מערכת COL | יום ט"ו תמוז ה׳תשע״ד 13.07.2014

שבת תחת אש: סיקור מיוחד מקהילות חב"ד ● מיוחד

מה עשו בישיבה של חב"ד בקריית גת כשנשמעה אזעקה בחזרת הש"ץ? איך הגיבו תושבי כפר חב"ד כשבסיום הוידאו השבועי של הרבי נשמעה אזעקה? האם האזעקה הפריעה ל"אבות ובנים" בביתר עילית? ואיך מעודדים חסידי חב"ד את המילואימניקים בקריית מלאכי? ● צוות COL יצא לבדוק איך עברה השבת על תושבי כפר חב"ד, בני ברק, קריית גת, בית שמש, ביתר עילית, וקריית מלאכי  שבת תחת אש
שבת תחת אש: סיקור מיוחד מקהילות חב
למעלה: הפצצה בעזה (צילום: דו"צ). למטה: רכב ישראלי שנפגע מטיל (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

משה בן-חיים, נחמיה, חיים ברון

כפר חב"ד:
"צריכים לטפל בנושא המקלטים"

מספר נ.ר. תושב כפר חב"ד: כל השבת היה רגוע. אצלי בבית ישנו שני אחיינים, שבביתם אין ממ"ד, כדי שירגישו יותר ביטחון.

במוצאי שבת, יצאו מ"בית מנחם" לאחר סיום הווידאו של הרבי, ואז לפתע נשמעה אזעקה עולה ויורדת. כשמדובר במאות אנשים שיוצאים יחד, זה יכול לבלבל. כולם חזרו לתוך בית הכנסת, וירדו לקומת המרתף (הקומה של המקווה).

סיפרת שישנו אצלך אחיינים כי אין להם בבית ממ"ד. מה באמת עושים אלו שגרים בכפר בבניינים ישנים, ללא ממ"ד או מקלט?

אכן, בכפר חב"ד יש הרבה מאוד בתים ללא ממ"ד. גם בשכונת לוי"צ הוותיקה אין ממדי"ם - שם יש מקלט איזורי שמשמש כבית-כנסת. אכן זו בעיה, כי לא כולם יכולים להספיק לרוץ לשם במקרי חירום, למרות ההקפדה של כולם לשמור על כללי הזהירות של פיקוד העורף. יש מקלטים ציבוריים בכפר חב"ד, אך חלק מהם מלאים גרוטאות, או משמשים לדברים אחרים. בחלק מהמקרים גם המקלטים נמצאים בשטח פרטי, וצריך רשות מבעלי המקום להיכנס אליו. בהחלט נושא שיש לטפל בו, ויפה שעה אחת קודם!

בני ברק:
"הרבה יירוטים ופיצוצים"

מספר א.י. חסיד חב"ד: התפללנו בבית כנסת חב"ד המרכזי ברחוב רש"י 26. בערב שבת אחרי מנחה אמרו פרקי תהילים מסויימים לרגל המצב לפי בקשת הרב בלינוב. בתפילת ליל שבת לא שמענו אזעקה, היינו ב"לכה דודי", ולפתע שמענו "בומים" מאוד חזקים, ככה"נ של היירוטים של "כיפת ברזל". המשכנו בתפילה כרגיל. ככה"נ האזעקות היו בסמיכות לעיר.

במוצאי שבת, כשיצאנו מבית הכנסת, נשמעה אזעקה, ואחריה הרבה יירוטים ופיצוצים. נכנסה לאחד המבנים הסמוכים, לפי הוראות הביטחון. לתדהמתנו, אנו נכנסים, והמתפללים שבבית הכנסת יוצאים! הם יוצאים כדי לחזות ביירוטים! אחרי שהכל נרגע, הם הסבירו שסומכים על ההבטחה "שלא יפלו פגזים בבני ברק"...

מה עושים במבנים ישנים שאין בהם ממ"ד? בבני ברק יש הרבה כאלה...

אנו יוצאים לחדרי מדריגות בכל אזעקה. יש את הבעיה שהמקלטים הציבוריים הקיימים השתלטו עליהם עסקים שונים ומשונים.

ביתר עילית:

מספר מ.ב. חסיד חב"ד המתפלל בבית הכנסת חב"ד ליובאוויטש ברחוב הרב מוצפי: כל השבת עברה בשקט. אחר הצהרים, כבכל שבתות הקיץ, כארבעים ילדים כ"י עם הוריהם ישבו ולמדו בבית הכנסת במסגרת "אבות ובנים". לפתע נשמעה אזעקה. המתפללים התפזרו לחדרי מדריגות בבניינים סמוכים. לאחר מכן חזרו כולם לביהכנ"ס להמשך הלימוד כרגיל.

בביתר יש ממ"דים ומקלטים?

בגבעה ב' החדשה יותר, יש בכל בית ממ"ד. בגבעה א' הוותיקה, יש בתים שיש, וכאלו שאין בהם ממ"ד, ויש להם מקלטים בבניין. יש את הבעיה שחלק מהמקלטים נעולים, מכיוון שמשמשים כחנויות או עסקים.

קריית גת:
אזעקה באמצע התפילה

מספר תלמיד בישיבת חב"ד: בשבת בבוקר, בתחילת חזרת הש"ץ נשמעה אזעקה. יצאנו לפרוזדור קרוב ל"זאל" שמוגן בשני קירות מצדדיו. (הממ"ד קצת רחוק) לאחר מכן חזרנו ל"זאל", ושליח הציבור החל את חזרת הש"ץ מהתחלה. בסך הכל עברה שבת שקטה ב"ה.

בית שמש:
"שומרים על הוראות הביטחון"

מספר ר' יוסי ליפש חסיד חב"ד תושב בית שמש: בשבת היה שקט. במוצאי שבת היתה אזעקה בסביבות השעה תשע, אחרי שכבר יצאנו מבית הכנסת. נכון שלאחרונה יורים גם על בית שמש, אבל שומרים כאן על הוראות הביטחון ובסה"כ די שקט כאן.

קריית מלאכי:
קידוש למילואימניקים

מספר הרב יוסף הרטמן: יחסית היה שקט, בליל שבת ובמוצאי שבת היתה אזעקה. פיקוד העורף הקים באזור מעין חפ"ק. בליל שבת הלכתי לשם עם עוד כמה חסידים, כשבידינו יין, חלות וכדו'. ערכנו קידוש, אמרנו בפניהם דברי תורה, חיזוק והתעוררות לחיילים, ובפני החיילות דיברנו על החשיבות של הדלקת נרות שבת קודש. הייתה התעוררות מאוד גדולה. אציין שכבר ביום שישי הלכנו להניח להם תפילין ולעודד ולחזק.

אתה תופס אותי יחד עם 14 איש, בדרך לקברו של ה"אור החיים" הקדוש. יש שיעורים יומיים שאני מוסר במסגרת "תפארת נפתלי" ע"ש הרה"ח נפתלי קרביצקי ע"ה, ב"אור החיים". היום היתה התוועדות, ואנו כרגע בתוך האוטובוס בדרך, נוסעים להתפלל על ציונו של ה"אור החיים" הקדוש, לישועת כלל עם ישראל. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.