מערכת COL | יום ט"ז סיון ה׳תשע״ב 06.06.2012

תהפוכות ב'יתד נאמן': האם תשתנה הגישה לחב"ד? ● מיוחד

בהנהלת העיתון הליטאי 'יתד נאמן', עוברים בימים אלו שינויים דרמתיים שזוכים לסיקור תקשורתי נרחב בתקשורת החרדית ● האם תשתנה הגישה לחב"ד? ● הרב טוביה בלוי הלוחם הראשי בעיתון, בעבר, בתגובה: "מאז שנות הממי"ם השתלטה על הציבור הליטאי בזכות הביטאון 'יתד נאמן' רוח לא טהורה של שנאה, שמקורה בקנאה. יש לקוות שהמהפך בהנהלתו יהיה לטובת התורה ולטובת כלל ישראל ובין היתר בנושא חסידות חב"ד" ● עורך 'כפר חב"ד', הרב אהרן-דב הלפרין: "יתד נאמן' - הורתו ולידתו בחטא המלחמה נגד הרבי. עבורנו, הוא היה ונשאר 'מוקצה מחמת מיאוס" לסיפור המלא
תהפוכות ב'יתד נאמן': האם תשתנה הגישה לחב
הרב טוביה בלוי והרב אהרן-דב הלפרין (צילום: יוסי פורמנסקי, COL וארכיון)

מאת שמואל סופר

בהנהלת הביטאון הליטאי 'יתד נאמן' עוברים בימים אלו שינויים דרמתיים שזוכים לסיקור תקשורתי נרחב בתקשורת החרדית. עיקר השינוי שבוצע בהכוונת הרב אהרן-יהודה-לייב שטיינמן: העורך הראשי פוטר.

בעקבות השינויים הדרמתיים בביטאון הליטאי 'יתד נאמן', נשאלת השאלה הגדולה האם הביטאון יוצא לדרך חדשה? האם הוא יפסיק את ההרגל בר השנים לכתוב נגד רבים מבני היהדות הנאמנה, ובהם חסידות חב"ד? או שמא מדובר אך ורק במתיחות עקב שינויים בהנהלת הביטאון בלבד.

אישים מאנ"ש מקווים שאכן הנהלת הביטאון פתחה בדרך חדשה, ההתנגדות וההתקפות של הביטאון הליטאי במשך למעלה מ-25 שנות קיומו נגד חסידות חב"ד ונגד הרבי נשיא דורנו ידועים לכל, וכל המאמרים והביטויים שפרסם הביטאון היו מאז ועד היום הגורם העיקרי שליבה את אש ההתנגדות.

רוח שנאה

הרב טוביה בלוי גוייס בשנות הממי"ם למערכת השופר החב"די 'כפר-חב"ד' והיה המגיב הענייני והעיקרי לכל הנכתב בביטאון הליטאי "עקרונית, היחסים בין גדולי ישראל של הציבור הליטאי עם אדמורי חב"ד לאורך כל המאה האחרונה ואף לפני כן, היו תמיד ידידותיים", אמר הרב בלוי לאתר 'כיכר-השבת'.

"כעת, עם השינויים שחלו בהנהלת הביטאון הליטאי, יש לקוות שהשינוי יהיה לטובת התורה ולטובת כלל ישראל, וישמש עבור הציבור הליטאי כמורה דרך ולא אחרת".

הרב בלוי הוסיף ואמר "משום מה, ואינני רוצה לפרט את הסיבות משום שהם ידועות לכל, השתלטה על הציבור הליטאי רוח לא טהורה של שנאה, שמקורה בקנאה, וכך הובל הציבור החשוב הזה, מבלי שירגיש כי הדרך מנוגדת לרוחם של גדולי ישראל הליטאיים בדורות הקודמים. ואגב, גדולי ישראל של הדור הזה שנמנו על ידידיו ומערציו של הרבי, כמו הגאון רבי שמואל זלמן אויערבאך זצ"ל, הגאון רבי יחזאל אברמסקי זצ"ל, ועוד ועוד. מנקודת המבט האמורה, כל שינוי שעשוי להוביל לשינוי גם בתחום האמור יהיה מבורך".

ובזהירות יתרה מתייחס הרב בלוי לאנשי המהפך האחרון בביטאון הליטאי ומוסיף "שמעתי שהתייחסותו של הגראי"ל שטיינמן שליט"א לחב"ד וכו' היא בדרכם של גדולי ישראל האמיתיים, ואני מקווה שהשפעתו אכן תתבטא בפועל בתכני העיתון".

"הורתו ולידנו בחטא"

העורך הראשי של השופר החב"די, שבועון 'כפר-חב"ד', הרב אהרון-דב הלפרין, לא מתרגש מהשינויים.

"'יתד נאמן' - הורתו ולידתו בחטא המלחמה נגד הרבי. לכן, עבורנו, הוא היה ונשאר 'מוקצה מחמת מיאוס'. האם הוא יפנה לדרך שונה? האם תגבר ידם של ה'מתונים' יותר במחנה ה'השקפה'? - ימים יגידו.

"יש לקוות כי אכן יגבר כוחם של אלו שאינם דוגלים בקו השנאה שאפיין את העתון. יחד עם זאת צריך לעמוד על המשמר שההתפתחויות הפוליטיות הללו, לא ינוצלו בתחכום כדי לגרור את חסידי חב"ד לאיזושהי תמיכה ישירה או עקיפה במפלגה שהוקמה ונוסדה כדי להילחם ברבי".


המעבר של מוקד הכוח הוותיק והמכריע בביטאון הליטאי לחצרו של הגראי"ל שטיינמן, מעורר ציפיה לשינוי בדרכו ובתוכנו של הביטאון, בין היתר גם בנקודה זו – חב"ד.

ידוע לכל שבשונה מקודמיו, הגראי"ל שטיינמן לא הראה התנגדות מיוחדת לחסידות חב"ד ואף לפני כשנה הוא נפגש לפגישה ארוכה ומיוחדת עם ה'חוזר' והעורך הראשי של ספרי הרבי, הרב יואל כהן, פגישה שלא זכתה לשום סיקור בביטאון הליטאי 'יתד נאמן'.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.