מערכת COL | יום כ' אלול ה׳תשע״א 19.09.2011

רב חב"די היה מעורב במאמצים לשחרור גלעד שליט

מברקים מודלפים באתר ויקיליקס חושפים: שגרירות ישראל בלונדון הפעילה רב מחב"ד, הרב הירשל גליק מלונדון המקושר למפקד משמרות המהפכה לשעבר ● במוקד המגעים: "גורלו של השבוי הישראלי שנמצא בידי חמאס"  לסיפור המלא
רב חב
ישראל היום

ישראל קיימה מגעים דיפלומטיים עקיפים עם רחמן ספאווי, יועץ צבאי של המנהיג העליון האיראני עלי חמינאי ומי שהיה מפקד משמרות המהפכה האיראניות, כדי לקדם את שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. כך על פי מברקים מודלפים שפירסם אתר האינטרנט ויקיליקס.

על פי מברק שנשלח באפריל 2009 מהשגרירות האמריקנית בלונדון למחלקת המדינה האמריקנית, פנתה ישראל לרב הרשל גלוק, איש חב"ד ואזרח בריטי בעל קשרים בעולם המוסלמי, כדי שיפעיל את קשריו האיראניים בנושא.

במברק, שנכתב תחת הנושא "איראן/ישראל: איש המשטר (איראני) מעביר מסר קשוח על השבוי הישראלי", צוין כי ב-6 באפריל 2009 אמר האייתוללה סייד סלמן ספאווי, אחיו של רחמן, לגלוק כי "למנהיגות הבכירה באיראן אין אינטרס לבוא במגע עם ממשלת נתניהו בנושא של החייל הישראלי השבוי שמוחזק על ידי חמאס". במברק מצוין כי את הפרטים האלה מסר הרב גלוק עצמו לאמריקנים לאחר שנפגש עם איש הדת האיראני "לבקשת השגרירות הישראלית, כאשר גורלו של השבוי הישראלי, שנמצא בידי חמאס או חיזבאללה, עומד במרכז העניין".

באותה עת לא היה ברור אם גלעד שליט עדיין בחיים, ובמברק צוין עוד כי כאשר ניסה גלוק להתעניין בגורלו של שליט הגיב ספאווי בזעם ואמר כי "לאחר עזה לא יכול להיות כל הסכם", כשהוא מתייחס לסבלם של הפלשתינים, ככל הנראה על רקע עופרת יצוקה.

גלוק אף אמר לאיש הקשר שלו בשגרירות האמריקנית כי האיראנים היו מודעים למפגש, ואילו לא היו מעוניינים בו - יכלו לסרב לאשר אותו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.