מערכת COL | יום כ"א אלול ה׳תשע״ד 16.09.2014

זעזוע מהצתת בית-כנסת בבריסל: "אל תחכו לרצח נוסף"

זעזוע כבד באירופה היהודית: אלמונים הציתו את בית-הכנסת בשכונת אנדרלכט שבבריסל, שם שימש בעבר כרב השליח הרב מנחם חדאד ● על-פי הדיווח בתקשורת הבלגית, שלושה בני משפחה שהיו במקום נפגעו משאיפת עשן, וטופלו במצב קל ● קריאה דחופה לראש ממשלת בלגיה, לנקוט מיד – ועוד בטרם יחולו חגי תשרי, בכל הצעדים הדרושים לאבטחת שלומם של המתפללים והמוסדות היהודיים ברחבי בלגיה הוצת בית-כנסת בבריסל
זעזוע מהצתת בית-כנסת בבריסל:
צילום: ארכיון COL
זעזוע כבד באירופה היהודית: אלמונים הציתו את בית-הכנסת בשכונת אנדרלכט שבבריסל, שם שימש בעבר כרב השליח הרב מנחם חדאד. על-פי הדיווח בתקשורת הבלגית, שלושה בני משפחה שהיו בבית-הכנסת נפגעו משאיפת עשן, וטופלו במצב קל.

מהדיווחים עולה כי הנפגעים, אישה ושני ילדיה, הם בני משפחתו של אב הבית האחראי על בית-הכנסת. באותו לילה האיש לא נכח עמם במקום. עם פרוץ השריפה התקשרו למכבי האש, ואלה השתלטו על הדליקה במהרה.

ברוך השם שאין נזק למבנה או על פגיעה בספרי הקודש.

מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין, פנה בדחיפות לראש ממשלת בלגיה, אליו די-רופו וקרא לו לנקוט מיד – ועוד בטרם יחולו חגי תשרי בכל הצעדים הדרושים לאבטחת שלומם של המתפללים והמוסדות היהודיים ברחבי בלגיה.

הרב מרגולין הזכיר לראש הממשלה כי נאומים חוצבי להבות נישאו גם לאחר הפיגוע הנורא במוזיאון היהודי בבריסל – שבו נורו כזכור למוות ב-24 במאי ארבע אנשים.

"הצתת בית הכנסת היא אקט מלחמתי נוסף שמבצעים אנטישמים נגד יהודים – בסדרה ארוכה של התנכלויות. אדוני ראש הממשלה, אל תחכה לרצח נוסף. הגבר מייד את האבטחה על המוסדות היהודיים והקם לאלתר רשות לאומית למאבק באנטישמיות", קרא מרגולין לראש ממשלת בלגיה.

מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באירופה הדגיש כי לנוכח האיומים המוחשיים ביותר שקיימים כרגע - גם אליבא דגורמי הביטחון הישראליים, החובה להגן על היהודים ולהקים רשויות לאומית נגד אנטישמיות חלה על כלל מנהגי המדינות החברות באיחוד האירופי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.