מערכת COL | יום י' אדר ה׳תשע״ב 04.03.2012

נציגי החסידויות חשפו סיפורים מדהימים על הרבי ● סיקור, גלריה

אלפים השתתפו בסיום הרמב"ם העולמי בשכונת קראון-הייטס שבניו-יורק בארגון 'צעירי-אגודת-חב"ד' העולמית ● נציג חסידות גור: המענה הנדיר של הרבי אחרי כ"ז אדר תשנ"ב ● נציג חסידות ויז'ניץ: זכרונות מחסידי חב"ד בירושלים ● הציג חסידות מודז'יץ: ברכת האדמו"ר למעמד החגיגי ● נציג חסידות בואיין: אנקדוטה משמחת-תורה אצל הרבי ● נציג חסידות סטולין: בקבוק משקה מהרבי ● נציג חסידות סלונים: נאום נלהב על הרבי ● נציג חסידות צאנז-קלויזנבורג: התבטאות מפתיעה של האדמו"ר ● נציג חסידות סקווירא: סיפור מבהיל מהרבי ● הנחה: מנהל צעירי-חב"ד העולמית הרב שמואל בוטמאן ● מיוחד ב-COL  לסיקור מלא וגלריית תמונות
נציגי החסידויות חשפו סיפורים מדהימים על הרבי ● סיקור, גלריה
(צילומים: שמעון רומני)

מאת כתב COL

אלפים השתתפו ב"סיום הרמב"ם העולמי", כפי שזה נקרא על-ידי הרבי, שהתקיים ברוב פאר והדר בשכונת המלך, קראון-הייטס, ביום חמישי בערב, ז' אדר - הזמן הכי מוקדם לסיום הרמב"ם.

אלפי המשתתפים היו עדים חיים לזה שלמרות שזה כבר הסיום השלושים הרי שהסיום הולך ומתחזק משנה לשנה ורואים כאן במוחש את כוחו של הרבי, בעל התקנה, שעומד ומשמש כמאז ומקדם.

המנחה הרב שמואל מנחם-מענדל בוטמאן מנהל 'צעירי-אגודת-חב"ד' המרכזית ויושב-ראש סיום הרמב"ם העולמי מזמין את "החזן של הרבי" ר' משה טלישבסקי לקרוא עם הציבור את פרק ק"י בתהילים פרקו של הרבי.

עד מתי...

שלשת מסכי הענק התחילו את מלאכתם. והנה רואים את פני הקודש, והנה שומעים את הוד קולו של הרבי, כשעושה את הסיום על הרמב"ם. משתוקקים לימים עברו, ומתחננים, "עד מתי", רבונו של עולם, "עד מתי..."

הרבנים חברי הבד"צ דקראון הייטס הרב אברהם אזדאבא, הרב אהרן יעקב שוויי והרב יוסף ישעי' ברוין דיברו בדברי הלכה, הגדה וחסידות והביעו דברי התעוררות להמשיך בילמוד הרמב"ם ביתר שאת ויתר עוז.

ממשה עד משה לא קם כמשה

היושב-ראש הרב בוטמאן עומד בדבריו שסיום הרמב"ם הוא בהשגחה פרטית ביום ז' אדר יום הולדתו ויום ההילולא של משה רבינו שיש לו קשר מיוחד עם הרמב"ם שעל מצבת הרמב"ם חרותים "ממשה עד משה לא קם כמשה". והסביר שאין פתגם זה בא למדוד גדלותם של גדולי ישראל. פתגם זה בא להדגיש שאלו שעסקו  בכל התורה כולה, ולא רק בחלק ממנה, הם משה רבינו -- ואחרי זה הרמב"ם שהכניס בספרו את "כל התורה כולה".

היחודיות של מחזור השלושים - "שלימות בחזקה"

הרב בוטמאן עמד בדבריו על היחודיות של מחזור השלושים, הביא את דברי הרבי שהגמרא אומרת "שבתלתא זימני הוי חזקה", ושלושה פעמים חזקה הוא מספר תשע, ומספר כ"ז הוא מספר שכולל שלושה פעמים שלושה פעמים של חזקה. והרי מספר שלושים לא רק שהוא עוד פעם נוספת של חזקה על מספר כ"ז – זה ענין של שלימות בחזקה. שהרי מספר עשר הוא מספר השלם, ומספר שלושים הוא "שלימות בחזקה".
והרי הענין של שלימות הוא הענין שהרבי עושה ממנו "שטורעם" גדול, והרבי נלחם על "שלימות העם" ו"שלימות הארץ" כידוע ומפורסם, ולימוד הרמב"ם הוא הענין של "שלימות התורה" ואחרי שעל ידי תקנת הרבי, למדו אחינו בני ישראל בכל העולם את הרמב"ם וסיימו אותו במחזור השלושים שהוא "שלימות בחזקה" הרי שיש כאן השלימות של "שלימות התורה" ב"שטורעם" גדול וכל זה קשור וימהר עוד יותר את הגאולה האמיתית וה"שלימה" תיכף ומיד ממש.

הרמב"ם דאג לכל עם ישראל

המנחה הציג את הרב שלום דובער דרייזין, שבחסותו התקיים "סיום הרמב"ם העולמי" לעילוי נשמת אביו הרב החסיד המשפיע ר' אברהם דרייזין זכרונו לברכה.

ר' שלום בער עמד בדבריו על האישיות המיוחדת של הרמב"ם שהי' לא רק פוסק אלא גם מנהיג שדאג למשפחתו ולעדתו ולכן לא מנה מצוות יישוב ארץ ישראל במנין המצוות כי דאג לפרנסתם של ישראל שלא תספיק אם כולם יהיו במקום אחד. 

גם הדגיש שהרמב"ם לא נתן לבנו שם כשם אביו מימון רק אברהם על שם אברהם אבינו "ראש המאמינים". ר' שלום דובער דריזין גם שיבח את קהל חסידי חב"ד – שמקיימים במשך כל השנים את הוראת הרבי! הקהל השיב בתשואות כפיים סוערות. 

זה בגלל שיש רבי בעולם שדואג

הרב אליעזר בוים, מנהל ישיבת "יגדיל תורה" דחסידי גור הביא את דברי הרמב"ם "לא נתאוו החכמים והנביאים לימות המשיח... אלא כדי שיהיו פנויין בתורה וחכמתה" ופירש שהרבי הוא בבחינת "החכמים והנביאים" והוא "נתאווה לימות המשיח". הוא רצה להביא את המשיח בשביל כל העולם! וזאת כדי שכל העולם יוכלו "להיות פנויין בתורה וחכמתה".

הוא סיפר שלפני הרבה שנים היה על יד הכותל המערבי וראה פתקא שכתב ילד לא ממשפחה דתית. בפתקא כתב הילד שהוא מבקש את ביאת המשיח, והרבה לכתוב באריכות גדולה על בקשת הגאולה.

"לקחתי את הפתקא נשקתי את הפתקא והחזרתי אותה תוך אבני הכותל. אחרי זה ספרתי את הסיפור בהתפעלות לחסיד חב"ד. ענה לי, שזה יהי' הדרשה שלו ב'שבת הגדול' - זה בגלל שיש רבי בעולם שדואג לכל ילד מאחינו בני ישראל מדן ועד באר שבע שידעו שהם יהודים וידעו מה צריכים לבקש".

הנואם המשיך בסיפור אישי שקרה במשפחתו. אביו היה גר בבורו-פארק - מסר שיעור דף יומי ועסק בתורה הרבה. כשהוא נחלה ר"ל הלך אחד ממשתתפי השיעור היומי, החזן ר' משה העכט ז"ל וביקש ברכה עבורו. זה הי' אחרי כ"ז אדר תשנ"ב.

הא כתב את שמו צבי בן שרה והכניס את הפתקא לרבי. הרבי הראה לרב יהודה-לייב גרונר שיש בעיה עם שם האם. הרב העכט בדק והכניס שוב את השם צבי בן שרה. הרבי שוב הראה שיש בעיה עם השם.

אחרי הפעם השניה הרב העכט שאל אותו (את הנואם) ואמר שם אביו הוא צבי בן שרה פייגא. כשהשם הזה נכנס הרבי חייך והרכין את ראשו לברכה, והמצב הוטב.

רק שלאחרי זמן היו שוב בעיות והרבי הורה לבדוק את המזוזות, והמצב לא הוטב. עד שהוברר שכל אחד מהאחים הסתמך על השני ואף-אחד לא בדק. בדקו - והמצב הוטב.

מהי מסירות נפש?

הרב יצחק שטיין הביא את ברכת חצר וויזניץ בארה"ק והלהיב את הקהל בנאום חוצב להבות על הרבי בעל תקנת לימוד הרמב"ם.

הנואם הדגיש שאדמו"ר הזקן מביא את הרמב"ם כבר בפרק השני של ספר התניא  בענין "הוא המדע הוא היודע והוא הידוע" ועוד מוסיף ש"הודו לו חכמי הקבלה".

הנואם המשיך שהוא הכיר את חסידי חב"ד בירושלים עיר הקודש שהיו אריות בלומדות, אריות בחסידות, אריות ביראת שמים ואריות במסירות נפש.

הנואם הדגיש שנשיאי חב"ד לדורותיהם לימדו את העולם מה זה מסירות נפש. וברוסיה מה שקיים את היהדות היא רק מסירות נפשם של חסידי חב"ד. הרב שטיין הזכיר את דברי ה"חפץ חיים" בהנוגע למלחמה עם המשכילים למיניהם. "בשעה שאנחנו מחביאים את עצמנו הם חסידי חב"ד נלחמים בהם עד חרמה".

הנואם נשא על נס פעולותיהם הנשגבות של שלוחי הרבי בכל העולם כולו. המסירות נפש הזאת, החיות, וההתלהבות  מכניס הרבי בכל שלוחיו בכל העולם.

"שימשיכו ללמוד מתוך בריאות ומתוך שמחה"

הרב חיים קרוגער שלוחו של האדמו"ר ממודזיץ שליט"א הקריא את ברכת האדמו"ר ממודזיץ לחגיגת סיום הרמב"ם העולמי "שימשיכו ללמוד מתוך בריאות ומתוך שמחה".
הנואם עמד בדבריו על זה שכל שנה ניתוסף הקהל יותר ויותר וזה הולך ומתרחב בזכותו של הרבי מחולל התקנה.

הרבי מכניס שמחה בכל אחד

הרב יצחק רבינוביץ מסר בשם האדמו"ר מבויאן שליט"א את ברכתו ללימוד היומי ולהכין את העולם על ידי אור התורה והחסידות.

הנואם הדגיש למה קוראים לנער בן שלוש עשרה "בר מצוה" ולאחד שחטא "בעל עבירה" כי זה שחטא הוא יש לו "בעלות" על העבירה ויכול לחזור בו ולמחוק את העבירה, לאומת זה אם עשה מצוה הרי הוא תמיד "בר מצוה" שהמצוה בעינה עומדת ואי אפשר לבטלה. הפעולות של הרבי בעל התקנה שדאג לעשות מיהודים "ברי מצוה" זה עניין קיים לעד ולעולמי עולמים.   

"הייתי אצל הרבי כמה פעמים בשמיני עצרת ושמחת תורה וראיתי איך שהרבי מכניס השמחה בכל אחד ומזה, לשמחה הגדולה של שמחת עולם על ראשם".

משקה עבור "מבצעים"

הרב יעקב דוד לעדערייך, הרב של חסידי סטולין בבורו פארק וגיסו של האדמו"ר מסטולין שליט"א  סיפר שבצעירותו הי' בא הרבי,  והי' פעם בחג הסוכות שהרבי חילק משקה לאלו שפועלים ב"מבצעים" והוא כבחור דאג לאנשים בשכונתו שיהי' להם הארבע מינים לחג הסוכות וחשב שבגלל זה יש לו הזכות לגשת לרבי ולקבל "משקה" עבור "מבצעים" וכן עשה וניגש לרבי. "ואמנם הרכי נתן לי משקה".

הנואם התמקד על השייכות של סיום הרמב"ם לפורים שבשניהם רואים את המעלה של יהודי.  בסיום הרמב"ם כיהודי לומד תורה ומסיימה, ובחג הפורים, שאפילו בשעה שנמצא במצב של "נהנו מסעודתו של אותו רשע" עכ"ז יש ביהודי היכולת לחזור לצור מחצבתו.

ברכת האדמו"ר ממונקאט

הרב פישל בערנשטיין שלוחו וגיסו של האדמו"ר ממונקאטש שליט"א הביא את ברכתו של האדמו"ר ממונקאטש לסיום הרמב"ם העולמי. הרב בערנשטיין הוא בנו של הגאון ר' אהרן בערנשטיין ז"ל מירושלים עיר הקודש.

הרבי הוא הנשמה הכללית שבדור

הרב אהרן ווינבערג נכד אדמו"רי סלונים דיבר בשם האדמו"ר מסלונים שליט"א והדגיש את דברי ה"שפתי צדיק" שהמן דאג ל"עם מרדכי" שכל העם היהודי מלוא עם "מרדכי'ס" והלהיב את הקהל בענין שאיך שרואים במוחש שהרבי פועל בכל העולם כולו ומביא את העולם ליעד הגדול בו מסיים הרמב"ם את ספרו "ומלאה הארץ דעה את השם כמים לים מכסים".

הרב ווינברג, בנאום חוצב להבות, אמר שהרבי הוא הנשמה הכללית שבדור ודואג לכל אנשי הדור, ומדליק בכל יהודי הניצוץ של משה והניצוץ של מרדכי.

עיניים שרואות בכל העולם

בסיום מחזור השלושים התכבד הרב שלמה לייזער הרב של חסידי צאנז קלויזענבורג בבורו פארק. התחיל בזה שהרבי מקלויזנבורג הי' פעם לפני הרבה שנים בעיר שהי' זקוק לעניני כשרות וכו' ושליח חב"ד עזר לו מאד ואמר אז שהוא אין לו הכח לשלוח שלוחים למקומות נדחים ולהרבי יש הכח על זה.

הנואם הכריז בקול רועם "הרבי לא הי' יכול לישון אם יש יהודי בעולם שאינו מכיר שה' הוא האלוקים". הרבה אנשים חושבים על עצמם שהם בעלי  מסירות נפש כשנוסעים ממקום אחד לשני. האם זה בא למסירות נפשם של חסידי חב"ד שנוסעים למדינות נדחות בקצה העולם.

ואספר גם סיפור. שלוחיו של הרבי פעילים במקום הכי חשוך ברוחניות ובמקום הכי מואר ברוחניות. ופועלים גם על יד הכותל. שמעתי את הסיפור מיהודי שאתו זה קרה. הוא הגיע לכותל ואמרו לו ששם על יד הכותל אפשר גם לכתוב מכתב לרבי והם יעבירו את המכתב.

היהודי כתב במכתב שזה עכשיו הי' בכותל והזכיר את הרבי לברכה. הרבי לא הכיר את האיש. כעבור כמה שנים הי' האיש בברוקלין והגיע לרבי ל"כוס של ברכה" כשהוא עבר מיד אמר לו הרבי "א יישר כח פאר דערמאנען מיר ביים כותל" – "תודה על שהזכרתם אותי בכותל".

הי' יהודי חבד"י בארץ הקודש, הרב שמעוני ז"ל והי' הולך כל יום ברגל מהבית שלו בירושלים לכותל. כשהי' פעם ביחידות סיפר לרבי שהוא הולך כל יום דרך רחוב זה וזה ברגל לכותל. ענה לו הרבי למה לך ללכת דרך רחוב פלוני הרי יש שם שיפוע ("בערגל")  למה שלא תלך דרך רחוב פלוני שאין שם שיפוע. והרבי אף לא הי' בארץ הקודש ויש לו עיניים פקוחות שרואות בכל העולם.

"כל פעם שראיתי "מראות קודש" היו בראשי כמה ימים העיניים היוקדות והחיות, עיניים שרואות בכל העולם"

"זכות להיות דבוק ברבי ולפרסם מלכות שמים כמו שהרבי רוצה".

הרבי פועל שכל ילד "ידע שהוא יהודי"

להתחלת מחזור השלושים ואחד התכבד הדיין של סקווירא הרב אהרן גולדמינצר שבא בשליחות האדמו"ר מסקווירא שליט"א. הרב גולדמינצר התחיל את התורה מחדש ואמר שהוא מגיע לכאן ליתן חיזוק רק שהוא יוצא מכאן מחוזק. שאחרי כל כל הרבה שנים תקנת לימוד הרמב"ם וסיום הרמב"ם הולך ומתרחב.

הנואם סיפר סיפור שמספר האדמו"ר מסקווירא שליט"א בשם הרבי. שפעם ביקש הרבי מחסיד שיסע לשליחות למקום מסויים. החסיד אמר שהוא יחשוב על זה. אחרי זה בא ואמר שהוא מסכים. אמר לו הרבי "כעת אתה לא שליח שלי כעת אתה שליח שלך". חסיד הוא שמציית מיד.

הנואם המשיך שמרדכי בדורו הי' כמו משה בדורו, ומרדכי הצדיק הי' "דורש טוב לכל עמו" למרות שלא כולם הסכימו אתו. הרבי דאג לכל יהודי "להגיד לו שהוא יהודי" שכל ילד ידע שהוא יהודי. וזה פעל הרבי, משה רבינו שבדור, התגלות אמיתית אלקות בעולם, שכל ילד יגיד "שמע ישראל".

הרב בוטמאן הודה לבנו הרב יוסף יצחק בוטמאן שלא חשך עמל ויגיעה לנהל ולסדר את כל עניני סיום הרמב"ם העולמי בלב ונפש, וזכות הרמב"ם, וזכות הרבי מחולל התקנה, יעמדו לו בכל מילי דמיטב בכל מכל כל.

השתתפות בנפש

הרב גבריאל צינער ביקש להודיע שרצה להשתתף אישית רק שבאותו ערב הוזמן לסיים את הרמב"ם בלוס אנג'לס, קליפורניה.

המנחה הודה לנשי ישראל על השתתפותן בלימוד הרמב"ם בספר המצוות ועל השתתפותן בסיום הרמב"ם העולמי ועל עידודן לבעליהן ולבניהן על השתתפותם התקנת לימוד הרמב"ם.

בסוף הסיום נהנו המשתתפים ממקהלה מיוחדת "ניצוצות" בניהולם של ר' דני פינקלמן ור' יוסף גולדשטיין. היו אלו קולותיהם של צעירי הצאן, הבל שאין בו חטא, ששרו בחיות אופיינית ניגוני שמחה כשהקהל עוזר להם בהתלהבות.

תקנת הרבי - כמעיין המתגבר

תם ולא נשלם. בדברי הנואמים עבר כמו חוט שני המציאות שלמרות השנים, ולמרות שזה כבר הסיום השלושים הרי שתקנת הרבי וחגיגת הסיום הולכת ומתרחבת, ולא נס ליחם, ואדרבה, זה נמשך כמעיין המתגבר משנה לשנה, שרואים בזה ברכתו התמידית של הרבי בעל התקנה.

משתתפי הקהל העצום הלכו לבתיהם שמחים וטובי לב. "איפה יש לנו עוד הזדמנות כזאת לשמוע דבריהם של נציגי חצרות החסדים מדברים על הרבי בערגה כזו" אמר חסיד בהתפעלות. זה הי' ממש מפגן עצום של השתתפות רבנים ראשי ישיבות, אורחים ונציגי חצרות חסידים באופן נפלא, וכולם נקבצו ובאו לעודד את לימוד הרמב"ם ולהתחמם לאורו של מחולל התקנה שמכין את העולם ויוציא אותנו מהגלות תיכף ומיד ממש.

המנחה מכריז שסיום הרמב"ם הבא יהי' בעזרת השם יתברך בכ"ד שבט תשע"ג בירושלים עיר הקודש על ידי הרמב"ם והרבי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.