מערכת COL | יום כ"ח סיון ה׳תשע״ד 26.06.2014

עוקץ מכשירי החשמל: רגעי הדרמה של המעצר ● בלעדי

לפני מספר ימים, במבצע מתוחכם שבוצע בשיתוף פעולה של המשטרה, שליח באחד היישובים לא הרחק ממרכז הארץ ומתנדב מאנ"ש - נתפס על-חם אדם שהפיל בפח מספר בתי-חב"ד, במה שכונה 'עוקץ מכשירי החשמל' ● COL, שחשף את הפרשה, מגולל את רגעי המעצר, שלב-אחר-שלב  עוקץ מכשירי החשמל
עוקץ מכשירי החשמל: רגעי הדרמה של המעצר ● בלעדי
(אילוסטרציה)
מאת נחמיה

בחודשים האחרונים, פרסמנו מספר פעמים אודות 'עוקץ מכשירי החשמל'. המדובר בנוכל שמציע לכאורה תרומת מלאי גדול של מכשירי חשמל, מבקש רק כסף עבור המשאית להובלה, ולאחר שמקבל את הכסף הוא נעלם.

כעת ניתן לדווח שביום שישי שעבר, במבצע מתוחכם בשיתוף פעולה של המשטרה, ה'מרכז לעזרי שליחות', שליח באחד היישובים לא הרחק ממרכז הארץ ומתנדב מאנ"ש, הוא נתפס על חם בעודו מנסה להפיל בפח את השליח.

הסיפור החל כשבבוקר יום שישי האחרון, קיבל השליח נ. שיחת טלפון מאחת התושבות ביישוב, שהציעה לו לקבל תרומה של מכשירי חשמל, כשבסך הכל הוא נדרש לארגן הובלה מהתורם בהרצליה ליישוב שלו. השליח שמח על ההצעה וכך נוצר קשר ראשוני עם ה"תורם" האלמוני.

בשיחת הטלפון, הבהיר ה"תורם" לשליח שעליו למצוא מוביל מיידית, כי אחרת ייאלץ לתרום את מכשירי החשמל למישהו אחר. השליח יצר קשר עם מוביל מאנ"ש שהסכים מיד לבצע את העבודה.

"כשניתקתי את השיחה" הוא מספר, "נזכרתי בפרסומים שהיו אצלכם על עוקץ של מכשירי חשמל, חזרתי לנ. ושאלתי אותו אם קרא את הסיפורים ב-COL. הוא אמר שהוא שמע על העוקץ, אבל כאן מדובר במשהו כשר, כי הפניה הגיעה דרך מישהי מהיישוב שהוא מכיר אותה. אמרתי לו, אם כך זה בסדר, רק ליתר ביטחון תוודא שוב שאכן הכל כשורה".

השליח התקשר לאותה תושבת היישוב, שאמרה שהיא לא מכירה את התורם, אך לאחרונה הוא התיידד עם בעלה, וכעת הוא שאל את בעלה אם הוא מכיר מישהו שרוצה לקבל תרומה מיידית של מכשירי חשמל. נ. השליח, החל לחשוד שמדובר בנוכל שכבר הפיל בפח כמה בתי חב"ד, והחליט שזה הזמן לתפוס אותו ולהציל בתי חב"ד אחרים מהתרמית.

בהתייעצות עם המוביל, חזר השליח אל ה"תורם" ואמר לו שהשיג מוביל שייקח את מוצרי החשמל בהקדם. ה"תורם" היה נשמע מרוצה, לקח את מספר הטלפון של המוביל והוסיף לשליח שהוא כבר ישכנע את המוביל לעשות את ההובלה בחינם. "אני אתן לו מכשיר חשמל במתנה, כדי שיעשה את ההובלה בחינם, העיקר שהמוצרים יגיעו למי שצריך אותם".

כשה"תורם", יצר קשר עם המוביל, הם החלו לנהל שיחה טלפונית, עד שה"תורם" מצא סיבה למה המוביל החב"די לא יוכל לבצע את ההובלה: "אם אין לך רמפה למשאית, אז לא תוכל לאסוף את מכשירי החשמל. אין בכלל על מה לדבר", הוא אמר בעצב לאברך.

גם בשיחה לשליח שערך מיד לאחר מכן, הוא היה נשמע מאוד מאוכזב, אבל החלטי: "אם למשאית של המוביל שלך אין רמפה, הוא לא יוכל לבצע את ההובלה. חבל. אני אתרום כבר את המוצרים למישהו אחר".

עשרים דקות חלפו, הטלפון של השליח שוב צלצל, "התורם" היה על הקו. "חשבתי על זה, יש לי חבר עם משאית עם רמפה, והוא יוכל לעשות לך את ההובלה, אבל צריך לשלם לו 500 שקל", הציע "התורם" פתרון מפתיע.

השליח, שהבין כבר את כוונותיו של "התורם", ענה לו מיד: "אין שום בעיה, שיבוא לפה עם המוצרים, אני אתן לו מיד 500 שקל". "לא", חשף הנוכל את כוונותיו "צריך לתת למוביל את הכסף מראש, הוא נמצא באיזור רמת גן בשעה הקרובה". השליח ידע שזאת ההזדמנות לעצור את מעשה התרמית, ולהפסיק את עגמת הנפש של שלוחים רבים, אך כיצד יגיע לרמת גן בשעה הקרובה?

לעזרתו התגייס המוביל החב"די. "אם ערבו אותי בסיפור הזה, כנראה שמלמעלה רוצים שאסייע לתפוס את הנוכל", הוא אמר לשליח, והחל לנסוע לכיוון רמת גן. בזמן שהאברך עושה את דרכו, נוצר קשר עם משטרת רמת גן, שהסכימה מיד לשתף פעולה. האברך הגיע לתחנת המשטרה, שם תודרך כיצד להתנהג ומה לעשות בכל שלב של המפגש עם הנוכל.

כמו בסדרת מתח, יצאו השוטרים, ביניהם קצין בכיר, כשהם לבושים בלבוש אזרחי, הורידו את האברך במרחק מה מנקודת המפגש, ותצפתו עליו ללא הרף. "התורם" לא אכזב, והיה בנקודת המפגש כפי שסוכם. כשזיהו ה"תורם" והאברך אחד את השני החלו לדבר, עד שהזיהוי היה וודאי.

כאילו היה בלש מיומן, לחץ האברך את ידו של "התורם" בחמימות רבה ונגע בידו השניה בכיפה שעל ראשו. שתי תנועות אינסטיקטיביות אלה, היו סימנים ברורים עבור השוטרים שמדובר בנוכל. שניות מעטות עברו עד שקפצו שני בלשים על הנוכל, והכניסו אותו לרכבם. רק שעות ספורות לפני כניסת השבת תמה הדרמה כשהנוכל הובל למעצר ולחקירות, בהם הכחיש כל ניסיון להונאה ותרמית.

בשיחה עם האברך, הוא מספר כי מידי יום שישי הוא יוצא למבצעים לזכות יהודים בהנחת תפילין. "הפעם וויתרתי על המבצעים, לטובת שליחות אחרת. אני שמח שמנעתי משלוחים עגמת נפש והפסד ממון".

בתחילת השבוע, יצאה הודעה לשלוחים בה סופר על סיומה של הפרשה, תוך הדגשה שם מהרבי משמע שלעיתים עלינו להשתמש בסור מרע, למרות שבדרך כלל חב"ד משתמש בכלים חיוביים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.