יומן חב״ד ח' תשרי ה׳תשפ״ה
‹
היום
תשרי
ה׳תשפ״ה
›
תשפ״ד
תשפ״ג
תשפ״ב
תשפ״א
תש״ף
תשע״ט
תשע״ח
תשע״ז
תשע״ו
תשע״ה
תשע״ד
תשע״ג
תשע״ב
תשע״א
תש״ע
תשס״ט
תשס״ח
תשס״ז
תשס״ו
תשס״ה
תשס״ד
תשס״ג
תשס״ב
דברי ימי חב״ד
+
+
+
אירועי היום
+
+
+
+
+
+
הרבי מוסר את תרנגול הכפרות לשחיטה, תנש"א
עשרת ימי תשובה, כפרות - ח' תשרי
במשך השנים עורר הרבי על כך שבעשרת ימי תשובה יש לעסוק בלימוד הלכות ימים אלו באופן שהדברים יהיו חקוקים בזכרון, מכיון שריבוי הלכות שונות חלים בימים אלו (ש"פ וילך תשנ"ב).
בימים אלו שהינם ימים כללים, (יום ראשון כנגד ימי ראשון של כל השנה וכו') יש לדאוג לסיפוק צרכי היום במשך כל השנה כולה על ידי עיון בצרכי היום בכל יום ויום.
בימים אלו ניתן לומר תהלים גם בלילה, בשונה מכל השנה בה נוהגים שלא לומר תהלים משקיעת החמה.
*
נוהגים לערוך כפרות בתרנגול לבן. זמנו – באשמורת הבוקר של ערב-יום-הכיפורים. הכפרות יהיו כפי חשבון בני-אדם שבבית, זכר לזכר ונקבה ולנקבה, ולמעוברת שלושה: אחת בשבילה, וזכר ונקבה בשביל ספק הוולד.
אומרים "בני אדם" עד "מצאתי כופר" פעם אחת, ואחר-כך אומרים פעם אחת "זה חליפתי" עד "ולשלום", ובעת אמירת "זה חליפתי..." מסבבים שלוש פעמים את התרנגול/ת מעל הראש, וחוזרים ואומרים "בני אדם...". כסדר הזה עושים שלוש פעמים.
בסך הכול אמירת "בני אדם" עד "ולשלום" – שלוש פעמים. ובסך הכול מסבבים תשע פעמים.
המהדרין מכסים בעצמם את הדם בברכה (ברשות השוחט, שהמצווה מוטלת עליו, שיכבד אותו להיות שלוחו). כ"ק אדמו לחץ להמשך...
בימים אלו שהינם ימים כללים, (יום ראשון כנגד ימי ראשון של כל השנה וכו') יש לדאוג לסיפוק צרכי היום במשך כל השנה כולה על ידי עיון בצרכי היום בכל יום ויום.
בימים אלו ניתן לומר תהלים גם בלילה, בשונה מכל השנה בה נוהגים שלא לומר תהלים משקיעת החמה.
*
נוהגים לערוך כפרות בתרנגול לבן. זמנו – באשמורת הבוקר של ערב-יום-הכיפורים. הכפרות יהיו כפי חשבון בני-אדם שבבית, זכר לזכר ונקבה ולנקבה, ולמעוברת שלושה: אחת בשבילה, וזכר ונקבה בשביל ספק הוולד.
אומרים "בני אדם" עד "מצאתי כופר" פעם אחת, ואחר-כך אומרים פעם אחת "זה חליפתי" עד "ולשלום", ובעת אמירת "זה חליפתי..." מסבבים שלוש פעמים את התרנגול/ת מעל הראש, וחוזרים ואומרים "בני אדם...". כסדר הזה עושים שלוש פעמים.
בסך הכול אמירת "בני אדם" עד "ולשלום" – שלוש פעמים. ובסך הכול מסבבים תשע פעמים.
המהדרין מכסים בעצמם את הדם בברכה (ברשות השוחט, שהמצווה מוטלת עליו, שיכבד אותו להיות שלוחו). כ"ק אדמו לחץ להמשך...
במשך השנים עורר הרבי על כך שבעשרת ימי תשובה יש לעסוק בלימוד הלכות ימים אלו באופן שהדברים יהיו חקוקים בזכרון, מכיון שריבוי הלכות שונות חלים בימים אלו (ש"פ וילך תשנ"ב).
בימים אלו שהינם ימים כללים, (יום ראשון כנגד ימי ראשון של כל השנה וכו') יש לדאוג לסיפוק צרכי היום במשך כל השנה כולה על ידי עיון בצרכי היום בכל יום ויום.
בימים אלו ניתן לומר תהלים גם בלילה, בשונה מכל השנה בה נוהגים שלא לומר תהלים משקיעת החמה.
*
נוהגים לערוך כפרות בתרנגול לבן. זמנו – באשמורת הבוקר של ערב-יום-הכיפורים. הכפרות יהיו כפי חשבון בני-אדם שבבית, זכר לזכר ונקבה ולנקבה, ולמעוברת שלושה: אחת בשבילה, וזכר ונקבה בשביל ספק הוולד.
אומרים "בני אדם" עד "מצאתי כופר" פעם אחת, ואחר-כך אומרים פעם אחת "זה חליפתי" עד "ולשלום", ובעת אמירת "זה חליפתי..." מסבבים שלוש פעמים את התרנגול/ת מעל הראש, וחוזרים ואומרים "בני אדם...". כסדר הזה עושים שלוש פעמים.
בסך הכול אמירת "בני אדם" עד "ולשלום" – שלוש פעמים. ובסך הכול מסבבים תשע פעמים.
המהדרין מכסים בעצמם את הדם בברכה (ברשות השוחט, שהמצווה מוטלת עליו, שיכבד אותו להיות שלוחו). כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו היה מכסה את הדם על-ידי נוצה, בחמש תנועות. נוסח הברכה: "אשר קדשנו במצוותיו וציוונו על כיסוי הדַם בֶּעָפָר".
כיסוי הדם: יש להכין מראש עפר (חול יבש, שגרגיריו נפרדים, ולא גושים, ולפזרו גם תחת עמדת השחיטה עבור הדם שיישפך עליו). ממתינים לבדיקת הסימנים ע"י השוחט – שלא תהיה ברכתו לבטלה, ומכסים ביד בעפר (כנ"ל). אף מי שמכסה את הדם בפעם הראשונה, לא יברך 'שהחיינו'.
ראוי לתת את פדיון הכפרות לעניים או לקופות הצדקה בו ביום, ובהקדם האפשרי. אם נותנים את העופות עצמם לעניים, שאינם מתביישים בכך, יש להיזהר לתת לעניים היודעים (או ללמדם) כיצד להכשירם במליחה כדת וכדין.
(קובץ התקשרות, הרב יוסף שמחה גינזבורג)
בימים אלו שהינם ימים כללים, (יום ראשון כנגד ימי ראשון של כל השנה וכו') יש לדאוג לסיפוק צרכי היום במשך כל השנה כולה על ידי עיון בצרכי היום בכל יום ויום.
בימים אלו ניתן לומר תהלים גם בלילה, בשונה מכל השנה בה נוהגים שלא לומר תהלים משקיעת החמה.
*
נוהגים לערוך כפרות בתרנגול לבן. זמנו – באשמורת הבוקר של ערב-יום-הכיפורים. הכפרות יהיו כפי חשבון בני-אדם שבבית, זכר לזכר ונקבה ולנקבה, ולמעוברת שלושה: אחת בשבילה, וזכר ונקבה בשביל ספק הוולד.
אומרים "בני אדם" עד "מצאתי כופר" פעם אחת, ואחר-כך אומרים פעם אחת "זה חליפתי" עד "ולשלום", ובעת אמירת "זה חליפתי..." מסבבים שלוש פעמים את התרנגול/ת מעל הראש, וחוזרים ואומרים "בני אדם...". כסדר הזה עושים שלוש פעמים.
בסך הכול אמירת "בני אדם" עד "ולשלום" – שלוש פעמים. ובסך הכול מסבבים תשע פעמים.
המהדרין מכסים בעצמם את הדם בברכה (ברשות השוחט, שהמצווה מוטלת עליו, שיכבד אותו להיות שלוחו). כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו היה מכסה את הדם על-ידי נוצה, בחמש תנועות. נוסח הברכה: "אשר קדשנו במצוותיו וציוונו על כיסוי הדַם בֶּעָפָר".
כיסוי הדם: יש להכין מראש עפר (חול יבש, שגרגיריו נפרדים, ולא גושים, ולפזרו גם תחת עמדת השחיטה עבור הדם שיישפך עליו). ממתינים לבדיקת הסימנים ע"י השוחט – שלא תהיה ברכתו לבטלה, ומכסים ביד בעפר (כנ"ל). אף מי שמכסה את הדם בפעם הראשונה, לא יברך 'שהחיינו'.
ראוי לתת את פדיון הכפרות לעניים או לקופות הצדקה בו ביום, ובהקדם האפשרי. אם נותנים את העופות עצמם לעניים, שאינם מתביישים בכך, יש להיזהר לתת לעניים היודעים (או ללמדם) כיצד להכשירם במליחה כדת וכדין.
(קובץ התקשרות, הרב יוסף שמחה גינזבורג)
סגור
קישורים בנושא:
נוסח כפרות
יום היארצייט של רבי ברוך, אביו של אדמו"ר הזקן
"הרב הרב ברוך אביו של אאזמו"ר הזקן היה צדיק נסתר, והי' למדן מופלא ועסקן בעניני צדקה והתנהג בפשטות כאחד מבעלי הישוב" (מדברי הרבי הריי"צ).
ספר הזכרונות שנכתב על ידי הרבי הריי"צ עוסק בתולדות חייו והתקשרותו עם עולם החסידות.
ספר הזכרונות שנכתב על ידי הרבי הריי"צ עוסק בתולדות חייו והתקשרותו עם עולם החסידות.
מצבת רבי ברוך (עליה נרשם שמו "ישראל ברוך")
הרה"ח
יצחק שלינקה
ע״ה
תשס"ח, ראשון לציון
x
הרה"ח יצחק שלינקה
ע״ה
תשס"ח, ראשון לציון
,מראשון לציון, יו"ר בית הכנסת המרכזי בעיר. היה ממקימי עולה של תורה וחסד בעיר. ת"ח ונעים הליכות, חיבר ספרים רבים וביניהם: בארות יצחק על התורה והמועדים, יקיר העיר ראשון לציון. במשך עשרות שנים שימש כיו"ר המועצה הדתית והיה פעיל בכל תחומי הדת בעיר. בתקופה האחרונה בעלמא הדין, לעת זקנותו לא נטש את הפעילות הציבורית ובין השאר שימש כנשיא כבוד של המועצה הדתית, יו"ר קרן מילגות לאברכים
הגב'
חנה כהן
ע״ה
תש"ע , כפר חב"ד
x
הגב' חנה כהן
ע״ה
תש"ע , כפר חב"ד
אשת יבדלחט"א ר' בנימין כהן, מנהל משק ותחזוקה בועד כפר חב"ד
היתה גננת לילדי השיכונים והיקימה דורות של בתים חסידים
הרה"ח
בנימין וויליגער
ע״ה
תשע"ז,
x
הרה"ח בנימין וויליגער
ע״ה
תשע"ז,
במשך שנים רבות ר' בנימין שימש איש הקשר בין הרבי לבין הרבי מקלויזנבורג, הרב יקותיאל יהודה הלברשטאם זצ"ל.ר' בנימין היה יהלומן, איש המעש. לאורך חייו היה מעורב בפרויקטים רבים למען הקהילה היהודית.זמן קצר לאחר הגעתו בארצות הברית, פגש את הרבי הריי"צ, והיה שם בנמל כשהגיע לארצות הברית. לפני חתונתו נסע לרבי הריי"צ, אשר הניח את ידיו על ראשו ונתן לו ברכה.מכאן ואילך, הרגיש מאוד קרוב לחב"ד והרבי
הרה"ח
שמואל עומר
ע״ה
תשפ"א,
x
הרה"ח שמואל עומר
ע״ה
תשפ"א,
טרגדיה במשפחת השלוחים.
במהלך השבת הלך לעולמו ר' שמואל עומר ז"ל. במשך שנים שימש כשליח הרבי באריאל ובענואל.
בראש השנה האחרון, לפני פחות משבוע, עוד הספיק המנוח ז"ל לשהות בחצרות קודשנו. בימי החג חש ברע וחזר ארצה.
פרטים על מסע הלוויה - בהקדם.
יהי זכרו ברוך.
הרה"ח
מרדכי פבזנר
ע״ה
תשפ"ג, פריז
x
הרה"ח מרדכי פבזנר
ע״ה
תשפ"ג, פריז
בצער התקבלה הידיעה על פטירתו בדמי ימיו של השליח מצרפת הרה"ח ר' מרדכי פבזנר ע"ה, לאחר מחלה ממושכת.
הותיר אחריו את יבדלח"ט רעייתו ושבעת ילדיו.
המנוח הוא בנו של יבדלח"ט הרב יוסף יצחק פבזנר , שליח הרבי ומנכ"ל מוסדות 'סיני-ליובאוויטש' בפריז.
הותיר אחריו גם את אחיו, הרב אברהם ברוך פבזנר - שליח הרבי במוסדות 'סיני-ליובאוויטש'.
אחיו של המנוח, היה הת' שניאור זלמן פבזנר - שימש כשליח בישיבת תומכי תמימים ברינוא ונפטר בצעירותו בי' אלול תשע"ה.
למרות המאבק הממשוך במחלתו, המשיך ר' מרדכי פבזנר ע"ה בפעולתיו הכבירות לקרב יהודים לאביהם שבשמיים, והכל עם חיוך ומאור פנים.
הלוויתו נערכה בערב יום הכיפורים בשעה 14:00 בעיר שליחותו בצרפת – פרפיניאן.
ברוך דיין האמת.
>>לתרומה מקוונת למשפחה לחץ
הרה"ח
חיים סימנט
ע״ה
תשפ"א,
x
הרה"ח חיים סימנט
ע״ה
תשפ"א,
הרב חיים סימנט, שליח ותיק בבוסטון, למעלה מ- 60 שנה, נפטר בשבת, ח תשרי, התשפא.
הוא היה בן 90.
הרב סימנט נולד בהונגריה למשפחה חסידית, והגיע לארהב בראשית שנות השלושים כנער צעיר. משפחתו התגוררה בוויליאמסבורג, ברוקלין, וכבחור עשה את דרכו לקראון הייטס ללמוד בישיבה המרכזית של חבד ב- 770.
לעיתים קרובות הוא סיפר על ערב ראש השנה בסוף שנות ה-40, כי הוא זכה למסור לרבי, שהיה אז חתן לאדמור הרייצ נע, את הפנ לפני ראש השנה. הרבי מסר את הפנ באופן אישי לרבי הרייצ.
בחתונתו עם אשתו אסתר באמצע שנות החמישים, הם זכו שהרבי היה המסדר קידושין שלהם.
לאחר נישואיהם הם יצאו לבוסטון כשלוחים, שם הקדישו את חייהם לחינוך יהודי במשך למעלה מ -60 שנה.
הרב סימנט כיהן כמנהל רוחני במשך 60 השנים האחרונות וכמנכל ישיבת ליובאוויטש באקדמיה העברית בניו אינגלנד. כמחנך אהוב, הוא השפיע על אלפי תלמידים.
הוא הותיר אחריו את אשתו, אסתר וילדיו, זיסי נגל - קראון הייטס, גולדי גנזבורג - קראון הייטס, מנדל סימנט - קראון הייטס, דובער סימנט - בוסטון, מסצוסטס, שרה הכט - פארק סלופ, ניו יורק, פינחס סנט - ארקנסו, שלום סימנט פלורידה, יעקב סימנט, בוסטון, נכדים ונינים רבים.
הלוויה החלה ביום ראשון, ערב יום כיפור בשעה 8:30 בבוקר בבוסטון בישיבת ליובאוויטש אותה ניהל, וממנה יש לו אלפי תלמידים, מעל 6 עשורים.
משם המשיכה בקראון הייטס, ועברה ממול 770.
נטמן לצד אביו ואחיו בבית הקברות וולווד, לונג איילנד.
השבעה היתה כמה שעות לפני יום כיפור בקראון הייטס.
ברוך דיין האמת
תאריך:
ח' תשרי ה׳תשפ״ה
טהרה
טומאת מת