יומן חב״ד י"ח אייר ה׳תשפ״ד
‹
היום
אייר
ה׳תשפ״ד
›
תשפ״ג
תשפ״ב
תשפ״א
תש״ף
תשע״ט
תשע״ח
תשע״ז
תשע״ו
תשע״ה
תשע״ד
תשע״ג
תשע״ב
תשע״א
תש״ע
תשס״ט
תשס״ח
תשס״ז
תשס״ו
תשס״ה
תשס״ד
תשס״ג
תשס״ב
דברי ימי חב״ד
+
+
+
אירועי היום
+
+
+
+
+
+
ל"ג בעומר - י"ח אייר
אין אומרים תחנון.
אין מסתפרים גם בל"ג בעומר, מלבד תספורת-מצווה לילדים.
(ילד שנולד לאחר ל"ג בעומר עד ערב חג השבועות ועד בכלל, עורכים את תספורתו בערב החג).
יום הילולא של התנא רשב"י. יש נוהגים להדליק ריבוי נרות בלילה בבית-הכנסת (ובארץ-הקודש נהגו הכול ב'הדלקות' פומביות) ועושים שמחה "בכל לב ונפש", כי רצונו הוא שישמחו ביום זה.
ביום זה יש לתת צדקה בהוספה מיוחדת.
נהגו לאכול ביצים בל"ג בעומר. בבית אביו של הרבי נהגו לאכול חרובים, לזכר החרובים שמהם ניזונו רשב"י ורבי אליעזר בנו במשך זמן היותם במערה.
"עת סגולה היא, להתעוררות ולתוספת אומץ בגילוי והפצת פנימיות התורה, שבדורנו נתגלתה במעיינות החסידות ותורתה".
יש הדגשה מיוחדת על 'אהבת-ישראל' ביום זה.
"השייכים לזה, צריכים לסדר נסיעה למירון, אבל לאידך גיסא, אין מההכרח שתיסע כל הישיבה... והנשארים יארגנו התוועדות במקומם".
"אצל חסידים היו נוהגים לשבת להתוועד בל"ג בעומר לפנות ערב, בין מנחה למעריב".
גם נשי ובנות חב"ד יערכו היום התוועדויות.
בהתוועדות זו עורכים מגבית של צדקה.
* הרבי עורר "להוסיף בתורה, עבודה וגמ"ח – עליהם העולם עומד, והרי רשב"י עליו לחץ להמשך...
אין מסתפרים גם בל"ג בעומר, מלבד תספורת-מצווה לילדים.
(ילד שנולד לאחר ל"ג בעומר עד ערב חג השבועות ועד בכלל, עורכים את תספורתו בערב החג).
יום הילולא של התנא רשב"י. יש נוהגים להדליק ריבוי נרות בלילה בבית-הכנסת (ובארץ-הקודש נהגו הכול ב'הדלקות' פומביות) ועושים שמחה "בכל לב ונפש", כי רצונו הוא שישמחו ביום זה.
ביום זה יש לתת צדקה בהוספה מיוחדת.
נהגו לאכול ביצים בל"ג בעומר. בבית אביו של הרבי נהגו לאכול חרובים, לזכר החרובים שמהם ניזונו רשב"י ורבי אליעזר בנו במשך זמן היותם במערה.
"עת סגולה היא, להתעוררות ולתוספת אומץ בגילוי והפצת פנימיות התורה, שבדורנו נתגלתה במעיינות החסידות ותורתה".
יש הדגשה מיוחדת על 'אהבת-ישראל' ביום זה.
"השייכים לזה, צריכים לסדר נסיעה למירון, אבל לאידך גיסא, אין מההכרח שתיסע כל הישיבה... והנשארים יארגנו התוועדות במקומם".
"אצל חסידים היו נוהגים לשבת להתוועד בל"ג בעומר לפנות ערב, בין מנחה למעריב".
גם נשי ובנות חב"ד יערכו היום התוועדויות.
בהתוועדות זו עורכים מגבית של צדקה.
* הרבי עורר "להוסיף בתורה, עבודה וגמ"ח – עליהם העולם עומד, והרי רשב"י עליו לחץ להמשך...
אין אומרים תחנון.
אין מסתפרים גם בל"ג בעומר, מלבד תספורת-מצווה לילדים.
(ילד שנולד לאחר ל"ג בעומר עד ערב חג השבועות ועד בכלל, עורכים את תספורתו בערב החג).
יום הילולא של התנא רשב"י. יש נוהגים להדליק ריבוי נרות בלילה בבית-הכנסת (ובארץ-הקודש נהגו הכול ב'הדלקות' פומביות) ועושים שמחה "בכל לב ונפש", כי רצונו הוא שישמחו ביום זה.
ביום זה יש לתת צדקה בהוספה מיוחדת.
נהגו לאכול ביצים בל"ג בעומר. בבית אביו של הרבי נהגו לאכול חרובים, לזכר החרובים שמהם ניזונו רשב"י ורבי אליעזר בנו במשך זמן היותם במערה.
"עת סגולה היא, להתעוררות ולתוספת אומץ בגילוי והפצת פנימיות התורה, שבדורנו נתגלתה במעיינות החסידות ותורתה".
יש הדגשה מיוחדת על 'אהבת-ישראל' ביום זה.
"השייכים לזה, צריכים לסדר נסיעה למירון, אבל לאידך גיסא, אין מההכרח שתיסע כל הישיבה... והנשארים יארגנו התוועדות במקומם".
"אצל חסידים היו נוהגים לשבת להתוועד בל"ג בעומר לפנות ערב, בין מנחה למעריב".
גם נשי ובנות חב"ד יערכו היום התוועדויות.
בהתוועדות זו עורכים מגבית של צדקה.
* הרבי עורר "להוסיף בתורה, עבודה וגמ"ח – עליהם העולם עומד, והרי רשב"י עליו נאמר 'וצדיק יסוד עולם'... נתינה לצדקה במספר ח"י – והרי ל"ג בעומר הוא ח"י באייר (ראשי-תיבות: אברהם, יצחק, יעקב, רחל, שכוללת כל ד' האמהות). בעבודה – מזמור ל"ג בתהילים, ספר דוד בן ישי בתור נעים זמירות כל בני ישראל. בתורה – בפרשת השבוע, ובפרט בחלקו המיוחד ליום זה [השיעור בחת"ת]...".
* מנהג שפשט בכל תפוצות ישראל: ביום ל"ג בעומר אוספים את כל הילדים, ומסבירים להם מעניינא דיומא, אודות רשב"י וכו'. אחר-כך יוצאים עימהם לטיול אל השדה [והמנהג שהתינוקות – גם הבנות – יורים בקשת בל"ג בעומר], ונותנים להם מיני מתיקה שישמחו את ליבם, וכל זה [נעשה בשעה המתאימה ללימוד תורה] משום "עת לעשות לה'...", שעל-ידי זה נוסף בחינוכם ביתר שאת וביתר עוז.
בימינו עושים זאת בתהלוכות ובכינוסים לילדי ישראל ברוב עם ובפרסום גדול, בכל אתר ואתר. כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו היה משתתף לפעמים בתהלוכה ובכינוס ואומר שיחה מיוחדת לכבודם, ועודדם ביותר. בדרכו לציון הק' היה נוסע ל'שדה' שבו התכנסו הילדים, ושוהה שם מעט ואחר-כך ממשיך אל הציון.
"אצל אדמו"ר האמצעי היה ל"ג בעומר מימים-טובים המצויינים. היה יוצא לשדה בעריכת סעודה קלה, שתיית משקה ואכילת ביצים מבושלות ובניגונים ובריקודים. וראו אז הרבה מופתים", בעיקר בנוגע לפקידה בזרעא חייא וקיימא. וכך נהגו למסור לרבי בקשות בנושא זה ביום ל"ג בעומר, ומשפחות רבות זכו להיפקד בזכות זה.
(קובץ התקשרות, הרב יוסף שמחה גינזבורג)
אין מסתפרים גם בל"ג בעומר, מלבד תספורת-מצווה לילדים.
(ילד שנולד לאחר ל"ג בעומר עד ערב חג השבועות ועד בכלל, עורכים את תספורתו בערב החג).
יום הילולא של התנא רשב"י. יש נוהגים להדליק ריבוי נרות בלילה בבית-הכנסת (ובארץ-הקודש נהגו הכול ב'הדלקות' פומביות) ועושים שמחה "בכל לב ונפש", כי רצונו הוא שישמחו ביום זה.
ביום זה יש לתת צדקה בהוספה מיוחדת.
נהגו לאכול ביצים בל"ג בעומר. בבית אביו של הרבי נהגו לאכול חרובים, לזכר החרובים שמהם ניזונו רשב"י ורבי אליעזר בנו במשך זמן היותם במערה.
"עת סגולה היא, להתעוררות ולתוספת אומץ בגילוי והפצת פנימיות התורה, שבדורנו נתגלתה במעיינות החסידות ותורתה".
יש הדגשה מיוחדת על 'אהבת-ישראל' ביום זה.
"השייכים לזה, צריכים לסדר נסיעה למירון, אבל לאידך גיסא, אין מההכרח שתיסע כל הישיבה... והנשארים יארגנו התוועדות במקומם".
"אצל חסידים היו נוהגים לשבת להתוועד בל"ג בעומר לפנות ערב, בין מנחה למעריב".
גם נשי ובנות חב"ד יערכו היום התוועדויות.
בהתוועדות זו עורכים מגבית של צדקה.
* הרבי עורר "להוסיף בתורה, עבודה וגמ"ח – עליהם העולם עומד, והרי רשב"י עליו נאמר 'וצדיק יסוד עולם'... נתינה לצדקה במספר ח"י – והרי ל"ג בעומר הוא ח"י באייר (ראשי-תיבות: אברהם, יצחק, יעקב, רחל, שכוללת כל ד' האמהות). בעבודה – מזמור ל"ג בתהילים, ספר דוד בן ישי בתור נעים זמירות כל בני ישראל. בתורה – בפרשת השבוע, ובפרט בחלקו המיוחד ליום זה [השיעור בחת"ת]...".
* מנהג שפשט בכל תפוצות ישראל: ביום ל"ג בעומר אוספים את כל הילדים, ומסבירים להם מעניינא דיומא, אודות רשב"י וכו'. אחר-כך יוצאים עימהם לטיול אל השדה [והמנהג שהתינוקות – גם הבנות – יורים בקשת בל"ג בעומר], ונותנים להם מיני מתיקה שישמחו את ליבם, וכל זה [נעשה בשעה המתאימה ללימוד תורה] משום "עת לעשות לה'...", שעל-ידי זה נוסף בחינוכם ביתר שאת וביתר עוז.
בימינו עושים זאת בתהלוכות ובכינוסים לילדי ישראל ברוב עם ובפרסום גדול, בכל אתר ואתר. כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו היה משתתף לפעמים בתהלוכה ובכינוס ואומר שיחה מיוחדת לכבודם, ועודדם ביותר. בדרכו לציון הק' היה נוסע ל'שדה' שבו התכנסו הילדים, ושוהה שם מעט ואחר-כך ממשיך אל הציון.
"אצל אדמו"ר האמצעי היה ל"ג בעומר מימים-טובים המצויינים. היה יוצא לשדה בעריכת סעודה קלה, שתיית משקה ואכילת ביצים מבושלות ובניגונים ובריקודים. וראו אז הרבה מופתים", בעיקר בנוגע לפקידה בזרעא חייא וקיימא. וכך נהגו למסור לרבי בקשות בנושא זה ביום ל"ג בעומר, ומשפחות רבות זכו להיפקד בזכות זה.
(קובץ התקשרות, הרב יוסף שמחה גינזבורג)
סגור
קישורי התנאים של הרמ"מ והרבנית שיינא הורנשטיין
- תרצ״ב
בי"ח באייר תרצ"ב נערכה חגיגת קישורי התנאים של בת הרבי הריי"צ - הרבנית שיינא עם נכד הרבי המהר"ש, הרב מנחם מענדל הכהן הורנשטיין.
הרבנית שיינא הי"ד
הרב מנחם מענדל הכהן הורנשטיין הי"ד
הרה"ח
עקיבא יוסף הכהן פרידמן
ע״ה
תשמ"ה, הר הזיתים
x
הרה"ח עקיבא יוסף הכהן פרידמן
ע״ה
תשמ"ה, הר הזיתים
בן הרב מנחם מענדל הכהן פרידמן עסק עשרות בשנים בחינוך על טהרת הקודש ברשת אהלי יוסף יצחק
נפטר בשנת התשמ"ה הר הזיתים
הרה"ח
שמריהו פלדמן
ע״ה
תשנ"ט, הר הזיתים
x
הרה"ח שמריהו פלדמן
ע״ה
תשנ"ט, הר הזיתים
בן הרב שלמה חיים פלדמן תלמיד ישיבות תומכי תמימים ברוסיא ממקימי כפר חב"ד ומיקירי תושביה עד ליומו האחרון
נולד ביום י שבט תרע"ב בעיר נעוול ונפטר בשנת תשנ"ט הר הזיתים
הרה"ח
חיים שלמה קופרשטוך
ע״ה
תשנ"ט, הר הזיתים
x
הרה"ח חיים שלמה קופרשטוך
ע״ה
תשנ"ט, הר הזיתים
בן הרב מנחם מנדל קופרשטוך
נולד ביום יב אלול תרע"ו ונפטר בשנת תשנ"ט הר הזיתים
מרת
מלכה פרסמן
ע״ה
תשע"ד,
x
מרת מלכה פרסמן
ע״ה
תשע"ד,
אשת הרב לוי פרסמן ז"ל מנחלת הר חב"ד, קרית מלאכי. הותירה אחריה ילדים הולכים בדרכי התורה והחסידות. בניה: הרב אברהם פרסמן - ירושלים, הרב יצחק פרסמן - בני ברק, השליח הרב נחום פרסמן - גרמניה. בנותיה: בתיה רסקין - כפר חב"ד, הגב אסתר רסקין - לונדון, יפה ליפסקר - נצרת עילית, יהודית פלדמן - כפר חב"ד
הרה"ח
יונה מנדלסון
ע״ה
תשס"ד, הר המנוחות
x
הרה"ח יונה מנדלסון
ע״ה
תשס"ד, הר המנוחות
בן הרב נחמן מנדלסון זכה להיות מכונה בפי הרבי שר המשקים
נפטר בשנת התשס"ד הר המנוחות
הרה"ח
משה צבי ווינער
ע״ה
תשנ"ז, מונטיפיורי, ניו יורק
x
הרה"ח משה צבי ווינער
ע״ה
תשנ"ז, מונטיפיורי, ניו יורק
בן הרב אברהם דוב ווינער
נפטר בשנת התשנ"ז מונטיפיורי, ניו יורק
מרת
סימא שלומסון
ע״ה
תשמ"ו, מונטיפיורי, ניו יורק
x
מרת סימא שלומסון
ע״ה
תשמ"ו, מונטיפיורי, ניו יורק
בת הרב ברוך שלומסון
נפטרה בשנת התשמ"ו מונטיפיורי, ניו יורק
הרה"ח
צמח דוד שקולניק
ע״ה
תשמ"ה, הר הזיתים
x
הרה"ח צמח דוד שקולניק
ע״ה
תשמ"ה, הר הזיתים
בן הרב יצחק שקולניק זכה להיות ממזכי הרבים בבריה"מ ואח"כ בארה"ק
נפטר בשנת התשמ"ה הר הזיתים
הרה"ח
חיים שלום משה נמירובסקי
ע״ה
תשע"ז, הר המנוחות
x
הרה"ח חיים שלום משה נמירובסקי
ע״ה
תשע"ז, הר המנוחות
משכונות זכרון משה מירושלים
הרה"ח
חיים צבי מאסקאוויטש
ע״ה
תשס"ג, מונטיפיורי, ניו יורק
x
הרה"ח חיים צבי מאסקאוויטש
ע״ה
תשס"ג, מונטיפיורי, ניו יורק
בן הרב אברהם יצחק מאסקאוויטש מקושר לרבותינו נשיאנו עסק בצ"צ באמונה ובמיוחד בהנהלת גמ"ח קרן ישראל ארי ליב וחברה שמחת שבת ויו"ט
נולד בו שבט תרפ"ט באטיו שבצ'כוסלובקיה. ונפטר בשנת התשס"ג מונטיפיורי, ניו יורק
הרה"ח
מרדכי הרשברג
ע״ה
תשכו, הר הזיתים
x
הרה"ח מרדכי הרשברג
ע״ה
תשכו, הר הזיתים
בן הרב יהודה לייביש הרשברג.
נפטר בשנת תשכו הר הזיתים
הרה"ח
דוב בער שפירא
ע״ה
תש"ס,
x
הרה"ח דוב בער שפירא
ע״ה
תש"ס,
בן הרב אליעזר ליפא שפירא
נולד בשנת התרפ"ה ברוסיה. נפטר בשנת התש"ס
מרת
שאשע וויטא פעלליג
ע״ה
תשס"ג, מונטיפיורי, ניו יורק
x
מרת שאשע וויטא פעלליג
ע״ה
תשס"ג, מונטיפיורי, ניו יורק
בת הרב יצחק אריה פעלליג אשת חבר הרב נתן קלמן ז"ל
נפטרה בשנת התשס"ג מונטיפיורי, ניו יורק
הרה"ח
מרדכי ליפשיץ
ע״ה
תשכט, רוסטוב
x
הרה"ח מרדכי ליפשיץ
ע״ה
תשכט, רוסטוב
למד הרבה שנים בתת"ל והיה אחד החוזרים. בימי המלחמה היה באלמאטא, ואח"כ חזר לראסטאב. היה ממונה על האהל בראסטאב. ושם מנ"כ סמוך לאוהל.
.נולד בשנת התרמ"ט באגסטרונעם ונפטר בשנת התשכט
הרה"ח
יעקב אמיתי
ע״ה
תש"ס,
x
הרה"ח יעקב אמיתי
ע״ה
תש"ס,
בן הרב אברהם אמיתי
נולד בשנת תרע"ט מרוקו ונפטר בשנת התש"ס
מרת
חנה טכורש שמשא
ע״ה
תשמ"ב, נחלת יצחק
x
מרת חנה טכורש שמשא
ע״ה
תשמ"ב, נחלת יצחק
בת הרב יצחק מנחם שמשא
נפטרה בשנת התשמ"ב
תאריך:
י"ח אייר ה׳תשפ״ד
זמנים
קידוש החודש
אין אירועים
אין אירועים
אין אירועים
אין אירועים
אין אירועים
אין אירועים
אין אירועים
אין אירועים
אין אירועים
אין אירועים
אין אירועים
אין אירועים
אין אירועים
אין אירועים
אין אירועים
אין אירועים
אין אירועים
חתונת התמים ישראל הכהן ברנדלר (כפר חבד ) - אביגיל סדן (נחושה )
אולם האירועים כפר חבד א' כפר חבד
חתונת התמים נחמן פרוס (כפר חב"ד ) - מיכל קורצוויל (ירושלים)
וואלי כפר סבא זאב בלפור 27 כפר סבא
חתונת התמים מענדי צירקוס (כפר חב''ד) - אילה אוביץ (פתח תקווה)
בית רבקה - כפר חב''ד ב'