מערכת COL | יום ח' אב ה׳תשע״ה 24.07.2015

מהפכה חינוכית: נחתמה שנה ראשונה ב'אהלי תמימים' ● גלריה

במעמד חגיגי ומרגש נחתמה שנת הלימודים הראשונה בישיבת 'אהלי תמימים' בכפר-חב"ד, בשילוב חלוקת תעודות למצטיינים ● רבני הישיבה בירכו, ההורים שיבחו, התלמידים חגגו והאירוע הפך לערב הצדעה למהפכה החינוכית שהביאה עמה הישיבה החדשה • הרב הראשי הרב דוד לאו כיבד את האירוע בנוכחותו ובירך את התלמידים, תוך שהוא מעניק להם מסר לחיים מתוך סיפור אישי שחווה בילדותו  ישיבת אהלי תמימים
מהפכה חינוכית: נחתמה שנה ראשונה ב'אהלי תמימים' ● גלריה
החגיגה בשיבת אהלי תמימים (צילומים: מאיר אלפסי)
ישיבת "אהלי תמימים" בכפר חב"ד שע"י ישיבת תות"ל המרכזית, שנפתחה אך לפני שנה והביאה עמה בשורה של ממש לעולם הישיבות החב"דיות, ציינה השבוע את סיום שנת הלימודים הראשונה שלה במעמד חגיגי ורב רושם שהתקיים בין כותלי הישיבה, אשר במסגרתו התקיימה גם חלוקת תעודות לתלמידים המצטיינים.

מתאים להוראתו של הרבי לערוך בימים אלו סיומי מסכת, נפתח האירוע בעריכת סיום על מסכת ברכות, על ידי תלמיד הישיבה הת' שמואל פז, שזכה ללמוד את המסכת כולה בשבתו על ספסל הלימודים בישיבה בשנה האחרונה.

את הערב הנחה הרב ישראל אריה לייב לאופר, המשמש כמשפיע בישיבה, שציין בתחילת דבריו את ייחודיותו של הזמן והמעמד. "לא מדובר כאן בעוד אירוע של סיום שנת לימודים, כזה המתרחש בכל מוסד חינוכי בארץ ובעולם, אלא הרבה מעבר לכך – זהו סיום של שנה שבה ובמהלכה הישיבה קמה והייתה למציאות, שנת התהוות הישיבה".

מקים ומנהל הישיבה, הרב שמואל חיים רייניץ, שיתף את הקהל בתיאור האווירה החמה והמשפחתית השוררת בין כותלי הישיבה, על יסוד דברי הרבי הקודם אודות היחס של מנהלי הישיבה בליובאוויטש אל התלמידים שהיה כאהבת אב לבניו.
"האהבה גלויה; התוכחה נסתרת"

לאחר שהוקרנו מראות קודש של הרבי, הוזמן ראש הישיבה הרב חיים אליעזר טברדוביץ לשאת דברים. בדבריו הביע הרב טברדוביץ הערכה לצוות רבני הישיבה שהקו המנחה אותו בתפקידו הוא התאמת המסגרת והתכנים לנפש התלמידים, בדוגמת ה"בגד" ממשלו הידוע של רבי לוי יצחק מברדיטשוב. כמו כן הודה להורי התלמידים על הבעת האמון ושיתוף הפעולה שהם מקיימים עם הישיבה.

כנציג ההורים, שימש הרב דני כהן, שליח הרבי לקרית ארבע-חברון ואביו של תלמיד הישיבה הת' שי כהן, שציין את הבשורה החינוכית שהביאה עמה הישיבה, תוך שהוא מקשר זאת לביאורו של הרבי אודות דברי התוכחה הפותחים את חומש דברים. "בעוד שישנם שגישתם של תוכחה גלויה ואהבה נסתרת, בישיבה כאן נוקטים בקו ההפוך; את האהבה הפכו לגלויה ואת התוכחה לנסתרת".

מצגת סיכום מיוחדת, המגישה טעימה מהווי הישיבה במשך השנה האחרונה, הוקרנה על המסך, כשהיא סוחפת את המשתתפים לאווירה הייחודית המלווה את התלמידים. המצגת הינה פרי יצירתו של הרב מרדכי הולצברג והיא נערכה בשיתוף תלמידי כיתתו.
התלמיד הת' אלחנן לרר הביא את דבר התלמידים וחלק עם המשתתפים את חוויותיו בישיבה מן השנה האחרונה. בסיום דבריו ביקש להודות להוריו על ששלחו אותו לישיבת "אהלי תמימים" וכן לצוות הישיבה על ההשקעה וההתמסרות.

"המפתח להצלחה – בידכם!"

אורח הכבוד של הערב היה הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו שליט"א שהגיע בליווי הרב פנחס אלטהויז שכיבד את המעמד בנוכחותו, הרב אלטהויז מסייע רבות להצלחת הישיבה הן בהקמתה והן בביסוסה.

בדבריו ביקש הרב לאו לשתף את התלמידים בחוויה אישית שאירעה עמו בימי ילדותו, כאשר מורו התייחס אליו כאל נצר לשושלת רבנים מפוארת אך הוא ביקש שיראו בו כילד שווה בין שווים. "הייחוס הוא חשוב, אך אל לנו להסתפק בו ולהיסמך רק עליו; עליכם לדעת, כי הדרך להצלחה תלויה בהשקעתכם העצמית ומימוש יכולותיכם וכישרונותיכם שהקב"ה נתן בכם, בעוד שייחוסכם כבני אברהם יצחק ויעקב אינו מהווה תחליף לכך".

בסיום דבריו בירך הרב הראשי את התלמידים המצטיינים ואת הוריהם ואיחל להם המשך הצלחה ושגשוג בתורה ויראת שמים.

האירוע נחתם בטקס חלוקת תעודות לתלמידים המצטיינים, שלמדו ושיננו במשך השנה האחרונה את פרקי התניא שנלמדו בישיבה ונבחנו עליהם בהצלחה.

משפיע הישיבה הרב דוד בייטש, שניהל את טקס חלוקת התעודות, שיבח את התלמידים על הישגיהם הנפלאים וסיפר על תכנית הלימוד המושקעת בתניא שמטרתה להקנות לתלמיד בקיאות נרחבת בכל ספר התניא בשלוש שנות לימודיו בישיבה. "כאן לא תשמעו על 'חתן הערב' או סגנו, במבצע הלימוד הזה התלמידים כולם נמצאים במקום הראשון; כולם הם חתני הערב!".

המעמד הפך אפוא לערב הוקרה והערכה לשלוש הקבוצות שנכחו בו – מנהלי וצוות הישיבה, הורי התלמידים והתלמידים עצמם, אשר הודות למסירותם תמיכתם ועידודם הגיעה הישיבה למה שהיא כיום: ישיבה חסידית מצוינת הבנויה לשם לתהילה ולתפארת.

את המעמד המרגש יזם ואירגן הרב מרדכי הולצברג המשמש כר"מ מסור בישיבה, ההפקה של הערב נעשתה ביד אומן של ר' ברוך הופמן המנהל אדמנסטיבי המסור של הישיבה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.