מערכת COL | יום ה' אדר א ה׳תשס״ה 14.02.2005

תחקיר COL: הפרובוקטור שהצית את האש

הגילוי של אמנון אברמוביץ' אמש במהדורת החדשות של ערוץ 2 משלים עוד קטע בפאזל, שפורש לפנינו אט אט את התמונה הכוללת של האירוע הנפשע ביום חמישי בערב בכפר חב"ד. מתברר שאותו "קטין", המוכר היטב כחלק מקבוצת "שבבניקים" בנתניה, יזם ותכנן עם חבריו את כל האירוע. הוא הגיע לחתונה עם כמה מחבריו, ובראשם צעיר שהקים לאחרונה גוף שמטרתו "לרומם את מעמד השבבניקים בציבור החרדי". השניים התראיינו לפני כשבועיים לכתבה ב"ידיעות אחרונות", וכך נוצר כנראה הקשר ביניהם לבין כתב העיתון. כפי שחשף אברמוביץ', תכננו ה"קטין" וחבריו את האירוע בתיאום עם הכתב, כ"תרגיל עיתונאי". כך הצליח לכאורה כתב "ידיעות אחרונות" להיות העיתונאי היחיד שקיבל עדויות באותו ערב מאלה שהיו מעורבים באירוע. הציטוטים והעדויות שהוא הביא מפי המשתתפים הופיעו גם בכותרת עמודו הראשון של העיתון ביום שישי, ותרמו תרומה מכרעת לתהודה העצומה שקיבל האירוע. עכשיו מתברר ש"מקורותיו" הזינו אותו במידע מנופח, שגרם חילול עצום של שם חב"ד.
תחקיר COL: הפרובוקטור שהצית את האש

ה"קטין" וחבריו הם המקור לידיעות כאילו צעקו לעברו של השר "רוצח יומך יגיע". אחד מהם אף הודה לכתב העיתון כי "פינצ'רנו לו את האוטו".

(
למרבה הצער, גם אתר COL נפל
קרבן לידיעות המנופחות שזרמו מהמקום. עורך האתר וצוות הכתבים, שלא היו בשטח, ניזונו מפה לאוזן וממכשירי המירס של 'השמירה' בכפר, והתברר בדיעבד שחלקם היו מוגזמים. יצויין, כי גם מנהל האתר לא היה בכפר בעת האירוע, סיבה נוספת למידע המוטעה שפורסם באתר).

אבל מי שחשב כי הנערים הריקים והפוחזים האלה פועלים בחלל ריק, נדהם למראה כתבה שעלתה היום באתר המופקר של "בית משיח", ובה אותו נער - שגרם חילול השם - מתואר היום כאחד מ..."מארגני האירוע" של "כנס המחאה" שאמור להתקיים בשבוע הבא בירושלים. 

הטירוף כבר מגיע לשיאים כאלה שאתה כבר צובט את עצמך כדי להיות בטוח שזה אמיתי.


No wonder Yediot Achronot was the only paper to publish testimonies from participants of the event. These testimonies and quotes supplied by these youths  with great elaboration which did not exactly reflect the truth, to say the least,  showed up on Yediot's Friday Headlines bringing about a great deal of damage to the reputation of Chabad

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.