מערכת COL | יום ט"ז סיון ה׳תשע״ב 06.06.2012

מדוע ביקש הרבי מר' יואל כהן לקרוע את ה"הנחה" מהמאמר?

בשבת פרשת וארא תשט"ו, אמר הרבי מאמר חסידות, בו ביאר כיצד נשיא הדור מסוגל לשבור את הקליפות במכות ובייסורים ● החסיד ר' רפאל כהן ע"ה, היה מקבל בקביעות במהו, יבלחט"א ה"חוזר" הרב יואל כהן, את ה"הנחות" ממאמריו של הרבי. ר' יואל שיגר אל אביו אף את המאמר המדובר, אולם לאחר-מכן הורהו הרבי לקרוע את ה"הנחה" שברשותו... ● מתוך הספר החדש "אוצר החסידים" לסיפור המלא
מדוע ביקש הרבי מר' יואל כהן לקרוע את ה
כתב COL

הספר "אוצר החסידים", שנדפס בימים אלה ונמצא כעת בחנויות הספרים, מעורר גלים. הוא סוקר את השפעתן ואישיותן של משפיעי חב"ד בארץ הקודש, וסוחף את קוראיו לתוך עולמן של דמויות ההוד בארץ הקודש.

התוועדויותיהם ותביעותיהם החסידיות של משפיעים דוגמת, הרב זלמן משה היצחקי, הרב מיכאל דבורקין, הרב אברהם מאיור, הרב שלמה חיים קסלמן, הרב חיים שאול ברוק, הרב מנחם מענדל פוטרפס, הרב נחום גולדשמיד, הרב שאול דובער זיסלין, הרב משה גוראריה ועוד ועוד, מותירים רושם בל יימחה.

הספר יצא לאור על-ידי הוצאת הספרים "חזק", ונערך על-ידי הרב יוסף אשכנזי. הרבנית סימה רלב"ג סייעה בהוצאתו לאור, והוא משמש נר זיכרון לבעלה, הרב יהוסף גדליה רלב"ג ע"ה.

הננו מתכבדים לפרסם קטע מדהים מתוך הספר, המגלה על "מאמר סודי" שנאמר על-ידי הרבי, ולאחר אמירתו ציווה הרבי לקורעו. הקטע מתפרסם בערכו של הרה"ח ר' רפאל נחמן הכהן:

הרה"ח ר' משה ליפא רבינוביץ' מתאר אפיזודה מרתקת, ששמע מר' פאלע:

"בשבת פרשת וארא תשט"ו, אמר כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו את המאמר "ויאמר הוי' אל משה ראה נתתיך אלוקים לפרעה". מאמר זה נאמר כבר על-ידי הרבי טרם לכן, ובעת אמירתו בהזדמנויות השונות, פעל הרבי מהפכות ברוסיה. במאמר זה מבואר, כי נשיא הדור מסוגל לשבור את הקליפות במכות ובייסורים.

"ר' פאלע קיבל מבנו, ייבדל לחיים טובים, הרה"ח ר' יואל, בקביעות, את ה"הנחות" ממאמריו של הרבי. ר' יואל שיגר אל אביו אף את המאמר המדובר, אולם לאחר-מכן הורהו הרבי לקרוע את ה"הנחה" שברשותו. הרבי שאלו האם שיגר עותק מן הרשימה, וכשהשיב ששיגר אל אביו, נצטווה להודיעו כי עליו לקורעו. ר' יואל קיים את ההוראה, ור' פאלע קרע את כל אחד מעמודי הרשימה לארבע חתיכות.

"ר' פאלע שמר את הקרעים והציגם בפניי. כאמור, בשבת פרשת וארא תשט"ו, נאמר המאמר פעם נוספת, ונותר לדורות" (לעיל בערכו של הרה"ח ר' מיכאל דבורקין, תוארה אף שריפת חסידות על-ידי הרבי הריי"ץ).

לקמן בערכו של הרה"ח ר' יעקב לנדא ע"ה, מתוארים צעדיו של הרבי הרש"ב להפלתו של הצאר. בין היתר מסופר: "סמוך לנפילתו של הצאר, אמר הרבי הרש"ב מאמר מופלא, בו ביאר כי "דרכם של רשעים לרדות במקל". הרה"ח ר' ירוחם גרליק ע"ה ואנוכי תמהנו לפשר הדברים, אולם לאחר המהפכה, כינינו מאמר זה: "מאמר הרבולוציה" (המהפכה)".

מעניין, כי מאמר זה של הרבי הרש"ב, נשא אף הוא את ה"דיבור המתחיל": "ויאמר הוי' אל משה ראה נתתיך אלוקים לפרעה", והינו זהה בתוכנו למאמרו של הרבי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.