי ויישא מדברותיו הנפלאים בפני קהל המשתתפים. האירוע יתקיים אי"ה ביום רביעי כ"א אדר א' שבו חל ה'יארצהייט' של רבי אלימלך מליזענסק זצוק"ל, ומאות רבות של אנשים מגיעים לפולין למסלול משולב שנותן להם את האפשרות להשתטחו על קברו, והן את האפשרות ההסטורית להשתתף בחגיגה האירופאית המרכזית לציון 'סיום הש"ס'. הרב משה גרליק מנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' מסר שהאירוע יהיה בעז"ה לשם ולתהילה כיאה וכראוי למייסד התקנה הקדושה, מה גם, שכיום משמש בניין ישיבת 'חכמי לובלין' כבית ספר לאחיות רפואיות, וחגיגת 'סיום הש"ס' מרכזית באולם הישיבה תסמל החזרת עטרה ליושנה. האירוע כולו יוקדש גם לזכר נשמותיהם של הנספים בשואה האיומה לציון 60 שנה לשחרור מחנה אושוויץ, ובמהלך החגיגה יושמעו פרקי חזנות ותפילות מפי גדול החזנים החזן ר' יצחק מאיר הלפגוט שיחי' שיבוא במיוחד להנעים לחוגגים לכבודה של תורה. האירוע ישודר כולו בצורה ישירה אל כל רבני אירופה באמצעות מערכת טכנולגית חכמה שהותקנה לאחרונה במשרדי 'מרכז רבני אירופה'.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
Where to start
ו' אדר א ה׳תשס״ה
Halevei everybody should be makpid on chitas and rambam first. The Takana of Rosh Bnei Yisroel of our Generation. Then Perhaps one can think of moving on to Daf Yomi
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.