מערכת COL | יום ט"ו טבת ה׳תשע״ב 10.01.2012

עכשיו מותר לפרסם: הסיפור שאיים על בית-חב"ד רמת אביב ג'

רק מעטים ידעו על השנה הקשה שחלפה על בית-חב"ד ברמת אביב ג', ועכשיו, כשהכל הגיע לסיומו הטוב ניתן לפרסם ● "עברה על כולנו, הנהלת בית חב"ד והמתפללים הקרובים שנה קשה מאוד, עם הרבה מתח ותפילות", אומר ל-COL מנהל בית-חב"ד הרב שניאור חביב, "אבל תמיד הייתה לנו האמונה שיקרה כאן נס גדול ומהמצב הזה יצא בסופו של דבר רק טוב" ● ביום חמישי: סעודת הודיה וערב התרמה מיוחד ● מה קרה בבית-חב"ד? וכיצד קרה הנס ברגע האחרון?  כל הפרטים בפרסום ראשון כל העדכונים בזמן אמת: כנסו לדף הפייסבוק של COL
עכשיו מותר לפרסם: הסיפור שאיים על בית-חב
בית-חב"ד רמת אביב ג' (צילומים: ערן דרור-לבנון)

מאת חיים ברון, כתב COL

בבית-חב"ד רמת אביב ג' סוף סוף נושמים לרווחה אחרי שחשו על בשרם את התגשמות התפילה 'מצרה לרווחה ומאפילה לאור גדול'.

ביום חמישי הקרוב מזמין בית-חב"ד את כל מי שפעילות חב"ד ברמת אביב ג' יקרה לליבו להתוועדות חסידית גדולה, הודיה להשי"ת וגיוס משאבים לקראת תנופת פעילות גדולה העומדת בפתח.

רק מעטים ידעו על המצב לאשורו. בית-חב"ד ברמת אביב ג' שוכן בקומת החניון של מרכז שוסטר בלב השכונה. את המקום הנוכחי מצאו בבית-חב"ד לאחר שנים של חיפושים והוא נשכר לפני ארבע שנים. בשנה האחרונה, הודיעו בעלי הנכס בו שוכן בית-חב"ד כי לא יאריכו את חוזה השכירות וכי על בית-חב"ד לפנות את הנכס עד לסוף השנה האזרחית.

חיפושים קדחתניים

שנה שלמה של חיפושים קדחתניים אחר מקום מתאים עברה על ראשי בית-חב"ד ועל הקהילה הקרובה שהיו בסוד העניינים. ומי שמכיר את המצב בשכונות הצפוניות של תל אביב יודע שמציאת נכס ראוי לבית-חב"ד באזור אינה משימה של מה בכך.

במקביל גם נוסו כל האפשרויות להשפיע על בעלי הנכס לשנות את דעתם או על כל פנים לדחות את ביצוע הפינוי, אך לשוא. עתידו של בית-חב"ד היה לוט בערפל.

"עברה על כולנו, הנהלת בית-חב"ד והמתפללים הקרובים שנה קשה מאוד, עם הרבה מתח ותפילות', אומר ל-COL מנהל בית-חב"ד הרב שניאור חביב. "אבל תמיד הייתה לנו האמונה שיקרה כאן נס גדול ומהמצב הזה יצא בסופו של דבר רק טוב".

ואכן, יומיים לפני מועד הפינוי כאשר כבר היה נראה שמוצו כל הדרכים ואפסה כל תקווה, הגיע הנס הגדול. בעלת הנכס הודיעה בהפתעה שהיא מאריכה את החוזה בשלשה חודשים ובמקביל מצא חבר הנהלת בית-חב"ד הרב אלון דביר נכס ראוי ובמיקום מעולה עבור בית-חב"ד.

בעוד המבנה הנוכחי ממוקם מתחת לאדמה, המבנה החדש של בית-חב"ד ממוקם בלב המרכז וכולל שתי קומות הקומה הראשונה תשמש לאולם קבלת קהל וחנות יודאיקה ובקומה השניה ימוקם בית הכנסת ואולם לשיעורים והרצאות.

סעודת הודיה

כאות הודיה לה' על הניסים הגדולים ולרגל המעבר הצפוי הכולל שיפוץ המקום והכשרתו ומסתכם בהוצאות גדולות הוחלט כאמור, לארגן התוועדות חסידית מיוחדת בהשתתפות יו"ר המוסדות ורב קהילת חב"ד ברמת אביב הרב חיים-יוסף גינזבורג שבה ימכרו מטרים רבועים לכל מי שיזכה להיות שותף לפעילות במקום החדש.

"אנו מזמינים את כל מי שפעילות חב"ד ברמת אביב ג' יקרה לליבו", אומר הרב יהודה ליפש מי שאחראי בבית-חב"ד על הפקת הערב, "אנו מבטיחים משקה וסעודה כיד המלך וגם תוכנית אומנותית באווירה בלתי נשכחת". העלות: 770 שקל

כל העדכונים בזמן אמת: כנסו לדף הפייסבוק של COL

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.