מערכת COL | יום א' סיון ה׳תשע״ב 22.05.2012

"וספרתם לכם": ננעל כינוס השלוחות הארצי של צעירי חב"ד

במלון "ניר עציון" ננעל כינוס שליחות חב"ד, בהשתתפות למעלה מ-300 שליחות מכל רחבי הארץ ● הכינוס עמד בסימן "וספרתם לכם –ספיר ספירה וסיפור" ותוכנית הכינוס עסקה בהכנסת האור החסידי לשליחות היומיומית. השנה הורחב ושודרג הכינוס ונמשך גם ביום ראשון ● הכינוס אורגן, כמידי שנה, ע"י צעירי אגודת חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב במטרה למנף ולהגביר את הפעילות האינטנסיבית של בתי חב"ד ברחבי הארץ  לסיפור המלא

כתב COL

כאלף ושמונה מאות נרות מרצדים, ומאירים באור בוהק את חלל הכניסה למלון. סביב הלהבות עומדות השליחות, כל אחת שקועה בתפילתה, במחשבתה על בני הבית שנשארו אי שם להמשיך בשליחות, והמקורבות, בנות הקהילה וכל אלו שבשבילן הגיעו לכינוס.

כזה היה כינוס השלוחות כולו, שהתקיים במלון "ניר עציון", בימים שישי-שבת קודש וראשון. כינוס שממזג ומאזן בין הרצון לפרוץ קדימה בשליחות, להתעצם ולהתחדש, אך גם לאפשר לשליחה הכורעת תחת נטל "כובעיה" השונים, מעט מנוחה ומרגוע.

בכינוס המרשים של שליחות חב"ד בארה"ק, המאורגן מידי שנה ע"י צעירי אגודת חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, השתתפו השנה למעלה מ-300 שליחות מכל רחבי הארץ. הכינוס עמד בסימן "וספרתם לכם –ספיר ספירה וסיפור" ותוכנית הכינוס עסקה בהכנסת האור החסידי לשליחות היומיומית. השנה הורחב ושודרג הכינוס ונמשך גם ביום ראשון, תוך הוספה בתחומי העשרה רבים במקצועות השלוחות, שלא ניתן לעסוק בהם ביום השבת קודש.

"ההצלחה המופלאה נובעת מהמסירות והנכונות של שליחות רבות להירתם לכינוס שהן רואות בו את 'הכינוס שלנו'", אומרת השליחה תמי וולף שעומדת בראש ועד כינוס.

מקצות כל הארץ

כבר בשעות הצהריים המוקדמות של יום שישי, החלו לגדוש את המלון מאות שליחות, שהגיעו מכל רחבי הארץ. באוטובוסים מאספים וברכבים פרטיים הן הגיעו מאילת, מצפה רמון וירוחם שבדרום ועד קריית שמונה יסוד המעלה וטבריה שבצפון. ממאות נקודות בתי חב"ד הפרושות על פני הארץ הן הגיעו, למעלה משלוש מאות שלוחות, כשאליהן מצטרפים עשרות זאטוטים - הדור הבא של מוסד השליחות של חב"ד בישראל.

את פני השליחות קיבל צוות רישום מיומן ומנוסה, בניצוחה של המזכירה הנאמנה נחמה כהנא. לאחר רישום קצר, התארגנות אישית בחדרי המלון המפוארים, חתימה על פ"נ לרבי, והשתתפות בהגרלת כרטיס נסיעה לרבי.

הכינוס נפתח בסדנאות שארגנה השליחה אסתי דרוק והעבירו שליחות וותיקות ומנוסות בנושאי השליחות השונים: כיצד בונים שיעור טוב, השליחות ביישובים קטנים, ההתמודדות עם תפקידים רבים וכיצד מתייחסים לארגונים נוספים שפועלים במקום.

לאחר ארוחה קלה, נערכה הגרלה על מתנות יקרות ערך פרי מאמציה של הגב' פרומה ליפסקר עבור השליחות: זוג פמוטות מחברת הצורפים, תכשיטים תרומת החברות: "שיינדי" ,"פנימה" (משפחת פיקרסקי) והגב' רותי הילמן. ספרי קודש בכריכת עור מתנת "רובר", שוברי קניה ב"לטיפה" וספרי בישול מתנת "ידיעון הכפר".

להוסיף מהחול אל הקודש

את השבת קיבלו על עצמן השליחות כשעה לפני זמן הדלקת הנרות, ולאחר מכן התאספו להאזין לדברי פתיחה מפי הרב נפתלי ליפסקר, מנהל אגף הסניפים, שקישר את אקט ההקדמה בקבלת השבת, למהותה של השליחות: 'להוסיף מהחול אל הקודש'.

השליחותחני ירס וחני גרינברג קיימו תוכנית בקבוצות דיון קטנות שעסקו בשאלות ובכלים להתמודדות באתגרי היומיום.

סעודת ליל שבת נערכה ברוב פאר והדר, משולבת בפניני תורה, ורוב שירה וזמרה, ובסיומה נערכו התוועדויות קבוצתיות עם השליחות: רוחי מיכלשווילי, אהובה מדוויל ופרדי ברוד.

הבוקר המוקדם, נפתח באמירת תהילים של שבת מברכים ושיעור חסידות שנמסר ע"י השליח האורח, הרב אלכסנדר נמדר משבדיה.

לפני קריאת התורה נשא דברי תורה הרב משה נחשוני, ראש מחלקת הכשרות ורב שכונה בראשון לציון המשמש גם כרב המלון. הרב נחשוני טבל את דבריו בסיפורים אישיים מאלפים על עבודתם המסורה של השלוחים.

ההתוועדות המרכזית נערכה בצהרי יום השבת ע"י השליחה האורחת שהגיעה במיוחד לכינוס הגב' לאה נמדר משבדיה. שריתקה והעצימה את השליחות בסיפוריה על הקשר שלה עם הרבי ועל הוראות מיוחדות לאמהות בשליחות. בהמשכה של ההתוועדות נערך סדר ניגונים כשלאחריו נסחפו השליחות לסדר ריקודים מלא עוצמה ואחדות.

מרתון הרצאות סדנאות ודיונים

מייד עם צאת השבת נכנסה תוכנית הכינוס להילוך גבוה יותר – מעין מרתון של הרצאות, סדנאות ודיונים במטרה לרתום כלים נוספים להאדרת השליחות. בפני השליחות הוקרן הסרט "על פי דרכו", העוסק בסוגיה של תקשורת כאמצעי בסיס חינוך בבית ובמוסד החינוכי. לאחר הסרט התקיימו הרצאה ודיון עם יוצר הסרט איש החינוך הרב אברהם מרדכי סגל.

חלקו הראשון של יום ראשון עסק במקבץ של סדנאות והרצאות שאורגן על ידי השליחות בתיה אילן וחני פרידמן. הסדנאות עסקו בנושא ההורות, המשפחה וההתארגנות היעילה בשליחות על ידי מנחת הורים מנוסה הגב' זיווה מאיר, מעצב התנהגות ומאמן וותיק מר בן פרהט, מגשרת ויועצת זוגית הגב' חגית אמאייב והיועצת האירגונית הגב' יעל זלץ.

תכנית הסיום נערכה ע"י השליחה אסתי גופין מרמת אפעל שדנה בברכת הרבי לשליחות ב"בני חיי ומזוניי רוויחי".

בהגרלה המסורתית על כרטיס טיסה לרבי-המשלח, זכתה השליחה הגב' מירי גורליק מחולון.

הכינוס המרומם נחתם, והשליחות יצאו ממנו בכוחות חדשים ומרעננים להמשך השליחות ברחבי הארץ, כשהן חדורות בהחלטה להמשיך בהפצת מעיינות התורה והחסידות ביתר שאת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.