מערכת COL | יום ל' ניסן ה׳תשע״ב 22.04.2012

שלוחים עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים בנופשון חוויתי בפלורידה

דרום פלורידה אירחה לאחרונה 22 שלוחים ושלוחות לנופשון יחודי שנערך וסופסד עבורם ע"י ארגון 'ילדי שלוחי הרבי' מבית 'מרכז 302', ארגון שמוקדש כולו לסיפוק צרכיהים של שלוחים עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים. מטרת הנופשון בן השלושה ימים שנערך בבית חב"ד בוינטון ביץ' שבפלורידה, היה להקים כמין קהילה משותפת בין אותם משפחות וכמובן לפנק אותם בחופשה יחודית כך שיוכלו לחזור למשפחותיהם וקהילותיהם במשנה מרץ והתלהבות   לדיווח ולתמונות
שלוחים עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים בנופשון חוויתי בפלורידה

דרום פלורידה אירחה לאחרונה 22 שלוחים ושלוחות לנופשון יחודי שנערך וסופסד עבורם ע"י ארגון 'ילדי שלוחי הרבי' מבית 'מרכז 302', ארגון שמוקדש כולו לסיפוק צרכיהים של שלוחים עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים.

מטרת הנופשון בן השלושה ימים שנערך בבית חב"ד בוינטון ביץ' שבפלורידה, היה להקים כמין קהילה משותפת בין אותם משפחות וכמובן לפנק אותם בחופשה יחודית כך שיוכלו לחזור למשפחותיהם וקהילותיהם במשנה מרץ והתלהבות.

"הנופשון הזה נותן לאותם הורים את ההזדמנות לצחוק, לבכות, לשתף משאבים ולהיות לאח ועזר אחד לשני, מה שבדרך כלל חסר בחיים העמוסים שלהם", אומרת השלוחה רבקה קרוליין מקיי בייסון, פלורידה.

הנופשון הוכתר בהצלחה כאשר כל השלוחים והשלוחות שהששתפו בו עזבו את המקום מחוזקים. הרב שלום סיימנט ורעייתו אירחו בבבית חב"ד שלהם את האירוע כאשר הקייטרינג בבעלותו של משה סטאנדר דאג לפנק את המשתתפים בסעודות גורמה עם תשומת לב לפרטים הקטנים ביותר.

רגעי השיא של הנופשון היו שייט בשקיעה, טיפולי תרפיה עבור השלוחות והסדנאות. לאירוע שהיה ללא ספק מוצלח מהבחינה הגשמית, התווסף גם הפן של התמיכה הרגשית של מארגני האירוע שאותה העריכו השלוחים במאוד.

הכוונה העיקרית של הנופשון, כפי שהכריז ר' גרשון סאבול, מנהל הארגון 'ילדי' במהלך ארוחת ערב הפתיחה היא למעשה לפתח קהילה בין אותם השלוחים דרכה יוכלו הם לשתף משאבים ולתמוך זה בזה כהורים המגדלים ילדים בעלי צרכים מיוחדים בשליחות.

אז כיצד שלוחים אכן מצליחים לעבור את אותם ימים קדחתנים בהם הם לא נמצאים בחופשה בפלורידה? במצגת נוקבת במיוחד אותה הגיש הרב שלמה מנקס, משמחה מוניקה בקליפורניה, הוא דיבר על הצורך באמונה וביטחון, כשהוא מדגיש את החשיבות של חיזוק המשפחה מה שיגרום להם להיות מאוחדים.

הרב מענדל ליפסקר משרמן אוקס קליפורניה שיתף את הסיפור האישי שלו בגידול ילד עם צרכים מיוחדים כל זאת בהומור כשהוא אף נותן טיפים לחינוך.

במהלך הנופשון מנהלי ומפעילי ארגון 'ילדי' הקדישו זמן לכל משפחה לשיחה פרטית במהלכה הציעו הם עזרה, ייעוץ ואף משאבים. כאשר נערכו אף קבוצות תמיכה נפרדות לנשים וגברים בהם שיתפו הם אחד את השני בסיפורים, מאבקים, חיזוק הרוח ועוד.

האירוע הגיע לשיאו בהתוועדות ספונטנית שהשאירה את השלוחים במצב רוח מרומם ומלאי מרץ. "בעלי ואני לא רק נהנו ממה שנראה כחופשה קצרה, אלא גם צברנו תובנות מדהימות ורעיונות מה לעשות במצבים שונים הנוגעים לילד המיוחד שלנו", אומרת השלוחה דבורה לאה דובוב מאורלנדו, פלורידה.

הארגון 'ילדי שלוחי הרבי' הוקם ע"י אברכים, שלוחים ואנשי עסקים על מנת לספק סיוע לשלוחים בכל המצטרף החל מביטוח לטיפולי תרפיה, קבוצות תמיכה, חופשות ושלל אופציות אחרות. הארגון אף מציע הפניות לרשויות המוסמכות עבור ייעוץ, טיפולים וצרכים רפואים כמו גם ייעוץ הלכתי וכדומה.

שולי וויזר, מנהל הארגון מסביר את המחויבות האישית שלו לארגון: "לגדול יחד עם אח בעל תסמונת דאון נותן לי קצת הבנה לגבי האתגרים שמגיעים עם גידול ילד בעל צרכים מיוחדים, בידיעה שלהורים שלי לפני 25 שנה לא היה אף אחד שהיה שם בכדי לעזור להם. החלטתי לשנות את זה בצורה הכי טובה שאפשר, ואחת הדרכים היא ע"י נופשונים כגון אלו".

חיי השליחות ידועים ככאלה המלאים במאבקים שונים. האתגר של גידול ילד עם צרכים מיוחדים מורגשים במאוד בחיי השליחות בה המשאבים היהודים הינם מועטים במאוד.

"התמיכה שאותם שלוחים מקבלים מ'ילדי' לא יסולא מפז", מסביר הרב משה קוטלרסקי, סיו"ר 'המרכז לענייני חינוך'. " אירועים כמו הנופשון נותנים כח לאותם שלוחים החיים יום יום עם גידול ילד בעל צרכים מיוחדים להמשיך בביצוע המשימה של הרבי ברחבי העולם. החשיבות של הארגון וההשפעה מרחיקת הלכת שלה עבור אותם שלוחים הוא דבר שאי אפשר להתעלם ממנו".

פעילות הארגון נעשית בזכות תמיכתם הנדיבה והמתמשכת של תומכי וידידי ארגון 'ילדי'. למידע נוסף או תרומות בקרו באתר הארגון: www.yaldei.com

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.