יומן חב״ד י"ד תשרי ה׳תשפ״ד
‹
היום
תשרי
ה׳תשפ״ד
›
תשפ״ג
תשפ״ב
תשפ״א
תש״ף
תשע״ט
תשע״ח
תשע״ז
תשע״ו
תשע״ה
תשע״ד
תשע״ג
תשע״ב
תשע״א
תש״ע
תשס״ט
תשס״ח
תשס״ז
תשס״ו
תשס״ה
תשס״ד
תשס״ג
תשס״ב
דברי ימי חב״ד
+
+
+
אירועי היום
+
+
+
+
+
+
ערב חג הסוכות - י"ד תשרי
מרבים בצדקה בערב סוכות, ונותנים גם עבור יום-טוב (ובחו"ל עבור שני הימים הראשונים).
אגידת הלולב
מהדרים לאגוד את הלולב בסוכה ובערב יום-טוב. הרבי נהג לעשות זאת אחר חצות היום.
המהדרים – אוגדים בעצמם את הלולב.
אין מוסיפים על אתרוג אחד, לולב אחד, שתי ערבות. אבל מנהג חסידים מקדמת-דנא להוסיף על שלושה הדסים. ו"כל המרבה – הרי זה משובח".
בשנים האחרונות עורר הרבי להשתדל להוסיף על שלושה הדסים – על-כל-פנים עוד שלושה, כנגד השלושה שמן-הדין [גם ההוספות בהדסים מתחלקות בשווה לצדדים].
אין משתמשים בסלים הקלועים לערבות ולהדסים ('קוישיקלך'), אלא בטבעות העשויות מעלי הלולב.
הרבי הורה להכין את כל הטבעות קודם שמתחילים לאגוד את הלולב.
ההדסים – אחד מימין הלולב (כאשר שדרת הלולב היא מול פני האוגד), אחד משמאלו ואחד באמצע, נוטה קצת לצד ימין. והערבות אחת מימין הלולב ואחת משמאלו8.
משתדלים שהערבות לא ייראו כל-כך.
קצותיהם התחתונים של הלולב, ההדסים והערבות מונחים בשווה זה ליד זה, ולא שיבלוט הלולב מלמטה.
על הלולב עצמו עושים שתי כריכות. ומשתדלים ששתי הכריכות יהיו מכוסות בהדסים ובערבות, וגם, על-כל-פנים מקצת, הכריכה לחץ להמשך...
אגידת הלולב
מהדרים לאגוד את הלולב בסוכה ובערב יום-טוב. הרבי נהג לעשות זאת אחר חצות היום.
המהדרים – אוגדים בעצמם את הלולב.
אין מוסיפים על אתרוג אחד, לולב אחד, שתי ערבות. אבל מנהג חסידים מקדמת-דנא להוסיף על שלושה הדסים. ו"כל המרבה – הרי זה משובח".
בשנים האחרונות עורר הרבי להשתדל להוסיף על שלושה הדסים – על-כל-פנים עוד שלושה, כנגד השלושה שמן-הדין [גם ההוספות בהדסים מתחלקות בשווה לצדדים].
אין משתמשים בסלים הקלועים לערבות ולהדסים ('קוישיקלך'), אלא בטבעות העשויות מעלי הלולב.
הרבי הורה להכין את כל הטבעות קודם שמתחילים לאגוד את הלולב.
ההדסים – אחד מימין הלולב (כאשר שדרת הלולב היא מול פני האוגד), אחד משמאלו ואחד באמצע, נוטה קצת לצד ימין. והערבות אחת מימין הלולב ואחת משמאלו8.
משתדלים שהערבות לא ייראו כל-כך.
קצותיהם התחתונים של הלולב, ההדסים והערבות מונחים בשווה זה ליד זה, ולא שיבלוט הלולב מלמטה.
על הלולב עצמו עושים שתי כריכות. ומשתדלים ששתי הכריכות יהיו מכוסות בהדסים ובערבות, וגם, על-כל-פנים מקצת, הכריכה לחץ להמשך...
מרבים בצדקה בערב סוכות, ונותנים גם עבור יום-טוב (ובחו"ל עבור שני הימים הראשונים).
אגידת הלולב
מהדרים לאגוד את הלולב בסוכה ובערב יום-טוב. הרבי נהג לעשות זאת אחר חצות היום.
המהדרים – אוגדים בעצמם את הלולב.
אין מוסיפים על אתרוג אחד, לולב אחד, שתי ערבות. אבל מנהג חסידים מקדמת-דנא להוסיף על שלושה הדסים. ו"כל המרבה – הרי זה משובח".
בשנים האחרונות עורר הרבי להשתדל להוסיף על שלושה הדסים – על-כל-פנים עוד שלושה, כנגד השלושה שמן-הדין [גם ההוספות בהדסים מתחלקות בשווה לצדדים].
אין משתמשים בסלים הקלועים לערבות ולהדסים ('קוישיקלך'), אלא בטבעות העשויות מעלי הלולב.
הרבי הורה להכין את כל הטבעות קודם שמתחילים לאגוד את הלולב.
ההדסים – אחד מימין הלולב (כאשר שדרת הלולב היא מול פני האוגד), אחד משמאלו ואחד באמצע, נוטה קצת לצד ימין. והערבות אחת מימין הלולב ואחת משמאלו8.
משתדלים שהערבות לא ייראו כל-כך.
קצותיהם התחתונים של הלולב, ההדסים והערבות מונחים בשווה זה ליד זה, ולא שיבלוט הלולב מלמטה.
על הלולב עצמו עושים שתי כריכות. ומשתדלים ששתי הכריכות יהיו מכוסות בהדסים ובערבות, וגם, על-כל-פנים מקצת, הכריכה העליונה.
בנוסף לשתי כריכות הנ"ל (ואחרי עשייתן), אוגדים את הלולב, ההדסים והערבות ביחד על-ידי שלוש כריכות. שלוש כריכות אלה צריכות להיות בתחום טפח אחד. נמצאו סך-הכול חמש כריכות.
בחג הסוכות (וגם בשבת שבו) אסור להריח בהדס שבלולב. וטוב להימנע גם מלהריח באתרוג של מצווה. אם טעה והריח, לא יברך על הריח.
הדלקת נרות יום-טוב
כדאי ונכון שיתחילו [הבנות] להדליק פעם הראשונה ביום-טוב, שאז יברכו 'שהחיינו' גם על התחלת קיום מצוות הדלקת נר יום-טוב".
אם אפשר, מדליקים נרות יום-טוב בסוכה. ואין להכניסם הביתה אחרי ההדלקה [אמנם אם הסוכה קטנה ואין מקום לנרות, ובפרט אם יש חשש בטיחותי, יכולים להשתמש במשהו לאור הנרות ואחר-כך להעבירם (אם אפשר – רק חלק מהם) לחדר אחר, ואם אפשר, יש להשתדל שיהיה נר שבירכו עליו במקום שיראו אותו בעת ברכת הקידוש].
אחרי ההדלקה, מברכות "להדליק נר של יום-טוב" ו"שהחיינו". איש המדליק לא יברך 'שהחיינו'.
(קובץ התקשרות, הרב יוסף שמחה גינזבורג)
אגידת הלולב
מהדרים לאגוד את הלולב בסוכה ובערב יום-טוב. הרבי נהג לעשות זאת אחר חצות היום.
המהדרים – אוגדים בעצמם את הלולב.
אין מוסיפים על אתרוג אחד, לולב אחד, שתי ערבות. אבל מנהג חסידים מקדמת-דנא להוסיף על שלושה הדסים. ו"כל המרבה – הרי זה משובח".
בשנים האחרונות עורר הרבי להשתדל להוסיף על שלושה הדסים – על-כל-פנים עוד שלושה, כנגד השלושה שמן-הדין [גם ההוספות בהדסים מתחלקות בשווה לצדדים].
אין משתמשים בסלים הקלועים לערבות ולהדסים ('קוישיקלך'), אלא בטבעות העשויות מעלי הלולב.
הרבי הורה להכין את כל הטבעות קודם שמתחילים לאגוד את הלולב.
ההדסים – אחד מימין הלולב (כאשר שדרת הלולב היא מול פני האוגד), אחד משמאלו ואחד באמצע, נוטה קצת לצד ימין. והערבות אחת מימין הלולב ואחת משמאלו8.
משתדלים שהערבות לא ייראו כל-כך.
קצותיהם התחתונים של הלולב, ההדסים והערבות מונחים בשווה זה ליד זה, ולא שיבלוט הלולב מלמטה.
על הלולב עצמו עושים שתי כריכות. ומשתדלים ששתי הכריכות יהיו מכוסות בהדסים ובערבות, וגם, על-כל-פנים מקצת, הכריכה העליונה.
בנוסף לשתי כריכות הנ"ל (ואחרי עשייתן), אוגדים את הלולב, ההדסים והערבות ביחד על-ידי שלוש כריכות. שלוש כריכות אלה צריכות להיות בתחום טפח אחד. נמצאו סך-הכול חמש כריכות.
בחג הסוכות (וגם בשבת שבו) אסור להריח בהדס שבלולב. וטוב להימנע גם מלהריח באתרוג של מצווה. אם טעה והריח, לא יברך על הריח.
הדלקת נרות יום-טוב
כדאי ונכון שיתחילו [הבנות] להדליק פעם הראשונה ביום-טוב, שאז יברכו 'שהחיינו' גם על התחלת קיום מצוות הדלקת נר יום-טוב".
אם אפשר, מדליקים נרות יום-טוב בסוכה. ואין להכניסם הביתה אחרי ההדלקה [אמנם אם הסוכה קטנה ואין מקום לנרות, ובפרט אם יש חשש בטיחותי, יכולים להשתמש במשהו לאור הנרות ואחר-כך להעבירם (אם אפשר – רק חלק מהם) לחדר אחר, ואם אפשר, יש להשתדל שיהיה נר שבירכו עליו במקום שיראו אותו בעת ברכת הקידוש].
אחרי ההדלקה, מברכות "להדליק נר של יום-טוב" ו"שהחיינו". איש המדליק לא יברך 'שהחיינו'.
(קובץ התקשרות, הרב יוסף שמחה גינזבורג)
סגור
קישורים בנושא:
הלכות ומנהגי סוכות, הרב מאיר אשכנזי
הרה"ח
משה מזרחי
ע״ה
תשס"ט, רחובות
x
הרה"ח משה מזרחי
ע״ה
תשס"ט, רחובות
, בנו של הרב יעקב מזרחי ע"ה, ובן 65. היה שוחט של הרב לנדא ומשפיע ראשי בבית כנסת חב"ד בפתח תקווה. הותיר אחריו: בנות: השליחה הגב חנה רות אברהם מהמושב ינוב, השליחה הגב רחל מיכאלשווילי מלוד, והשליח הרב אברהם חי מזרחי מהמושב גבעתי
מרת
תרצה פוזנר
ע״ה
תשע"ז, מונטיפיורי, ניו יורק
x
מרת תרצה פוזנר
ע״ה
תשע"ז, מונטיפיורי, ניו יורק
אשת הרב יהודה לייב פוזנר. הותירה אחריה דור ישרים מבורך: הגב חנה זוננפלד, הרב יוסף יצחק פוזנר, הרב אורי פוזנר, הרב יחזקאל פוזנר, הרב שמואל פוזנר, הגב ברכה סאפוצ'ינסקי והגב אלישבע מישולובין
מרת
שיינא חיה ליברמן
ע״ה
תשע"ד, מונטיפיורי, ניו יורק
x
מרת שיינא חיה ליברמן
ע״ה
תשע"ד, מונטיפיורי, ניו יורק
אשתו של השליח הרב ר' אהרן יצחק הלוי ליבערמאן ; היתה פעילה מאד במוסדות חב"ד בעירם פורט לודרדייל, שם גם נפטרה אמש בבית חולים מקומי. גב' ליברמן עמדה לצד בעלה בכל פעולות השליחות, וביתם היה פתוח לאורחים ומקורבים יומם ולילה
מרת
נעמי ריבקין
ע״ה
תש"פ, הר הזיתים
x
מרת נעמי ריבקין
ע״ה
תש"פ, הר הזיתים
רעייתו של הרה"ח ר' זושא ריבקין מכפר חב"ד.
בתה מרת חיה-ברכה הלפרין הלכה לעולמה לפני שנים רבות. לא הותירה אחריה ילדים נוספים.
הרה"ח
דוד שמעון חדד
ע״ה
תשפ"א,
x
הרה"ח דוד שמעון חדד
ע״ה
תשפ"א,
בצער רב מתבלת הידיעה, ערב חג הסוכות, על פטירתו של הרהח ר דוד שמעון חדד זל, מכבדי וותיקי קהילת חבד במגדל העמק, והוא בן 65 בלבד.
המנוח זל זכה ללמוד וללמד בישיבת חבד בתוניס. בנערותו עלה לארץ והקים בה משפחה לתפארת.
לפני שבועות אחדים לקה בנגיף הקורונה. אלפים מאנש העתירו בתפילות לרפואתו.
הותיר משפחה עניפה, שלוחים, רבנים, משפיעים.
על מועד הלוויה תבוא הודעה נפרדת. יהי זכרו ברוך.
מרת
שרה רסקין
ע״ה
תשפ"ד, כפר חב"ד
x
מרת שרה רסקין
ע״ה
תשפ"ד, כפר חב"ד
בכפר חב"ד נפטרה מרת שרה רסקין ע"ה, אלמנת החסיד הנודע והגבאי בבית הכנסת 'המרכזי' במשך שנים רבות, הרב מנחם מנדל רסקין ע"ה.
עמדה לצד בעלה במסירות נפש בעמק הבכא הסובייטי ולאחר שהתיישבו בכפר חב"ד היו מראשוני המקימים והמייסדים.
הותירה דור ישרים מבורך, בנים ובנות, נכדים ונינים רבים.
בניה ובנותיה:
ר' בנציון רסקין גבאי - בית הכנסת "נחום יצחק" בשיכונים החדשים בכפר חב"ד
ר' לוי יצחק (איצ'ה) רסקין - יו"ר ארגון חסד כפר חב"ד
מרת צביה , רעיית הרב שמואל קורץ - כפר חב"ד.
מרת דבוניא סלומון ע"ה.
הלוויתה תצא מביתה רחוב הריי"צ 28 מול בית כנסת המרכזי, בשעה 12:00 לבית הלוויות שמגר בירושלים. משמגר תצא ההלוויה לחלקת חב"ד בהר הזיתים בשעה 14:30.
ברוך דיין האמת.