מערכת COL | יום ב' שבט ה׳תשע״ב 26.01.2012

מדריך א-ב של השליחות ● ספיישל "מתכון מסביב לעולם"

מידי שבוע, מתארחות במדור "מתכון מסביב לעולם" שליחות שונות מרחבי הארץ והעולם ● הם משתפות אותנו בנקודות מחיי השליחות ומעניקות מתכונים למאכלים בלתי נשכחים ● השבוע החלטנו להפתיע אותן: ערכנו על-פי הכתבות השונות מדריך א-ב למסרים ותובנות מחיי השליחות ● ו...כמובן הבאנו מתכון למנה אחרונה מפנקת במיוחד: כדורי השוקולד המוכרים בטעם משובח – לאניני טעם!  לסיפור המלא
מדריך א-ב של השליחות ● ספיישל
(באדיבות: מ.ג)
מאת שלומית, COL

א' - אוכל ביתי. בכל התוועדות, שיעור, או מפגש עם המקורבות הכיני לפחות מאכל אחד תוצרת עצמית. האוכל הביתי מחמם ומגשר, ומעביר תחושת שייכות ומשפחתיות.

ב' - בינה. השכילי להושיב את האורחים באופן אקראי אבל מכוון על פי האינטואיציה האישית שלך, על מנת שייווצרו שיחות ביניהם. הבחיני בסוגי הטיפוסים ושלבי נכונה את אופן הישיבה סביב השולחן.

ג' - גובה עיניים. השיחות בגובה עיניים והתחושה החברית הם בסיס איתן לקשר אישי עם המקורבות

ד'- דיסטנס. את אמנם רבנית, אך זכרי לשמור על רמה מסוימת של דיסטנס. מרחק רב מידי יכול ליצור ריחוק ותחושת התנשאות. לרבנית שהיא גם חברה ישנו כח השפעה רב יותר.

ה' - השפעה. עצם היותך את, אישה, אמא, שליחה, אופה, מבשלת, מארחת ועוד. מעוררת הערכה וזורעת את זרעי ההשפעה.

ו'- וויתור. לעיתים את נאלצת להישאר לבד עם הילדים שעות רבות כי בעלך מוסר שיעורים, מדבר עם תורמים ובכלל רץ ממקום למקום... לא פעם את משתתפת באירועים משפחתיים ממסך המחשב.

ז'- זכות. השליחות היא זכות גדולה שהיא גם חובה לא קטנה. שליחים הם ציוני הדרך לאלו המגששים את דרכם הראשונה בעולם היהדות וזו אחריות לא מבוטלת.

ח' - חיוך. זה הכל.

ט' - טוב טעם. השליחה צריכה להיראות טוב, נעים, אסטטי ומכובד. כל עוד הלבוש
צנוע ומתאים, מידת הטיפוח רק מסייעת בשליחות. ישנו סטריאוטיפ סטיגמתי במגזר הכללי אודות המראה של אשה חרדית מרובת ילדים השוכנת תדיר במטבח. מראה נעים ומטופח יכול לשבור מחיצות ולהראות שהיופי קיים, אפילו יותר בחיים היהודיים.

י' - ילדים. הילדים הם דבר ראשון. אל לנו לשכוח אותם, השליחות מתחילה קודם כל בבית. בכדי שהילדים יחושו תחושת שליחות ואף יהיו שליחים בעצמם הם צריכים להיות המושא המרכזי מצד הוריהם בלי שה "ופרצת" יבוא על חשבונם, או אז הם מהווים דוגמא חיה של הערכים אותם אתם מנחילים.

כ'- כבוד הדדי. הקשר העמוק והערכה בין בני הזוג השליחים, מקבלים נופח נוסף בחיי השליחות. הפעולות השונות, מצריכות עבודה ותכנון משותף מה שמעורר שיחות רבות ומוציא איכויות וכוחות רבים אל הפועל. אין ספק שהזוגיות בשליחות רק משביחה.

ל'- לימוד. השאלות הרבות המופנות אליך מצריכות ממך גם תשובות. חיי השליחות מזמנים אתגרים רבים גם מהפן העיוני, כל הזמן מתווספים עניינים ויש צורך בלימוד בלתי פוסק.

מ' - מנוחה. כל שליחה צריכה לדעת מתי היא נותנת גם לעצמה. בתוך חיים של נתינה ישנה נטייה לשכוח את עצמנו. העניקי לעצמך כמה שעות מנוחה ולעיתים אף ארוחות משפחתיות בלבד. כמה שעות לעצמך לא יזיקו לאף אחד ואף יועילו. ככל שהמצברים שלך כשליחה, יהיו מוטענים יותר, כך תוכלי לתת ולתת ממאגר אינסופי.

נ'- נסיעה. נסיעה לרבי, למשפחה או לביקורים היא הכרחית ומעניקה לך את הכוחות
להם את זקוקה בחיי השליחות האינטנסיביים.

ס'- נ. השליחות איננה נמדדת בכמות. גם באירועים בהם מגיע קהל קטן לעומת הצפי שלכם בעת התכנון, נפעלת ההשפעה שלכם. כל יהודי הוא יהלום.

ע'- עיצוב. העריכה ומיצוב הדברים באירועים חשוב אף הוא, אנשים נוטים להעריך אסטטיקה ויופי. כאשר האוכל מוגש בצורה יפה אזי הקהל מעוניין לגשת ולאכול ומשם הדרך לחימום האווירה קצרה עוד יותר.

פ'- פרנסה. הבעיות הכלכליות בחיי השליחות הם הלחם והמים, אבל ב''ה רואים ניסים ופתאום נשלחים להם כספים בדיוק לאחר הוצאה גדולה או לפני אחת שכזו.

צ'- צרות. בשליחת רוב הבעיות בחיים נובעות מההקשר לחיים הציבוריים, בעיקר מהצד הכספי. ולפי דברי שליחה: "כל אחד צריך לעבור בחיים בעיות וטלטלות שונות, בחיי השליחות כל הבעיות קשורות כמעט בהכרח, לחיים הכלליים . אני מודה לה' על חיי השליחות שבחרתי, בהם אני כמעט ולא חווה בעיות אישיות- שבדרך כלל קשות, וגובות מחיר כבד יותר".

ק' - קשר אישי. על פי רוב, מ וכיח את עצמו בשליחות. פתחי קשרים אישיים, הצטרפי לבעלך השליח לביקורי הבית והעניקי למפגשים אלו את הפן האישי והחם שלך כאישה. קשרים אמיצים מתפתחים לאירוח, שאלות, התקרבות ובהמשך אף לקבלת עול מצוות.

ר'- רבי. הרבי מונח ומורגש בכל צעד וצעד בשליחות. נוסך כח, נותן מסרים ומחדיר בנו את הרצון הבלתי פוסק לקיים את רצונו. להיות שליח מצד המהות זה קודם כל
לחיות את המשלח. הרבי.

ש' - שולחן שבת. שלחן השבת הוא מרכיב חשוב ביותר בחיי השליחות. לעיתים לא צריך להפעיל מאמץ מיוחד באירוח עצמו, בדיבור או בדרשות מאלפות. עצם ההוויה המשפחתית והיחס הממוקד בילדים יוצר אווירה מלכותית, מלאת הוד, המרוממת את האורחים ומצמיחה בהם את הרצון לשייכות.

ת' - תכלס. יותר מעשים פחות דיבורים. פשוט מאד.

המתכון -

המוצרים:
400 גרם ביסקוויטים טחונים
14 כפות מים
18 כפות סוכר
כוס שמן
10 כפות קקאו
כף גדושה נס קפה
3 כפות גדושות חמאת בוטנים
קוקוס או פתיתי שוקולד לקישוט.

אופן ההכנה:

טוחנים את כל הביסקוויטים, מערבבים את כל החומרים ביחד ויוצרים כדורים.
מגלגלים את הכדורים בקוקוס.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.