מערכת COL | יום ל' אדר א ה׳תשע״א 06.03.2011

תיעוד מרהיב: כך נראה דינר חב"ד בלב אפריקה ● גלריה, סיקור

רק באפריקה אפשר למצוא את שגרירי ארה"ב ואיטליה רוקדים בהתלהבות לצלילי מוזיקה חסידית יחד עם חסידים ואנשי שלטון אפריקניים ● אופיו יוצא הדופן של הדינר לכבוד בית-חב"ד בקונגו שיקף את ההצלחה שלו בעשרים שנות פעילותו ● הרב שלמה בן טולילא, השליח הראשי במרכז אפריקה, חולש על פעילות חב"דית ב-14 מדינות, אבל לא נח לרגע: "נקים עוד שני בתי-חב"ד, ונפתח גם ישיבה", הוא הבטיח לקול תשואות נלהבות ● מיוחד לסיפור המלא
תיעוד מרהיב: כך נראה דינר חב
(צילומים: ישראל ברדוגו)
מאת כתב COL 

דינר נוצץ בבית-מלון יוקרתי בקינשסה, בירת קונגו, ציין את חגיגות ה-20 שנה לפתיחת בית-חב"ד בקונגו, ששולט על מרכז אפריקה ומקיים פעילות ייחודית, יוצאת-דופן, ב-14 מדינות בקהילות היהודיות.

הרב שלמה בן-טולילא, שליח הרבי, היה נרגש כשנשא דברים על הרגע הגדול לו זכה ביום שלישי שעבר, לחתום בהצלחה את שני העשורים הראשונים שלו ושל משפחתו כשלוחים הראשונים באזור שמכונה "אפריקה השחורה".

היה זה חגן של כל המדינות שנהנות מהפעילות של שלוחי הרבי: חוף השנהב, גאנה, ניגריה, גינאה המשבנית, גבון, קניה, נמיביה, אנגולה, אתיופיה, רואנדה, קונגו, סיירה לאון, אפריקה המרכזית וזמביה.

במעמד הנכבד נטלו חלק הרב משה קוטלרסקי – סיו"ר ה'מרכז-לענייני-חינוך', השליח הראשי בדרום אפריקה הרב מענדל ליפסקר, השליח בוושינגטון הבירה הרב לוי שם-טוב, הרב יעקב ברמן נציגו של יו"ר המל"ח הרב חיים-יהודה קרינסקי שאף הביא את ברכתו, הרב אליעזר אבצן מארגון החסד 'גלובל ג'ואיש', הרב לוי מטוסוב, השליח חב"ד לאיחוד האירופי, הרב יצחק רסקין מכפר-חב"ד, הרב אברהם כהן, מנהל 'בית חיה-מושקא' במונטריאול, הרב מענדי קוטלרסקי מהמל"ח, הרב אשר דערען – שליח בקייפטאון, דרום-אפריקה, הרבנים יצחק ושלמה אבוחצירה, בניו של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירה שליט"א, ראשי הקהילות היהודיות במרכז אפריקה, ביניהם ר' דוד זילברשטיין ראש הקהילה של קניה שחוגג את שנת ה-109 לקיום הקהילה, ועוד תומכים וידידים, אנשי עסקים וביניהם מר מנחם לוינשטיין, וכמובן – בני הקהילה הנרגשים.

צמרת השלטון המקומית התייצבה בייצוג נרחב ומפתיע בערב ההוקרה. נכחו ראש-הממשלה מר מוזיטו, שר האוצר, שר החינוך, שר הדתות, מושלי מחוזות, שגרירו המיוחד של נשיא קונגו, אנטואן, שאף הקריא את ברכתו הנרגשת, שגרירי ארה"ב, איטליה, מרוקו, קניה וכל מדינות מרכז אפריקה, דיפלומטים ואישי ציבור רבים.

בדינר חשף הרב בן-טולילא, כי בקרוב יפתחו בתי-חב"ד קבועים במדינות קניה וניגריה, והכריז על הקמת ישיבה חב"דית ראשונה בקונגו, שתלמידיה יהיו 'תמימים שלוחים' שיתחלפו מידי עונה.

בני הקהילה והאורחים הריעו בשמחה למשמע הבשורות, וציינו שמדובר בעליית מדרגה משמעותית בפעילות החב"דית הענפה במרכז אפריקה.

את המעמד הנעימו הזמר החסידי ר' יוני שלמה, בליווי הכנר דניאל אהביאל. הפקת הבימוי ותוכן בארוע: ישראל ברדוגו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.