יומן חב״ד י"ג כסלו ה׳תשפ״ה
‹
היום
כסלו
ה׳תשפ״ה
›
תשפ״ד
תשפ״ג
תשפ״ב
תשפ״א
תש״ף
תשע״ט
תשע״ח
תשע״ז
תשע״ו
תשע״ה
תשע״ד
תשע״ג
תשע״ב
תשע״א
תש״ע
תשס״ט
תשס״ח
תשס״ז
תשס״ו
תשס״ה
תשס״ד
תשס״ג
תשס״ב
דברי ימי חב״ד
+
+
+
אירועי היום
+
+
+
+
+
+
לימוד יומי מתורת רבותינו נשיאנו - י"ג כסלו
חודש כסלו: חודש כסלו הרי בכלל מוצלח יותר מאשר החודש שלפניו ושלאחריו.
מצד ריבוי הימים-טובים שבו נעשה כל החודש כמו יום-טוב, ועד שפועל גם בחודש מרחשוון שלפניו (שאין בו אפילו יום-טוב אחד) שנחשב כמו ערב-יום-טוב.
"נחיצות גדולה לנצל את חודש כסלו להפצת שיטת חסידות חב"ד. ובפרט החל מהימים י' בכסלו, י"ט בכסלו ואילך, וסידור הדברים בפרסום המתאים. ולא רק בהנוער החרדי בלבד, אלא גם זה שלעת-עתה עדיין אינו חרדי, הנמצא לעת-עתה 'חוצה'".
שתי הצעות שהציע כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו לחודש זה:
א) בהתאם לזה שחודש כסלו הוא "חודש חסידי", לבטא זאת בכך שבמשך החודש יערכו התוועדויות חסידיות בכל מקום ומקום, הן לאנשים והן לנשים (כמובן, בנפרד), וכדאי גם לצרף את הטף. בהתוועדויות אלה ידברו דברי תורה ויעודדו להוסיף בלימוד התורה, נגלה וחסידות, ובהפצת היהדות והמעיינות חוצה. ובמיוחד – בימים-טובים החסידיים דחודש זה, החל מי' כסלו ואילך בכל יום, בכל מקום וחוג לפי עניינו, עד להתוועדות הכי גדולה ביום י"ט כסלו, ראש-השנה לחסידות, וכפעולה נמשכת – גם בימים שלאחרי זה, ובפרט בימי חנוכה, סיום החודש.
ב) בכל יום בחודש כסלו ילמדו כל אחד מהא לחץ להמשך...
מצד ריבוי הימים-טובים שבו נעשה כל החודש כמו יום-טוב, ועד שפועל גם בחודש מרחשוון שלפניו (שאין בו אפילו יום-טוב אחד) שנחשב כמו ערב-יום-טוב.
"נחיצות גדולה לנצל את חודש כסלו להפצת שיטת חסידות חב"ד. ובפרט החל מהימים י' בכסלו, י"ט בכסלו ואילך, וסידור הדברים בפרסום המתאים. ולא רק בהנוער החרדי בלבד, אלא גם זה שלעת-עתה עדיין אינו חרדי, הנמצא לעת-עתה 'חוצה'".
שתי הצעות שהציע כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו לחודש זה:
א) בהתאם לזה שחודש כסלו הוא "חודש חסידי", לבטא זאת בכך שבמשך החודש יערכו התוועדויות חסידיות בכל מקום ומקום, הן לאנשים והן לנשים (כמובן, בנפרד), וכדאי גם לצרף את הטף. בהתוועדויות אלה ידברו דברי תורה ויעודדו להוסיף בלימוד התורה, נגלה וחסידות, ובהפצת היהדות והמעיינות חוצה. ובמיוחד – בימים-טובים החסידיים דחודש זה, החל מי' כסלו ואילך בכל יום, בכל מקום וחוג לפי עניינו, עד להתוועדות הכי גדולה ביום י"ט כסלו, ראש-השנה לחסידות, וכפעולה נמשכת – גם בימים שלאחרי זה, ובפרט בימי חנוכה, סיום החודש.
ב) בכל יום בחודש כסלו ילמדו כל אחד מהא לחץ להמשך...
חודש כסלו: חודש כסלו הרי בכלל מוצלח יותר מאשר החודש שלפניו ושלאחריו.
מצד ריבוי הימים-טובים שבו נעשה כל החודש כמו יום-טוב, ועד שפועל גם בחודש מרחשוון שלפניו (שאין בו אפילו יום-טוב אחד) שנחשב כמו ערב-יום-טוב.
"נחיצות גדולה לנצל את חודש כסלו להפצת שיטת חסידות חב"ד. ובפרט החל מהימים י' בכסלו, י"ט בכסלו ואילך, וסידור הדברים בפרסום המתאים. ולא רק בהנוער החרדי בלבד, אלא גם זה שלעת-עתה עדיין אינו חרדי, הנמצא לעת-עתה 'חוצה'".
שתי הצעות שהציע כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו לחודש זה:
א) בהתאם לזה שחודש כסלו הוא "חודש חסידי", לבטא זאת בכך שבמשך החודש יערכו התוועדויות חסידיות בכל מקום ומקום, הן לאנשים והן לנשים (כמובן, בנפרד), וכדאי גם לצרף את הטף. בהתוועדויות אלה ידברו דברי תורה ויעודדו להוסיף בלימוד התורה, נגלה וחסידות, ובהפצת היהדות והמעיינות חוצה. ובמיוחד – בימים-טובים החסידיים דחודש זה, החל מי' כסלו ואילך בכל יום, בכל מקום וחוג לפי עניינו, עד להתוועדות הכי גדולה ביום י"ט כסלו, ראש-השנה לחסידות, וכפעולה נמשכת – גם בימים שלאחרי זה, ובפרט בימי חנוכה, סיום החודש.
ב) בכל יום בחודש כסלו ילמדו כל אחד מהאנשים הנשים והטף (ומה טוב – ברבים, בעת ההתוועדויות הנ"ל וכיוצא בהן) עניין (נוסף) בתורת החסידות, מתורתם של כל אחד מרבותינו נשיאינו [הן של כל אחד מהם בנפרד, והן כפי שהם קשורים יחד ומהווים המשך זה לזה], ומה טוב – מתורתם של שלושת אבות החסידות: הבעש"ט, המגיד ואדמו"ר הזקן, ומה-טוב – שבכל יום יוסיפו בלימוד, הן בכמות והן באיכות, החל מהעניין שהזמן גרמא – תורתו של כ"ק אדמו"ר האמצעי, שהיא באופן ד"רחובות הנהר" כולל ובמיוחד – בספרים החדשים שנדפסו לאחרונה, ומצווה גוררת מצווה – מתורתם של כל הנשיאים, ועד לתורתו של נשיא דורנו. ונוסף על הלימוד עצמו – ישתדלו כל אחד ואחת בהפצת המעיינות חוצה, לפעול על עוד יהודים שיעשו כן.
(קובץ התקשרות, הרב יוסף שמחה גינזבורג)
מצד ריבוי הימים-טובים שבו נעשה כל החודש כמו יום-טוב, ועד שפועל גם בחודש מרחשוון שלפניו (שאין בו אפילו יום-טוב אחד) שנחשב כמו ערב-יום-טוב.
"נחיצות גדולה לנצל את חודש כסלו להפצת שיטת חסידות חב"ד. ובפרט החל מהימים י' בכסלו, י"ט בכסלו ואילך, וסידור הדברים בפרסום המתאים. ולא רק בהנוער החרדי בלבד, אלא גם זה שלעת-עתה עדיין אינו חרדי, הנמצא לעת-עתה 'חוצה'".
שתי הצעות שהציע כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו לחודש זה:
א) בהתאם לזה שחודש כסלו הוא "חודש חסידי", לבטא זאת בכך שבמשך החודש יערכו התוועדויות חסידיות בכל מקום ומקום, הן לאנשים והן לנשים (כמובן, בנפרד), וכדאי גם לצרף את הטף. בהתוועדויות אלה ידברו דברי תורה ויעודדו להוסיף בלימוד התורה, נגלה וחסידות, ובהפצת היהדות והמעיינות חוצה. ובמיוחד – בימים-טובים החסידיים דחודש זה, החל מי' כסלו ואילך בכל יום, בכל מקום וחוג לפי עניינו, עד להתוועדות הכי גדולה ביום י"ט כסלו, ראש-השנה לחסידות, וכפעולה נמשכת – גם בימים שלאחרי זה, ובפרט בימי חנוכה, סיום החודש.
ב) בכל יום בחודש כסלו ילמדו כל אחד מהאנשים הנשים והטף (ומה טוב – ברבים, בעת ההתוועדויות הנ"ל וכיוצא בהן) עניין (נוסף) בתורת החסידות, מתורתם של כל אחד מרבותינו נשיאינו [הן של כל אחד מהם בנפרד, והן כפי שהם קשורים יחד ומהווים המשך זה לזה], ומה טוב – מתורתם של שלושת אבות החסידות: הבעש"ט, המגיד ואדמו"ר הזקן, ומה-טוב – שבכל יום יוסיפו בלימוד, הן בכמות והן באיכות, החל מהעניין שהזמן גרמא – תורתו של כ"ק אדמו"ר האמצעי, שהיא באופן ד"רחובות הנהר" כולל ובמיוחד – בספרים החדשים שנדפסו לאחרונה, ומצווה גוררת מצווה – מתורתם של כל הנשיאים, ועד לתורתו של נשיא דורנו. ונוסף על הלימוד עצמו – ישתדלו כל אחד ואחת בהפצת המעיינות חוצה, לפעול על עוד יהודים שיעשו כן.
(קובץ התקשרות, הרב יוסף שמחה גינזבורג)
סגור
קישורים בנושא:
קובץ לימוד יומי לחודש כסלו
היום בו נפסק בבית המשפט כי דידן נצח והמלך אינו מעיד
בשלב ההכנות למשפט הספרים (שהחל בי"ט כסלו תשמ"ו) דרש הצד השני כי גם על הרבי לבוא ולהעיד, ביום זה פסק בית המשפט כי הרבי אינו צריך להעיד, לשמחת לב החסידים ולכבוד בית רבינו.
חסידים ציינו על-דרך הצחות להלכה ברמב"ם כי "המלך אינו מעיד ואין מעידין אותו"...
חסידים ציינו על-דרך הצחות להלכה ברמב"ם כי "המלך אינו מעיד ואין מעידין אותו"...
מרת
יוכבד שגלוב
ע״ה
תשנ"ד, הר המנוחות
x
מרת יוכבד שגלוב
ע״ה
תשנ"ד, הר המנוחות
בת הרב משה נח שגלוב
נפטרה בשנת תשנ"ד מנ"כ
בהר המנוחות
הרה"ח
ישראל הכהן שטאק
ע״ה
תשמ"ט,
x
הרה"ח ישראל הכהן שטאק
ע״ה
תשמ"ט,
בן הרב יעקב אפרים הכהן שטאק
נפטר בשנת התשמ"ט
הרה"ח
מנחם מענדל ברוק
ע״ה
תשס"ו, הר המנוחות
x
הרה"ח מנחם מענדל ברוק
ע״ה
תשס"ו, הר המנוחות
נולד יג חשון תרע"ט בעיירה החסידית בעשענקאוויטש.
נקרא ע"ש סבו הרב מ"מ הכהן קראסניק.התגלגל עם
אביו הרב המשפיע חיים שאול לאוקראינה, שם נעצר
אבי המשפחה ונגלה על ידי הרוסים ימ"ש.
בר"ה תרצ"ז יצא המשפחה מרוסיא ועלו לארץ הקודש.
התישבו בתל אביב. בשנת תש"ג אחרי החתונה, עבר
לראשון לציון, אחרי למעלה מעשר שנים התישב בירושלים.
בשנת תשיב זכה לגרום נח"ר רב לכ"ר אדמו"ר זי"ע
כשקרא לבנו בשם לוי יצחק, ע"ש אביו של כ"ק אדמו"ר זי"ע.
עבר לגור בכפר חב"ד בשנת תנש"א. היה חביב על הבריות
נפטר בשיבה טובה בשנת תשס"ו, והשאיר למעלה מ200
צאצאים כ"י
נולד יג חשון תרע"ט נפטר בשנת תשס"ו
מרת
גיטא רייזל ליפקין
ע״ה
תשנ"ה, הר הזיתים
x
מרת גיטא רייזל ליפקין
ע״ה
תשנ"ה, הר הזיתים
בת הרב יעקב משה ליפקין אשת הרב יהושוע
מרדכי ז"ל
נפטרה בשנת התשנ"ה מנ"כ
בהר הזיתים
הרה"ח
שניאור זלמן טאובעל
ע״ה
תשמ"ה, מונטיפיורי, ניו יורק
x
הרה"ח שניאור זלמן טאובעל
ע״ה
תשמ"ה, מונטיפיורי, ניו יורק
בן הרב משה חיים טאובעל קירב רבים לתורה ומצות
ועשה רבות בשליחות רבותינו נשיאינו בחינוך והפצת
היהדות במאראקא כתת רגליו לעזור ל"בית רבקה "
בצרפת ולהשיא כלות עניות
נפטר בשנת התשמ"ה מנ"כ
בניו יורק ליד אהל הק'
מרת
חנה חי הנה בלוי
ע״ה
תשמ"ג, מונטיפיורי, ניו יורק
x
מרת חנה חי הנה בלוי
ע״ה
תשמ"ג, מונטיפיורי, ניו יורק
בת הרב מאיר שמריהו בלוי
נפטרה בשנת התשמ"ג מנ"כ
בניו יורק מונטיפיורי, ניו יורק
הרה"ח
חיים בער לרמן
ע״ה
תש"מ, נחלת יצחק
x
הרה"ח חיים בער לרמן
ע״ה
תש"מ, נחלת יצחק
בן הרב צבי אבא לרמן גלה עם הישיבה לקרעמענצוג
בשנת תרפ"ז עבר לאה"ק ולמד בחברון משנת תרצ"ט גר
בתל אביב והי חבר בחברה קדישא עד יומו האחרון
נולד בשנת תרס"ג בליובאוויטש
נפטר בשנת התש"מ מנ"כ
נחלת יצחק תל אביב
התמים
אלישע דוד פעלליג
ע״ה
תשנ"ו, מונטיפיורי, ניו יורק
x
התמים אלישע דוד פעלליג
ע״ה
תשנ"ו, מונטיפיורי, ניו יורק
בן הרב צבי מאיר פעלליג
נפטר בשנת התשנ"ו מנ"כ
בניו יורק מונטיפיורי, ניו יורק