מערכת COL | יום י"ד תשרי ה׳תשע״ז 16.10.2016

"אדמו"רי חב"ד ויהדות בוכרה" הושק במעמד חגיגי ● תיעוד

עם צאת הספר המיוחד "אדמו"ר חב"ד ויהדות בוכרה", נערך טקס השקה מרשים בלשכתו של הנגיד החסידי ר' לוי לבייב ברמת גן, ששילב בתוכו ציון יום ההולדת ה־60 של לבייב, לאורך ימים ושנים טובות, לצד ראיון חגיגי המתפרסם בשבועון 'כפר חב"ד' של חג הסוכות ● לכתבה וגלריית תמונות




ליד שולחן העץ המרשים בחדר הישיבות של ענקית היהלומים
LLD, מקום שבדרך כלל מארח מפגשים עסקיים, לקח הנגיד החסידי ר' לוי לבייב פסק זמן מהביזנס והקדיש שעה ארוכה לשיחה, או יותר נכון התוועדות, על הקשר האמיץ של יהדות בוכרה עם חב"ד הנמשך כבר כמאה שנים, על המפגשים האישיים שלו עם הרבי ועל מפעל השליחות ברחבי תבל שכל־כך קרוב לליבו.

בין 'לחיים' ל'לחיים', השיב לבייב על שאלות סופרי שבועון 'כפר חב"ד' במסגרת ראיון מיוחד המתפרסם במגזין החגיגי של חג הסוכות.

+++

עם צאת הספר המיוחד "אדמו"ר חב"ד ויהדות בוכרה", נערך טקס השקה מרשים בלשכתו של הנגיד החסידי ר' לוי לבייב ברמת גן, ששילב בתוכו ציון יום ההולדת ה־60 של לבייב, לאורך ימים ושנים טובות, לצד ראיון חגיגי המתפרסם בשבועון 'כפר חב"ד' של חג הסוכות.

ליד שולחן העץ המרשים בחדר הישיבות של ענקית היהלומים
LLD, מקום שבדרך כלל מארח מפגשים עסקיים, לקח הפעם ר' לוי לבייב פסק זמן מהביזנס והקדיש שעה ארוכה לשיחה, או יותר נכון התוועדות, על הקשר האמיץ של יהדות בוכרה עם חב"ד הנמשך כבר כמאה שנים, על המפגשים האישיים שלו עם הרבי ועל מפעל השליחות ברחבי תבל שכל־כך קרוב לליבו.

הנוכחים במפגש, היו חסידים שבאו משם, מסמרקנד וטשקנט, לצד צוות עורכי וכותבי הספר, השליח לטשקנט, אנשי 'אור אבנר' המסורים, בני משפחתו של המארח וסופרי 'כפר חב"ד'.

המשתתפים, הרבנים, הסופרים והעסקנים: (לפי סדר הישיבה, מימין): זבולון לבייב, ברוך אברמצי'ייב שליח הרבי בטשקנט, בצלאל שיף, לוי לבייב, מרדכי גורודצקי, דוד גורביץ, יהודה בלוי, יאיר בורוכוב, אלי וולף, זושא וולף, משה מרינובסקי, מנחם כהן, דוד מונדשיין, הבנים: יהושע לבייב, שמעיה לבייב, זבולון לבייב.

אחרי דברי הפתיחה הקצרים, נענה ר' לוי לבייב ואמר: "תודה רבה לרבנים ולאורחים החשובים שבאו לכאן היום לברך אותי ליום הולדתי. מבחינתי, זו הזדמנות לומר ברוך השם ולברך את הקב"ה שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. הספר החדש 'אדמו"רי חב"ד ויהדות בוכרה' שהופיע לרגל יום ההולדת שלי הוא בהחלט הפתעה נעימה.

"קיבלתי אותו לראשונה מידי הרב בערל לאזאר במהלך הכינוס הכללי של השלוחים באירופה שהתקיים לא מזמן ונהניתי ממנו מאוד. יחד עם זה, עצם העובדה שיהודי בוכרה היו והינם קשורים בקשר חזק עם אדמו"רי חב"ד ועם חסידי חב"ד, מבחינתי היא לא חידוש גדול. זה מה שקיבלתי מאבא, רבי אבנר עליו־השלום, וזה מה שקיבלתי מסבא, רבי זבולון זכר צדיק לברכה שהיה יהודי צדיק אמיתי, ללא יצר הרע.

"מאז שאני זוכר את עצמי כילד קטן בטשקנט, הרבנים החב"דיים וחסידי חב"ד, היו בני־בית אצלנו. הספר מתאר באריכות, למשל, את הפעילות והרבנות, של השליח החב"די הראשון לבוכרה, רבי שלמה לייב אליעזרוב, זכר צדיק לברכה. הסביבה והאווירה שבה גדלתי הייתה המשך ישיר ותוצאה ישירה של לימוד התורה וחינוך יהודי שניתן בתלמוד־תורה ובישיבות שהרב אליעזרוב ייסד וניהל.

"ואתם יודעים מי היו התלמידים בתלמודי תורה ובישיבות הללו? דווקא ילדים עניים ויתומים שההורים שלהם לא היו מסוגלים לממן שכר למורה פרטי. כשהרב אליעזרוב הגיע לסמרקנד סבא היה ילד קטן. כמה שנים אחר כך היתה המהפיכה הקומוניסטית ובשביל להמשיך ללמוד תורה ולנהל חיים יהודיים היה צריך מסירות־נפש. ומי גילה בעצמו את הכוחות האלו? אותם ילדים ממשפחות עניות, ילדים יתומים שזכו לחינוך של חסידי חב"ד. הם קיבלו את החיסון החב"די ולקחו ממנו את הכוח לעבור חקירות קשות מאוד ולא למסור את השמות של החברים שלהם ולהישלח לסיביר ולהישאר יהודים נאמנים.

"כשעברו השנים והתחלתי לעשות למען חינוך יהודי בברית המועצות, בזמנים ובתקופות אחרות, הדמות של אבא עליו השלום עמדה לנגד עיניי. יהודי שבזכות הקשר והידידות עם חסידי חב"ד ובעקבות העובדה שאביו למד אצל הרב אליעזרוב, חינך אותנו שזה החיים האמיתיים. שהכסף הוא רק מכשיר ואמצעי בשביל לעזור. בשביל לחזק יהודים ויהדות".

הראיון המלא עם לבייב, כולל שביבים שסיפרו חלק מהנוכחים במפגש – בכתבה המלאה המתפרסמת בגיליון החג של 'כפר חב"ד'

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.