יומן חב״ד ה' כסלו ה׳תשפ״ה
‹
היום
כסלו
ה׳תשפ״ה
›
תשפ״ד
תשפ״ג
תשפ״ב
תשפ״א
תש״ף
תשע״ט
תשע״ח
תשע״ז
תשע״ו
תשע״ה
תשע״ד
תשע״ג
תשע״ב
תשע״א
תש״ע
תשס״ט
תשס״ח
תשס״ז
תשס״ו
תשס״ה
תשס״ד
תשס״ג
תשס״ב
דברי ימי חב״ד
+
+
+
אירועי היום
+
+
+
+
+
+
לימוד יומי מתורת רבותינו נשיאנו - ה' כסלו
חודש כסלו: חודש כסלו הרי בכלל מוצלח יותר מאשר החודש שלפניו ושלאחריו.
מצד ריבוי הימים-טובים שבו נעשה כל החודש כמו יום-טוב, ועד שפועל גם בחודש מרחשוון שלפניו (שאין בו אפילו יום-טוב אחד) שנחשב כמו ערב-יום-טוב.
"נחיצות גדולה לנצל את חודש כסלו להפצת שיטת חסידות חב"ד. ובפרט החל מהימים י' בכסלו, י"ט בכסלו ואילך, וסידור הדברים בפרסום המתאים. ולא רק בהנוער החרדי בלבד, אלא גם זה שלעת-עתה עדיין אינו חרדי, הנמצא לעת-עתה 'חוצה'".
שתי הצעות שהציע כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו לחודש זה:
א) בהתאם לזה שחודש כסלו הוא "חודש חסידי", לבטא זאת בכך שבמשך החודש יערכו התוועדויות חסידיות בכל מקום ומקום, הן לאנשים והן לנשים (כמובן, בנפרד), וכדאי גם לצרף את הטף. בהתוועדויות אלה ידברו דברי תורה ויעודדו להוסיף בלימוד התורה, נגלה וחסידות, ובהפצת היהדות והמעיינות חוצה. ובמיוחד – בימים-טובים החסידיים דחודש זה, החל מי' כסלו ואילך בכל יום, בכל מקום וחוג לפי עניינו, עד להתוועדות הכי גדולה ביום י"ט כסלו, ראש-השנה לחסידות, וכפעולה נמשכת – גם בימים שלאחרי זה, ובפרט בימי חנוכה, סיום החודש.
ב) בכל יום בחודש כסלו ילמדו כל אחד מהא לחץ להמשך...
מצד ריבוי הימים-טובים שבו נעשה כל החודש כמו יום-טוב, ועד שפועל גם בחודש מרחשוון שלפניו (שאין בו אפילו יום-טוב אחד) שנחשב כמו ערב-יום-טוב.
"נחיצות גדולה לנצל את חודש כסלו להפצת שיטת חסידות חב"ד. ובפרט החל מהימים י' בכסלו, י"ט בכסלו ואילך, וסידור הדברים בפרסום המתאים. ולא רק בהנוער החרדי בלבד, אלא גם זה שלעת-עתה עדיין אינו חרדי, הנמצא לעת-עתה 'חוצה'".
שתי הצעות שהציע כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו לחודש זה:
א) בהתאם לזה שחודש כסלו הוא "חודש חסידי", לבטא זאת בכך שבמשך החודש יערכו התוועדויות חסידיות בכל מקום ומקום, הן לאנשים והן לנשים (כמובן, בנפרד), וכדאי גם לצרף את הטף. בהתוועדויות אלה ידברו דברי תורה ויעודדו להוסיף בלימוד התורה, נגלה וחסידות, ובהפצת היהדות והמעיינות חוצה. ובמיוחד – בימים-טובים החסידיים דחודש זה, החל מי' כסלו ואילך בכל יום, בכל מקום וחוג לפי עניינו, עד להתוועדות הכי גדולה ביום י"ט כסלו, ראש-השנה לחסידות, וכפעולה נמשכת – גם בימים שלאחרי זה, ובפרט בימי חנוכה, סיום החודש.
ב) בכל יום בחודש כסלו ילמדו כל אחד מהא לחץ להמשך...
חודש כסלו: חודש כסלו הרי בכלל מוצלח יותר מאשר החודש שלפניו ושלאחריו.
מצד ריבוי הימים-טובים שבו נעשה כל החודש כמו יום-טוב, ועד שפועל גם בחודש מרחשוון שלפניו (שאין בו אפילו יום-טוב אחד) שנחשב כמו ערב-יום-טוב.
"נחיצות גדולה לנצל את חודש כסלו להפצת שיטת חסידות חב"ד. ובפרט החל מהימים י' בכסלו, י"ט בכסלו ואילך, וסידור הדברים בפרסום המתאים. ולא רק בהנוער החרדי בלבד, אלא גם זה שלעת-עתה עדיין אינו חרדי, הנמצא לעת-עתה 'חוצה'".
שתי הצעות שהציע כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו לחודש זה:
א) בהתאם לזה שחודש כסלו הוא "חודש חסידי", לבטא זאת בכך שבמשך החודש יערכו התוועדויות חסידיות בכל מקום ומקום, הן לאנשים והן לנשים (כמובן, בנפרד), וכדאי גם לצרף את הטף. בהתוועדויות אלה ידברו דברי תורה ויעודדו להוסיף בלימוד התורה, נגלה וחסידות, ובהפצת היהדות והמעיינות חוצה. ובמיוחד – בימים-טובים החסידיים דחודש זה, החל מי' כסלו ואילך בכל יום, בכל מקום וחוג לפי עניינו, עד להתוועדות הכי גדולה ביום י"ט כסלו, ראש-השנה לחסידות, וכפעולה נמשכת – גם בימים שלאחרי זה, ובפרט בימי חנוכה, סיום החודש.
ב) בכל יום בחודש כסלו ילמדו כל אחד מהאנשים הנשים והטף (ומה טוב – ברבים, בעת ההתוועדויות הנ"ל וכיוצא בהן) עניין (נוסף) בתורת החסידות, מתורתם של כל אחד מרבותינו נשיאינו [הן של כל אחד מהם בנפרד, והן כפי שהם קשורים יחד ומהווים המשך זה לזה], ומה טוב – מתורתם של שלושת אבות החסידות: הבעש"ט, המגיד ואדמו"ר הזקן, ומה-טוב – שבכל יום יוסיפו בלימוד, הן בכמות והן באיכות, החל מהעניין שהזמן גרמא – תורתו של כ"ק אדמו"ר האמצעי, שהיא באופן ד"רחובות הנהר" כולל ובמיוחד – בספרים החדשים שנדפסו לאחרונה, ומצווה גוררת מצווה – מתורתם של כל הנשיאים, ועד לתורתו של נשיא דורנו. ונוסף על הלימוד עצמו – ישתדלו כל אחד ואחת בהפצת המעיינות חוצה, לפעול על עוד יהודים שיעשו כן.
(קובץ התקשרות, הרב יוסף שמחה גינזבורג)
מצד ריבוי הימים-טובים שבו נעשה כל החודש כמו יום-טוב, ועד שפועל גם בחודש מרחשוון שלפניו (שאין בו אפילו יום-טוב אחד) שנחשב כמו ערב-יום-טוב.
"נחיצות גדולה לנצל את חודש כסלו להפצת שיטת חסידות חב"ד. ובפרט החל מהימים י' בכסלו, י"ט בכסלו ואילך, וסידור הדברים בפרסום המתאים. ולא רק בהנוער החרדי בלבד, אלא גם זה שלעת-עתה עדיין אינו חרדי, הנמצא לעת-עתה 'חוצה'".
שתי הצעות שהציע כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו לחודש זה:
א) בהתאם לזה שחודש כסלו הוא "חודש חסידי", לבטא זאת בכך שבמשך החודש יערכו התוועדויות חסידיות בכל מקום ומקום, הן לאנשים והן לנשים (כמובן, בנפרד), וכדאי גם לצרף את הטף. בהתוועדויות אלה ידברו דברי תורה ויעודדו להוסיף בלימוד התורה, נגלה וחסידות, ובהפצת היהדות והמעיינות חוצה. ובמיוחד – בימים-טובים החסידיים דחודש זה, החל מי' כסלו ואילך בכל יום, בכל מקום וחוג לפי עניינו, עד להתוועדות הכי גדולה ביום י"ט כסלו, ראש-השנה לחסידות, וכפעולה נמשכת – גם בימים שלאחרי זה, ובפרט בימי חנוכה, סיום החודש.
ב) בכל יום בחודש כסלו ילמדו כל אחד מהאנשים הנשים והטף (ומה טוב – ברבים, בעת ההתוועדויות הנ"ל וכיוצא בהן) עניין (נוסף) בתורת החסידות, מתורתם של כל אחד מרבותינו נשיאינו [הן של כל אחד מהם בנפרד, והן כפי שהם קשורים יחד ומהווים המשך זה לזה], ומה טוב – מתורתם של שלושת אבות החסידות: הבעש"ט, המגיד ואדמו"ר הזקן, ומה-טוב – שבכל יום יוסיפו בלימוד, הן בכמות והן באיכות, החל מהעניין שהזמן גרמא – תורתו של כ"ק אדמו"ר האמצעי, שהיא באופן ד"רחובות הנהר" כולל ובמיוחד – בספרים החדשים שנדפסו לאחרונה, ומצווה גוררת מצווה – מתורתם של כל הנשיאים, ועד לתורתו של נשיא דורנו. ונוסף על הלימוד עצמו – ישתדלו כל אחד ואחת בהפצת המעיינות חוצה, לפעול על עוד יהודים שיעשו כן.
(קובץ התקשרות, הרב יוסף שמחה גינזבורג)
סגור
קישורים בנושא:
קובץ לימוד יומי לחודש כסלו
יום נישואי אדמו"ר הצמח צדק עם הרבנית חיה מושקא
ביום ה' כסלו תקס"ג נערכה בעיירה ליאדי חתונת אדמו"ר הצמח צדק עם הרבנית חיה מושקא בתו של אדמו"ר האמצעי.
הצמח צדק
מרת
ברכה סבג
ע״ה
תשס"ח, תל רגב
x
מרת ברכה סבג
ע״ה
תשס"ח, תל רגב
פעלה רבות במגוון תחומים למען הציבור. השאירה אחריה את בעלה: יהודה ובנותיה: אושרת קולט, רחל קולט, שרה-רבקה, חנה-יפה
ר'
דורון פולקובסקי
ע״ה
תשס"ז,
x
ר' דורון פולקובסקי
ע״ה
תשס"ז,
מאנ"ש קהילת חב"ד באלעד
הת'
שרון הופמן
ע״ה
תשס"ז, כרמיאל
x
הת' שרון הופמן
ע״ה
תשס"ז, כרמיאל
התקרב לחב"ד על-ידי מנהל בית חב"ד בעיר הרב יוסף ריבקין למד בישיבת חב"ד ב'רמת אביב'
הרה"ח
מרדכי דוד בוימלגרין
ע״ה
תשע"ו, מונטיפיורי, ניו יורק
x
הרה"ח מרדכי דוד בוימלגרין
ע״ה
תשע"ו, מונטיפיורי, ניו יורק
נולד בפולין ולמד בצעירותו בישיבת 'חכמי לובלין' ובהמשך בישיבות חב"ד. במהלך המלחמה, נשלח למחנות ריכוז שונים. משפחתו נספתה, אך זכה להיות הניצול היחיד.לאחר השואה הקים בית בישראל והתגורר בפתח-תקווה, שם היה ממייסדי בית-כנסת חב"ד.היה בעל צדקה ותרם בנדיבות רבה למוסדות שונים. חבריו מספרים על יהודי עדין ותלמיד חכם שתמיד נצפה עם ספר בידו.הותיר אחריו את : אשתו חנה בוימלגרין, וילדיו: ר' שעיה בוימלגרין מקראון הייטס, רחל חיטריק מקראון הייטס ולוי בוימלגרין מברוקלין; נכדים ונינים
הרה"ח
לוי יצחק שפירא
ע״ה
תשס"ו, מונטיפיורי, ניו יורק
x
הרה"ח לוי יצחק שפירא
ע״ה
תשס"ו, מונטיפיורי, ניו יורק
זכה לעמוד כחזן בית-הכנסת הגדול של 770 בראש-השנה, לפני הרבי. תושבים מתארים אותו כאדם פעיל העוסק בצרכי ציבור במסירות ואהבה. כיהן כמזכיר בית-הדין של השכונה, היה מהחברים הראשונים שנבחרו לועד קהל קראון-הייטס, והיה חבר בחברא-קדישא המקומית. הותיר אחריו את זוגתו מרת גוטא בניהם ובנותיהם: מאת רייזל שרייבר מפלורידה, מרת שיינא לזרוב מטקסס, הרב נחמן שפירא, מרת שטרקא קרינסקי, מרת פראדל מישלובין ומרת הינדי גורביץ מקראון-הייטס, והרב נחום שפירא מסידני, אוסטרליה
מרת
לאה פוטרפאס
ע״ה
תשס"ג, לונדון
x
מרת לאה פוטרפאס
ע״ה
תשס"ג, לונדון
בת הרב בן ציון פוטרפאס אשת הרב
המשפיע ר' מנחם מנדל
נולדה בשנת תרע"ב בעיר
קארליעוויץ נפטרה בשנת תשס"ג
מנ"כ בלונדון
מרת
שרה ציקושוילי
ע״ה
תשס"ז,
x
מרת שרה ציקושוילי
ע״ה
תשס"ז,
תושבת לוד. הינה בתו של חכם יצחק מיכאלשוילי ז"ל. הותירה אחריה תשעה ילדים: 6 בנים ו-3 בנות
מרת
הדסה אופנר
ע״ה
תשנ"ו, הר המנוחות
x
מרת הדסה אופנר
ע״ה
תשנ"ו, הר המנוחות
בת הרב נחום אופנר
נפטרה בשנת התשנ"ו
הר המנוחות
הרה"ח
שמואל גיטלין
ע״ה
תשמ"ד, הר הזיתים
x
הרה"ח שמואל גיטלין
ע״ה
תשמ"ד, הר הזיתים
בן הרב מנחם מנדל יוסף גיטלין
נפטר בשנת התשמ"ד מנ"כ
בהר הזיתים
מרת
מרים לאה צוקר
ע״ה
תשל"ט, הר הזיתים
x
מרת מרים לאה צוקר
ע״ה
תשל"ט, הר הזיתים
בת הרב אברהם יעקב צוקר
נפטרה בשנת התשל"ט
הר הזיתים
הרה"ח
אלי שמואל הכהן כהנוב
ע״ה
תש"מ, מונטיפיורי, ניו יורק
x
הרה"ח אלי שמואל הכהן כהנוב
ע״ה
תש"מ, מונטיפיורי, ניו יורק
בן הרב חיים הכהן כהנוב זכה להפיץ תורה ויר"ש
במס"נ במדינות ליטא וגרוזיא הי מסור בקבלת עול
כל ימי חייו להעמיד תלמידים באומנת הזביחה
ע"פ רצון רבותינו נשיאנו
נולד בשנת תרנ"ז בעיר פאהאר
ונפטר בשנת התש"מ
מונטיפיורי, ניו יורק
הרה"ח
שלום דובער שאנאוויטש
ע״ה
תשפ"א,
x
הרה"ח שלום דובער שאנאוויטש
ע״ה
תשפ"א,
בקראון הייטס הלך לעולמו הרהח ר שלום דובער שאנאוויטש זל, היה מזקני אנש בשכונה,בעל מחבר הספר הידוע ביאורי הרנג על התניא וזכה לשמש שנים רבות כבעל תפילה במנייניו של הרבי.
המנוחנולד באודסה, לאביו הרב החסיד חיים יצחק היד, שנשלח לאודסה על ידי כק האדמור הרייצ כדי לחזק את החסידים בעיר.
בשיא הרדיפה הקומוניסטית הוא נשלח במסירות נפש – בגיל צעיר מאוד – ללמוד בתומכי תמימים בגיאורגיה יחד עם אחיו ר עזריאל עה.
בהמשך, הפך להיות תלמיד מובהק של המשפיע הרב ניסן נמנוב זל, בתותל בברינוא, שם היה אחד מהבחורים שייסדו את הישיבה.
בשנים מאוחרות יותר, הוא התמסר להוצאה לאור ופרסום הביאורים בתניא של המשפיע הרב נמנוב, ביאורים אותם כתב בעצמו בתקופת לימודיו אצל המשפיע בתומכי תמימים.
עפי בקשת אדמור הרייצ למד את מקצוע השחיטה והחל לעסוק בשחיטה. למרות שהגיע לארצות הברית בלי כלום, הוא הצליח בעסקים, שאליהם נכנס בהמלצת הרבי.
בתקופה האחרונה הקים קרן גמח לטובת השלוחים. בשנותיו המאוחרות היה מוסר שיעורי גמרא רבים במוקדים שונים בשכונת קראון הייטס וכן החל לשמש כמגיד שיעור בישיבת חובבי תורה.
הרב שאנאוויטשהיה בעל תפילה מרגש, ואף זכה במשך שנים רבות לעמוד ולשמש כחזן בבית חיינו-770 בנוכחות הרבי.
ת.נ.צ.ב.ה.
הרה"ח
אלעזר פנחס וויילער
ע״ה
תשיד, מונטיפיורי, ניו יורק
x
הרה"ח אלעזר פנחס וויילער
ע״ה
תשיד, מונטיפיורי, ניו יורק
בן הרב שמאול וויילער עסקן חרוץ ובעל פעולות
כבירות להחזקת היהדות והרבצת תורה ביראת
שמים וחינוך הכשר
נפטר בשנת התשיד מנ"כ
בניו יורק מונטיפיורי, ניו יורק
מרת
שפרינצא רעכיל וואלקאווער פלינט
ע״ה
תשנ"ז, מונטיפיורי, ניו יורק
x
מרת שפרינצא רעכיל וואלקאווער פלינט
ע״ה
תשנ"ז, מונטיפיורי, ניו יורק
בת הרב אברהם מיכאל וואלקאווער פלינט
מסרה נפשה לטובת משפחתה ניהלה ביתה בחריצות
ואמונה עברה בגבורה את השואה היתה מקושרת
בנפשה לכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו
נפטרה בשנת התשנ"ז מנ"כ
בניו יורק מונטיפיורי, ניו יורק