מערכת COL | יום י"ד תשרי ה׳תשע״ו 27.09.2015

נסעו לערוך מניין ביום כיפור - ורכבם הושחת והוצת

בני משפחה חב"דית מצפת שנסעו לארגן מניין ביום כיפור ביישוב כמון - הסמוך לכמאנה הבדואית - נאלצו להשאיר את הרכב באם הדרך, עקב תקלה ● לאחר צאת הצום, כשחזרו למקום בו השאירו את הרכב, נדהמו לראות שהוא נשרף כליל ושלט שהיה על גג הרכב הושחת  הסיפור המלא - בפנים
נסעו לערוך מניין ביום כיפור - ורכבם הושחת והוצת
הרכב השרוף. תמונות שצולמו למחרת יום כיפור
משה בן חיים

בערב יום כיפור, יצאה משפחה חב"דית מהעיר צפת לערוך מניין ביישוב כמון שעל הר כמון, ליד היישוב הבדואי כמאנה. היישוב כמון הוקם במסגרת התכנית של אריאל שרון "ליהוד הגליל", וזו הפעם הראשונה ככל הידוע, שמתקיים בו מניין ביום כיפור.

בואכה כמון שממוקמת במעלה ההר, וסמוך לכמאנה הבדואית, השתעל הרכב, ונדם. לאחר כמה נסיונות סרק, הבינו יושבי הרכב כי אין להם ברירה, והם חייבים לצאת מהרכב, ולהשאיר אותו בצד הדרך. מחוגי השעון הראו שהיום הקדוש, הולך וקרב במהירות, וכי נשארה רק כמחצית השעה עד לכניסתו.

מה עושים עם ספר תורה ליד יישוב בדואי חצי שעה לפני יום כיפור? מספר ל-COL הרב דובער חביב: התארגנו כמה אברכים לארגן מנייני תפילה בקיבוצים. כך, למניין שקיימנו בכמון - יצא אברך מהיישוב שדמות מחולה, אחד מהיישוב יצהר - ואותה משפחה 'גיבורת הסיפור' - מהעיר צפת.

"כשהמשפחה מצפת היתה במעלה ההר לכיוון כמון - האוטו נתקע. זה קרה חצי שעה לפני כניסת יום כיפור, והם יצאו מהרכב עם הס"ת. בן מיעוטים לקח אותם ברגע האחרון לישוב כמון, והתפילה התנהלה ב"ה בהצלחה.

"במוצאי יום כיפור, כשחזרו לרכב, נדהמו לראות שהוא נשרף כליל. שילוט שהיה על גב הרכב היה תלוש ושבור. כפי שזה נראה, הפורעים תלשו וניתצו את השלט, ואז הציתו את הרכב.

"הם הגישו תלונה במשטרת כרמיאל, שמצידה פתחה בחקירת האירוע. עוד נודע לנו כי המשטרה גילתה את הרכב בוער במהלך יום כיפור.

"לפי כל הסימנים בשטח, מדובר באירוע על רקע חבלני. הרכב היה ללא ביטוח מקיף. רק במקרה שיוכח שאכן מדובר באירוע על רקע חבלני – המשפחה תקבל חזרה את ערך הרכב. מדובר ברכב משנת 2007, והנזק הכספי עלול להיות כבד".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.