מערכת COL | יום כ' אב ה׳תשע״א 20.08.2011

פיקוד העורף מרענן את ההנחיות ● מדריך חובה לתושבי הדרום

בפיקוד העורף מרעננים את ההנחיות לאוכלוסיית תושבי הדרום, זאת על רקע ההסלמה במצב הביטחוני בדרום הארץ ● ההנחיות מתייחסות לתושבי הערים שדרות, אשקלון, נתיבות, קריית גת, רהט, אופקים, קריית מלאכי, אשדוד, גן יבנה, להבים, בני עיש, גדרה, יבנה, באר שבע ולמועצות האזוריות באזור להנחיות המלאות
פיקוד העורף מרענן את ההנחיות ● מדריך חובה לתושבי הדרום
רכב שנפגע מנפילת גראד בבאר-שבע (צילום ארכיון: COL)

בפיקוד העורף מרעננים את ההנחיות לאוכלוסיית תושבי הדרום, זאת על רקע ההסלמה במצב הביטחוני בדרום הארץ. ההנחיות מתייחסות לתושבי הערים שדרות, אשקלון, נתיבות, קריית גת, רהט, אופקים, קריית מלאכי, אשדוד, גן יבנה, להבים, בני עיש, גדרה, יבנה, באר שבע ולמועצות האזוריות באזור.

על פי ההנחיות, בהישמע אזעקה או קול נפץ, יש להיכנס למרחב המוגן תוך פרק הזמן שהוגדר לתושבי אותו אזור. כמו כן, "אין לקיים התקהלויות והתכנסויות מעל ל-500 איש", מבהירים בפיקוד העורף, "כמו גם לימודים או קייטנות במבנים בעלי בנייה רכה (מבנים יבילים, מבני גבס, מבנים שלא בנויים בבנייה קשיחה ושאינם בעלי תקרת בטון)".

בזמן הישמע אזעקה או קול נפץ יש לסיים את תהליך המיגון, בהתאם לזמן העומד שנקבע על ידי פיקוד העורף ולמלא את ההנחיות הבאות: במבנה - יש להיכנס לממ"ד, ממ"ק, מקלט או חדר פנימי מוגן, בהתאם לזמן העומד לרשותנו, ולסגור דלתות וחלונות; בחוץ - יש להיכנס למבנה קרוב, בהתאם לזמן העומד לרשותנו. אם אין מבנה בקרבת מקום, או אם נמצאים בשטח פתוח, יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים; ברכב - יש לעצור בצד הדרך, לצאת מהרכב ולהיכנס למבנה או למחסה קרוב. אם לא ניתן להגיע למבנה או למחסה תוך פרק הזמן העומד לרשותנו - יש לצאת מהרכב, לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים. במקרה שלא ניתן לצאת מהרכב, יש לעצור בצד הדרך ולהמתין 10 דקות.

בפיקוד העורף מזכירים כי אלא אם כן ניתנה הנחייה אחרת, מותר לצאת מהמיגון רק לאחר 10 דקות. כמו כן, "חשוב להתרחק מחפצים לא מזוהים או מרקטה המונחת על הארץ. במקרה כזה, יש להרחיק סקרנים ולהודיע למשטרה".

הנחיות פיקוד העורף הוכחו כמצילות חיים, כפי שאנו נוכחים מדי יום מאירועים בשטח בהם אנשים שנהגו על-פי ההנחיות הצילו את חייהם וחיי משפחותיהם. יש לפעול על פיהן בכל זמן. בפיקוד מדגישים כי אין שינוי בהנחיות ההתגוננות לציבור או במתן ההתרעה לציבור בעקבות פעילות מערכת כיפת ברזל וזאת משום שהמערכת אינה נותנת מענה הגנתי מלא לירי, לפיכך יש להישמע להנחיות פיקוד העורף ולהקפיד על זמן ההמתנה במרחב המוגן 10 דקות מרגע השמע האזעקה או קול נפץ.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.