מערכת COL | יום י"ד טבת ה׳תשע״ב 09.01.2012

נחל'ה: הבור נסגר, הפעוט שנפל פנימה עדיין בטראומה

בור המים בשכונת חב"ד בקרית מלאכי אליו נפל הפעוט בן השנתיים נאטם לפני כשבוע וחצי. אביו של הפעוט, שנבדק לאחרונה מספר פעמים על ידי רופא שקבע כי לא נגרם לו נזק משמעותי, סיפר כי בנו לא חש בטוב מאז הנפילה. "הוא צורח הרבה בלילה", סיפר האב. "אני רק מחכה שהכל יעבור" לסיפור המלא
נחל'ה: הבור נסגר, הפעוט שנפל פנימה עדיין בטראומה
מכסים את הבור צילום: אלי ג'אן
אלי ג'אן, ידיעות הדרום

בור המים בשכונת חב"ד בקרית מלאכי אליו נפל הפעוט בן השנתיים נאטם לפני כשבוע וחצי. אביו של הפעוט, שנבדק לאחרונה מספר פעמים על ידי רופא שקבע כי לא נגרם לו נזק משמעותי, סיפר כי בנו לא חש בטוב מאז הנפילה. "הוא צורח הרבה בלילה", סיפר האב. "אני רק מחכה שהכל יעבור".

לפני כשבועיים נפל הפעוט ששיחק בגן השעשועים שבשכונת חב"ד לבור בו היו מים עכורים. הפעוט בלע מים ונלקח לבדיקות בבית החולים קפלן. למרות האסון שנמנע, לא כוסה הבור בצורה הרמטית ולא גודר במשך עשרה ימים. העירייה זימנה את חברת בזק למקום, בטענה כי השטח שייך לה, אך לאחר בדיקה, טענה החברה כי אינה אחראית.

ביום חמישי שלפני האחרון הגיעו לגן השעשועים עובדי חברת קבלן מטעם העירייה על מנת לנסות לאטום את הבור. לאחר מספר שעות של חפירה, מצאו העובדים צינור סדוק והלחימו אותו במחשבה כי מצאו את מקור הדליפה. אולם לאחר מספר רגעים, שוב התמלא הבור במים עכורים.

העובדים, שהחליטו לחפור עמוק יותר, גילו צינור מים נוסף שהיה מחובר לבור סניקה בבסיס תובלה צבאי שפונה לפני מספר שנים. אל בור הניקוז היו עוברים מי השפכים של הבסיס כתחליף לצנרת המובילה את המים לביוב, כמקובל היום. בשעות אחר הצהריים סיימו הפועלים את עבודתם לאחר ששאבו את המים הרבים ואטמו את הבור.

"אני שמח שסגרו את הבור", אמר אביו של הפעוט השבוע, "אבל הילד שלי, לצערי, ממשיך לסבול". לדברי האב, הילד מתעורר בלילות בבכי, ומפאת גילו הצעיר, מתקשה להצביע על מקור כאביו: "אני אומר לו 'תגיד לאבא איפה כואב לך', והוא מצביע על העיניים או על הראש, וזה מתסכל לא להבין מה עובר על הילד שלך".

לדברי האב, ביום שלישי שעבר הוא נלקח שוב למרפאה ונשלח לבדיקות מקיפות באזור הראש והעיניים. "הלילות הפכו לסיוט", אמר האב. "אני רק מחכה שהוא יישן רצוף כל הלילה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "במקור היה בעבוע של מים, לא היה בור ביוב במקום. בבדיקה יסודית יותר התברר כי יש סדק בצינור של בזק שממנו בעבעו המים. בו בזמן גם התגלה קו סניקה לביוב המגיע לבסיס התובלה שפונה זה מכבר. נמסרה הודעה לאגף הבינוי במשרד הביטחון, ובינתיים בוצעה עבודת התיקון למרות שאין הקו באחריות העירייה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.