יומן חב״ד ז' חשוון ה׳תשפ״ה
‹
היום
חשוון
ה׳תשפ״ה
›
תשפ״ד
תשפ״ג
תשפ״ב
תשפ״א
תש״ף
תשע״ט
תשע״ח
תשע״ז
תשע״ו
תשע״ה
תשע״ד
תשע״ג
תשע״ב
תשע״א
תש״ע
תשס״ט
תשס״ח
תשס״ז
תשס״ו
תשס״ה
תשס״ד
תשס״ג
תשס״ב
דברי ימי חב״ד
+
+
+
אירועי היום
+
+
+
+
+
+
שאילת גשמים - ז' חשוון
בתפילת ערבית מתחילים בארץ-ישראל לשאול 'טל ומטר' בברכת השנים. בן ארץ-ישראל הנמצא בחוץ-לארץ ובן חו"ל הנמצא בארץ-ישראל – כל אחד מהם ישאל כבני הארץ שנמצא בה. אם התחיל לשאול בארץ-ישראל בז' במרחשוון ואחר-כך יצא לחו"ל, ממשיך לשאול כבני ארץ-ישראל; אך אם נעשה שליח ציבור – ישאל בחזרת-הש"ץ כבני חו"ל.
אין מפסיקים להכריז 'טל ומטר' לפני תפילת שמונה-עשרה.
שכח 'טל ומטר' ונזכר בתוך הברכה, קודם "ה'" של סיום הברכה, חוזר ל"ותן טל ומטר" וממשיך כסדר. נזכר אחר שאמר "ה'" שם, מסיים הברכה ואומר "ותן טל ומטר לברכה" קודם "תקע בשופר". נזכר לאחר שהתחיל "תקע", יאמר זאת בברכת "שמע קולנו", לפני "כי אתה שומע". שכח גם שם, ונזכר אחר ה' של סיום הברכה, יסיים החתימה ויאמר זאת שם. נזכר לאחר שהחל "רצה", חוזר ל"ברך עלינו" (ורק אם נזכר לאחר שאמר שם ה' של סיום ברכת 'מודים' או 'שים שלום' יאמר "למדני חוקיך" ויחזור ל'ברך עלינו'). אם נזכר לאחר שסיים את "יהיו לרצון" האחרון, חוזר לראש התפילה, ואינו אומר "ה' שפתי תפתח", ורשאי לרדת לפני התיבה לחזרת הש"ץ במקום זה.
שכח 'טל ומטר' ונזכר כשהגיע זמן התפילה הבאה, מתפלל בתפילה הבאה פעמיים שמ לחץ להמשך...
אין מפסיקים להכריז 'טל ומטר' לפני תפילת שמונה-עשרה.
שכח 'טל ומטר' ונזכר בתוך הברכה, קודם "ה'" של סיום הברכה, חוזר ל"ותן טל ומטר" וממשיך כסדר. נזכר אחר שאמר "ה'" שם, מסיים הברכה ואומר "ותן טל ומטר לברכה" קודם "תקע בשופר". נזכר לאחר שהתחיל "תקע", יאמר זאת בברכת "שמע קולנו", לפני "כי אתה שומע". שכח גם שם, ונזכר אחר ה' של סיום הברכה, יסיים החתימה ויאמר זאת שם. נזכר לאחר שהחל "רצה", חוזר ל"ברך עלינו" (ורק אם נזכר לאחר שאמר שם ה' של סיום ברכת 'מודים' או 'שים שלום' יאמר "למדני חוקיך" ויחזור ל'ברך עלינו'). אם נזכר לאחר שסיים את "יהיו לרצון" האחרון, חוזר לראש התפילה, ואינו אומר "ה' שפתי תפתח", ורשאי לרדת לפני התיבה לחזרת הש"ץ במקום זה.
שכח 'טל ומטר' ונזכר כשהגיע זמן התפילה הבאה, מתפלל בתפילה הבאה פעמיים שמ לחץ להמשך...
בתפילת ערבית מתחילים בארץ-ישראל לשאול 'טל ומטר' בברכת השנים. בן ארץ-ישראל הנמצא בחוץ-לארץ ובן חו"ל הנמצא בארץ-ישראל – כל אחד מהם ישאל כבני הארץ שנמצא בה. אם התחיל לשאול בארץ-ישראל בז' במרחשוון ואחר-כך יצא לחו"ל, ממשיך לשאול כבני ארץ-ישראל; אך אם נעשה שליח ציבור – ישאל בחזרת-הש"ץ כבני חו"ל.
אין מפסיקים להכריז 'טל ומטר' לפני תפילת שמונה-עשרה.
שכח 'טל ומטר' ונזכר בתוך הברכה, קודם "ה'" של סיום הברכה, חוזר ל"ותן טל ומטר" וממשיך כסדר. נזכר אחר שאמר "ה'" שם, מסיים הברכה ואומר "ותן טל ומטר לברכה" קודם "תקע בשופר". נזכר לאחר שהתחיל "תקע", יאמר זאת בברכת "שמע קולנו", לפני "כי אתה שומע". שכח גם שם, ונזכר אחר ה' של סיום הברכה, יסיים החתימה ויאמר זאת שם. נזכר לאחר שהחל "רצה", חוזר ל"ברך עלינו" (ורק אם נזכר לאחר שאמר שם ה' של סיום ברכת 'מודים' או 'שים שלום' יאמר "למדני חוקיך" ויחזור ל'ברך עלינו'). אם נזכר לאחר שסיים את "יהיו לרצון" האחרון, חוזר לראש התפילה, ואינו אומר "ה' שפתי תפתח", ורשאי לרדת לפני התיבה לחזרת הש"ץ במקום זה.
שכח 'טל ומטר' ונזכר כשהגיע זמן התפילה הבאה, מתפלל בתפילה הבאה פעמיים שמונה-עשרה: הראשונה לחובת התפילה הנוכחית והשנייה כתשלומין לתפילה הקודמת. אולם אם נזכר אחר מנחת ערב-שבת, לא יתפלל בערבית של שבת שתיים. המסופק אם שאל 'טל ומטר', עד מלאות שלושים יום מהיום, דינו כמי ששכח לאומרו.
בבית הכנסת של הרבי נהגו רק ביום זה להסיר את הפרוכת הלבנה מחודש תשרי.
(קובץ התקשרות, הרב יוסף שמחה גינזבורג)
;
אין מפסיקים להכריז 'טל ומטר' לפני תפילת שמונה-עשרה.
שכח 'טל ומטר' ונזכר בתוך הברכה, קודם "ה'" של סיום הברכה, חוזר ל"ותן טל ומטר" וממשיך כסדר. נזכר אחר שאמר "ה'" שם, מסיים הברכה ואומר "ותן טל ומטר לברכה" קודם "תקע בשופר". נזכר לאחר שהתחיל "תקע", יאמר זאת בברכת "שמע קולנו", לפני "כי אתה שומע". שכח גם שם, ונזכר אחר ה' של סיום הברכה, יסיים החתימה ויאמר זאת שם. נזכר לאחר שהחל "רצה", חוזר ל"ברך עלינו" (ורק אם נזכר לאחר שאמר שם ה' של סיום ברכת 'מודים' או 'שים שלום' יאמר "למדני חוקיך" ויחזור ל'ברך עלינו'). אם נזכר לאחר שסיים את "יהיו לרצון" האחרון, חוזר לראש התפילה, ואינו אומר "ה' שפתי תפתח", ורשאי לרדת לפני התיבה לחזרת הש"ץ במקום זה.
שכח 'טל ומטר' ונזכר כשהגיע זמן התפילה הבאה, מתפלל בתפילה הבאה פעמיים שמונה-עשרה: הראשונה לחובת התפילה הנוכחית והשנייה כתשלומין לתפילה הקודמת. אולם אם נזכר אחר מנחת ערב-שבת, לא יתפלל בערבית של שבת שתיים. המסופק אם שאל 'טל ומטר', עד מלאות שלושים יום מהיום, דינו כמי ששכח לאומרו.
בבית הכנסת של הרבי נהגו רק ביום זה להסיר את הפרוכת הלבנה מחודש תשרי.
(קובץ התקשרות, הרב יוסף שמחה גינזבורג)
;
סגור
הרבנית
טשערנא אושפאל
ע״ה
תשס"ז,
x
הרבנית טשערנא אושפאל
ע״ה
תשס"ז,
הותירה אחריה: הרב זלמן שמוקלער מקליפורניה והרב אפרים שמוקלער
מרת
ראשע צירל שוכן
ע״ה
תשס"ה, הר הזיתים
x
מרת ראשע צירל שוכן
ע״ה
תשס"ה, הר הזיתים
זכתה להציל את אחותה וכמה נפשות להקים
משפחה ולהתישב בכפר חב"ד ולנהל חיי יושר עפ"י
תורה וחסידות בציפיה לגאולה השלימה
נולדה בשנת תרע"ב בעיר
קובנא שבליטא נפטרה
בשנת התשס"ה מנ"כ
בהר הזיתים
הרה"ח
שלמה אהרן קאזארנאווסקי
ע״ה
תשמ"ג, מונטיפיורי, ניו יורק
x
הרה"ח שלמה אהרן קאזארנאווסקי
ע״ה
תשמ"ג, מונטיפיורי, ניו יורק
מתלמידי תומכי תמימים בליובאוויטש במחיצת כ"ק
אדמו"ר אור עולם כ"ק שלום דובער זי"ע וממקושרי
בנו כ"ק אדמו"ר אור עולם כ"ק יוסף יצחק זי"ע
וממקושרי אדמו"ר נשיא דורנו עסק במרץ בעד
מוסדות חב"ד באה"ק ומנוטעי כרם חב"ד בארה"ב
הרביץ תורה וחסידות וקירב לבבות בפרט בין
הנוער ליהדות עד יומו האחרון
נולד בעיר מוהליב בשנת
התרנ"ז ונפטר בשנת
התשמ"ג מנ"כ בניו יורק
מונטיפיורי, ניו יורק
ר'
יחיאל מוגהז
ע״ה
תשס"ז, הר המנוחות
x
ר' יחיאל מוגהז
ע״ה
תשס"ז, הר המנוחות
נולד בתימן, ולמד ב-15 השנים האחרונות בכולל "צמח-צדק" בעיר העתיקה בירושלים. היה מ"משכימי קום" ללימוד החסידות והתמיד בכך עד ימיו האחרונים במסירות נפש. אוהב תורה וירא שמים והילוכו תמיד בנחת עם הבריות
ר'
זאב אברהם בן שחר
ע״ה
תשע"ח,
x
ר' זאב אברהם בן שחר
ע״ה
תשע"ח,
הילד
לוי פיאמנטה
ע״ה
תש"ס, ירושלים
x
הילד לוי פיאמנטה
ע״ה
תש"ס, ירושלים
נולד ביא אלול תשמ"ז ונפטר
בתש"ס מנ"כ בירושלים
הרה"ח
שלמה ויגלר
ע״ה
תשפ"ד, לוד
x
הרה"ח שלמה ויגלר
ע״ה
תשפ"ד, לוד
משיכון חב"ד בלוד מגיעה הערב (ראשון) הידיעה המצערת על פטרתו של הרה"ח הרב שלמה יהודה ויגלר ע"ה, מחשובי חסידי חב"ד בלוד.
במשך עשרות שנים נמנה עם צוות המזכירות של מרכז ישיבות 'תומכי תמימים' בארץ הקודש.
לתפקידו זה נכנס לאחר שנישא עם בתו של הרב יצחק יונה מנדלזון, המדריך הותיק של הישיבה המרכזית, והצטרף לצוות המזכירות של הישיבה.
"היה ירא שמים ומסור ונתון לתפקידו החשוב בצורה בלתי רגילה ומעוררת השתאות", מספר עליו אחד ממכריו הערב. "כולם אהבו אותו ולמדו מאורחותיו וממסירותו".
רעייתו מרת ציפורה ע"ה, ששימשה כאם בית בישיבה המרכזית בלוד, הלכה לעולמה בשנת תשע"ב, אחרי מחלה קשה.
הותיר אחריו את ילדיו - הגב' נחמה דינה ליפקין, הגב' רחל מרטון, הגב' מרים קסלמן, ר' צביקה, ר' מנחם מענדל, ר' שניאור זלמן, הגב' גולדי פינסון, הגב' חיה בייטש, הגב' פנינה ליפסקר, חנה, ר' שלום ושושנה.
הלוויתו תצא מחר יום שני, ח' מרחשוון, בשעה 8:30 בבוקר מביתו ברחוב צמח צדק 18 שיכון חב"ד לוד, ובשעה 10:00 מבית ההלויות שמגר בירושלים, לכיוון חלקת חב"ד בהר המנוחות, שם ייטמן.
ברוך דיין האמת.
הרה"ח
פנחס מינץ
ע״ה
תש"ב,
x
הרה"ח פנחס מינץ
ע״ה
תש"ב,
היה משגיח בכיתות בליובאוויטש ואח"כ שו"ב
בקאוונא. ניהל ת"ת ,יגדיל תורה" בקובנא עד
המלחמה.נספה בשואה בשנת תש"ב
הרה"ח
בן ציון רסקין
ע״ה
תרצ"ט, מנ"כ בלנינגרד
x
הרה"ח בן ציון רסקין
ע״ה
תרצ"ט, מנ"כ בלנינגרד
מחשובי חסידי חב"ד בלנינגרד
נולד בטו סיון תרכד בעיר
דוברובנא ונפטר בשנת
תרצ"ט מנ"כ בלנינגרד