מערכת COL | יום י"ד אלול ה׳תשע״א 13.09.2011

מענק שחרור: החידו"ו העניק לציבין רבע מיליון דולר

עו"ד מרדכי ציבין קיבל מהחיד"ו וייס מענק שמן של רבע מליון דולר בשל הצלחתו להביא לזיכוי 'אסיר יפן' יואל גולדשטיין ●ל-COL נודע כי ישנם עסקנים החוששים מבדיקה שמקיים עו"ד ציבין במציאת הגורם האחראי באי הסגרת הבחורים מיפן להולנד ● האם יש לכך קשר להשמטת שמו של ציבין ממודעת ה'תודות'? לסיפור המלא
מענק שחרור: החידו
מימין לשמאל: האדמו"ר מהורודונקא, עו"ד ציבין, והחידו"א וייס ● למטה: עו"ד ציבין עם החיד"ו וויס

בחרדי חרדים

שחרורו של 'אסיר יפן', יואל גולדשטיין, עורר הדים רבים ברחבי העולם היהודי. רבים הופתעו מהחלטתו של בית המשפט היפני לזכות מכל אשמה את האסיר, שנאשם - יחד עם שני חבריו - בהברחת סמים. העונש ביפן בגין עבירה זו הוא 10 עד 15 שנות מאסר בכלא.

עסקנים מרחבי תבל - ובראשם הדיין החיד"ו וייס מאנטוורפן - פעלו בשלושת השנים האחרונות, לצד עורכי דין יפניים ועו"ד מרדכי ציבין, הנחשב לשם דבר בטיפול באסירים יהודים בחו"ל, ומשמש כפרקליט בעל קשרים מסועפים ומסתוריים ברחבי העולם, כדי לחלץ שניים מהאסירים.

פעילותו של ציבין התנהלה צעד אחר צעד, יחד עם העסקנים, והפעולות המשפטיות שנקטו הובילו לזיכויו המוחלט של יואל זאב גולדשטיין - ולחזרתו המפתיעה לארץ-הקודש בשבוע שעבר.

ציבין עצמו ליווה גם את המשפחה לאורך כל הדרך, וזכה לתגובות אוהדות, בארץ ובעולם.

השיא מבחינתו היה כאשר אל בית המשפט היפני הגיעו מספר עורכי-דין יפנים ידועי-שם, כדי לחזות מקרוב בהתנהלות המשפט. "זה לא סיפור רגיל כאשר בית המשפט דן בזיכוי של בחור צעיר שניסה להבריח סמים למדינה", אמרו לנוכחים באולם. 

אבל לא הכל ורוד בממלכת המשפט. ל'בחדרי חרדים' נודע ממקורות שעסקו בפרשה, כי "בעקבות פעילותו המסורה והצלחתו במשפט, קיבל עו"ד ציבין מענק כספי מהדיין החיד"ו - רבע מיליון דולר".

לדברי אותם מקורות, "'העסקנים' שליוו אף הם את הפעילות המשפטית קינאו במענק בו זכה ציבין, ובתגובה דאגו ששמו של ציבין יושמט ממודעת ה'תודות' שפורסמה בעיתונות החרדית".

יצויין, כי שמו של עו"ד ציבין נעדר מהמודעה, ואגב, גם שמו של שליח חב"ד ביפן הרב מנדי סודוקביץ.

בתגובה אומר עו"ד מרדכי ציבין בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "אינני מדווח לתקשורת על שכר טרחה שלקוחות משלמים לי, הן בשל חסיון לקוח-עו"ד, ובאופן כללי איני מערב את הציבור בענייני הכספיים".

ל-COL נודע כי ישנם עסקנים החוששים מבדיקה שמקיים עו"ד ציבין במציאת הגורם האחראי באי הסגרת הבחורים מיפן להולנד.‬ ‫‬במסגרת החקירה טס עו"ד ציבין לאירופה לבדוק הנושא עם גורמים שהיו מעורבים בעניין. אם ימצא הגורם האשם, צפויה כנראה "מלחמת עולם" בין הגורמים השונים שטיפלו בפרשה".‬

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.