מערכת COL | יום י"ז אב ה׳תשע״א 17.08.2011

מה שהחוטפים עשו לי: הרב רותם חושף הכל ● מיוחד

הוא נולד בי"ג תמוז, חג הגאולה של הרבי הריי"צ, ונקרא על-שמו של בעל-הגאולה  ● מסתבר שנס הגאולה המופלאה שלו נעוץ בהתוועדות יום-ההולדת שלו שהתקיימה לפני כחודש, ואולי גם ל'מבצע תפילין' שקיים החטוף עם החוטף ● 'כפר חב"ד' חושף את הסיפור המלא של חטיפת הרב יוסף-יצחק-תומר רותם, שליח הרבי למדינת אקוודור, עד למהפך ולהצלה ● פרסום ראשון: COL מביא קטעים  לסיפור המלא
מה שהחוטפים עשו לי: הרב רותם חושף הכל ● מיוחד
שער 'כפר חב"ד' החדש. בתמונה: הרב רותם נוחת בישראל, אתמול
מאת כתב COL

עיתון 'כפר-חב"ד' חושף בגיליון סוף-השבוע שייצא-לאור מחר (חמישי) את סיפור החטיפה המלא של השליח הרב תומר רותם. פרטי הפרשה הובאו בהרחבה ב-COL וכעת נביא קטעים מהגילויים שחושף כתב העיתון שלמה ריזל.

"החוטפים לא הסתפקו בעינויים הפיזיים שגרמו לו, העינויים הנפשיים היו אכזריים עוד יותר", נכתב בעיתון. "הם גרמו לו לחשוב שגם בני משפחתו שנותרו בבית נפלו בידיהם, וכי החוטפים עומדים לפגוע בהם בדרך הקשה ביותר. הם תיארו לפניו בצבעים חיים מה הם מתכננים לעשות לו. החוטפים לא הותירו מקום רב מדי לדמיון: הם הראו לו את האביזרים שקנו ובאמצעותם תכננו לפגוע בו ולהרוג אותו".

מתח עצום

בועז שרון
, אחיה של הרבנית רותם, סיפר לעיתון: "בהתחלה לא ידענו כלום, רק המשפחה המצומצמת ידעה על המתרחש. לי זה נודע רק בתום יממה תמימה מרגע החטיפה, ועד להדלפת הידיעה ביום שישי שעבר, איש 'מבחוץ' לא ידע על כך. הדבר היחיד שיכולנו לעשות הוא להרבות באמירת תהילים. אמי יצאה לשם מיד, כדי לשהות עם אחותי ומשפחתה בשעות הקשות, והיא עדיין שוהה שם".

הרבנית רותם סיפרה: "המתח היה עצום, במיוחד משום שידענו שמדובר בפושעים, אנשים שאין אצלם שום ערך לחיי אדם. הדבר שסייע לנו יותר מכל היו התפילות והתחנונים של היהודים מכל החוגים, שביקשו והתחננו שהרב תומר יחזור הביתה בשלום.

"היינו צריכים הרבה כוחות נפש כדי להתמודד עם המצב. הוא עבר עינויים פיזיים ונפשיים מאנשים שלא בוחלים בשום דבר. אלה אנשים שמסוגלים גם לקבל את הכסף וגם לקבור את החטוף, כדי שלא יסגיר אותם".

העיתון מדווח כי הרב רותם אמר לחוטפים שעליהם לדעת כי אלוקים רואה ושומע את כל מה שנעשה בעולם הזה. הוא רואה ושומע את ההצקות שהם מציקים לו, ויודע כל מה שהם מתכננים לעשות לו. "בתחילה החוטפים לגלגו על דבריי", סיפר הרב רותם, "אבל אחרי שחזרתי על הדברים שוב ושוב מעומק הלב, היה נראה שהם מזדהים עם הדברים. בסופו של דבר, הם אפילו ביקשו ממני שאסלח להם, והפצירו בי שאתפלל עליהם שלא ייענשו משמים עקב מעשיהם!"

וכך, אחרי היום הראשון, שבו ספג מכות ועינויים קשים, התחילו החוטפים להתרכך בהדרגה. הם הזינו אותו בבננות, מאחר שסירב לאכול כל מזון אחר מחשש לכשרות, וזה היה המזון היחיד שהגיע לפיו במשך למעלה מארבעת הימים שבמהלכם היה שבוי בידיהם.

בקיטו, הוזהרה משפחת רותם באמצעות טלפונים מאיימים מן החוטפים, שלא להודיע למשטרה בשום אופן על המתרחש. המשפחה גם שמעה תיאורים מפחידים על מה שעלול להתרחש, במקרה שלא יועבר לחוטפים הסכום הנדרש של חצי מיליון דולר, בזמן שנדרש.

לעמוד בתוקף

"מה שחיזק אותנו בימים אלה", מספרת הרבנית רותם, "היא העובדה שלפני כשלושה שבועות ערכנו התוועדות יום-הולדת לתומר, ששולבה בהתוועדות חג הגאולה של הרבי הריי"צ. הרב תומר סיפר אז לכולם על המאסר והגאולה, תיאר כיצד הרבי לא התפעל מאיומי החוקרים והסביר להם שזה מלמד אותנו שאין לפחד מאף אדם בעולם, אפילו לא מגויים.

"עכשיו, חשבנו על כך שהסיפור הזה קשור לרב תומר, והיינו בטוחים שבזכות זה יזכה לצאת לגאולה. הרגשנו שאנחנו מקבלים כוחות לעמוד מול אנשי הרשע האלה ולדבר אתם בתוקף ובלי להתפעל מהם", מספרת הרבנית רותם.

וכאן באה ההפתעה הגדולה מצידו של הרב רותם: "שמי המלא הוא יוסף-יצחק-תומר. נולדתי בי"ג תמוז ונקראתי על שמו של הרבי הריי"צ! והזיכרון של הדברים שאמרתי בהתוועדות יום-ההולדת שלי, נסך בי כוחות והחזיק אותי כל הזמן. בשלב מסוים סיפרתי לחוטפים מה שאמר הרבי הריי"צ, שעל שמו אני קרוי, לחוקריו ברוסיה הסובייטית שהצעצוע ששמו אקדח אינו מפחיד מי שיש לו א-ל אחד ושני עולמות. ומאותו רגע לבם התרכך..."

ביום חמישי בלילה, קיבלה רבקה טלפון מפתיע, שגרם לשמחה עצומה: "שיחררנו את בעלך", הודיעו החוטפים. "הוא נמצא על מטוס בדרכו הביתה".

"לבעלי הרב לא היה נעים לעלות עם בגדים כאלה למטוס, אבל שום דבר כבר לא היה חשוב. העיקר שאנחנו בריאים ושלמים", אומרת הרבנית רותם. "אנשי הביטחון אמרו לנו שזה נס גלוי ממש".

הסיפור המלא - בסוף-השבוע ב'כפר-חב"ד'
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.