מערכת COL | יום י"ד אדר ב ה׳תשע״א 20.03.2011

כך נולד google ● מיוחד

"אחד משלנו", מדור העסקים של COL, מארח השבוע את ספרן פרס ממציא "גוגל" המקורי אשר לו כישורים רבים חלקם בתחום שירת הערש ● הוא יגולל בפנינו את אותו היום הגורלי אשר הכניס אותו לדפי ההיסטוריה וישתף בסודות המקצוע ופנינים מחדר השינה של אחשוורוש ● וגם: הנחה השבועית לגולשי COL לסיפור המלא
כך נולד google ● מיוחד
(צייר: שלום פייגין, עבור COL)

מאת: שלומית, COL

כך זה היה: העששיות כבו, הוילונות הוסטו ושטיחי הארמון ממיטב המסורת הפרסית שכבו גם הם שוקטים ורוגעים, אך דרוכים למדרך רגל.

שומרי החצר, לוחמי הסייף ומבשלות התמיד התהלכו על בהונותיהם מי בשמירתו ומי בהכנת ארוחת המחר.

המלך, בחדרו מוקף כרים, שמיכות ומיני ריפודים טבעיים המשתפלים מגופו התהפך לו הלוך ושוב, תר אחר מומנטום ההירדמות.

לאחר ניסיונות כושלים, זמזומים עצמאיים, נפילה אחת על השטיח ובליסת קערת דובדבנים, הוא קם ממיטתו וחובט במשטח המתכת החלול מלוא העצבים. אני –ממונה "ספר הזיכרונות ודברי הימים", מתנער באחת לקול קריאתו ושועט לחדרו חמוש בספר ובמספר חבילות אורז פרסי דק.

זאת עליכם לדעת - משמרתי משמרת לילה היא, ותפקידי הוא להשיב את שינת המלך כאשר זו נודדת ממנו והלאה, כל ידיעות הממלכה, חדשות האומה, "סקופים" וקירובים למלכות, עוברים דרכי ונחתמים בספר הזיכרונות - הלוא הוא מנוע החיפוש המתקדם ביותר בתקופתי.

ממלכתנו משתרעת על 127 מדינות שזהו רוב שטחו היבשתי הגלוי של כדור הארץ בזמני.

עם גלילת הספר חזור וגלול, עקב נדנודי השינה הרבים התוכפים את המלך, השתרשה לה המילה גלול כאשר הכוונה למנוע החיפוש האינפורמטיבי שלנו. בתהליכי השתלשלויות השפה הרבות ובתרגומים כוזבים לאינגלז'ית המצויה כיום נולדה המילה "גוגל" או בלעז: google.

● ● ●

בעודי נחפז אל חדר המלך, אני מכחכח בגרוני על מנת להסיר את אותם קורי שינה טורדניים התוקפים אותי כשאני ישן. זוהי גזרתי ומנת עמלי - כשהמלך נחרד משנתו אחת דיני להיות ער במחיצתו, להקריא לו תוך כדי תנודות ווקאליות בזיופי זיופים וסלסולים על מנת למקד את פיקוס דעתו ולגרות את תאי מוחו הספורים.

לעיתים, כחלק מ"ספירת הכבשים" הנעשית להתיש את העין ולנמנם את המח, המלך סופר את גרגירי האורז הפרסי ופותח אינספור חבילות על מנת למצוא אי תאימות מספרית, מוחו מתבוסס בערפילים והוא מונה אותם כשעיניו מתגלגלות תוך כדי תרועה קצובה עם כל מס' עגול.

חגיגה של ממש, ניתורים וצהלות מפוקפקות יוצאות מגרונו כאשר הוא מוצא את אותה תקלה מבית "האורז הפרסי", או אז הוא משנס מותניים מושך בקולמוסו וכותב מכתב לחברה... (תביעה רבתית מצד המלך היא שגרמה לטקסט הקבוע הטבוע באריזות "ישנן תקלות שאינן בשליטת החברה"....) - אין ספק מדובר בדורש יושר וצדק היסטורי...

ובכן, התיישבתי על כורסת קריאתי מוכן ומזומן לקרוא למלך ממיטב החשיפות שהרצים (עיתונאים) מספקים במסעות הסיקור הרבות אליהם הם נשלחים.

המלך מהסה אותי לרגע ורודף בעיניו אחר זבוב מסתנן בעיניים ערמומיות ודי מחוכמות לדעתו, "יאאאאח" הוא קורא תוך כדי החזקת כנפי הזבוב והשלכתו לאבדון.

"אני אלוף", הוא מפטיר, מנער את פיג'מתו, מסדר את כובע השינה שלו ומורה לי לקרוא.

בעודי מעלעל ומגולל את הקלף מרצדות לעיני פרסומות ובאנרים שונים אך בכולם אותו הנוסח סיפור הצלת המלך בידי מרדכי היהודי.

אני מחפש טקסט "הידעת" אקראי, או מתעכב על שינוי פרופיל אך - גורנישט. תמונותיהם של בגתנא ותרש חפויי הראש וסמוקי הקרחת נגלות אלי מכל פינה.

אני נוחר בבוז ומעלעל הלאה אך גם שם - אותו סיפור, המלך מאבד את סבלנותו ומבקש ממני להחיש ולקרוא.. ואני קורא ומספר. עיני המלך מתעגלות לשמע סיפור הצלתו, זיכרונו החל לפרפר בו והוא נזכר. עתה כל כולו דרוך ומוכן לגמול טובה (לא מעודף אדיבות, המלך הובחן לא פעם כפרנואיד והיפוכונדר מובהק. הוא עושה זאת על מנת למנוע התנקשויות. שיראו הזוממים ויחשקו בתגמול).

כך או כך, בעודי קורא, המן נטול הבינה נכנס ובחשיבות עצמית לא מבוטלת, מציע את הצעת חייו וכך שנתיים של פסיכולוג ירדו לטמיון לאחר הליכתו בחוצות העיר, נחיתותו רק התעצמה והוא התהלך כמי שמלווה את גוויתו.

השתלשלות העניינים ידועה לכם לא מכבר שכן פורים יש בכל שנה. וכך, מסתיים לו סיפורי כשסופו תלוי למדיי...

הערה: כשאתם קוראים לאוזני המן על שמו כדאי שתדייקו בגדלים והמהמורות ובעיקר בצבע...

הנחה לגולשי COL: טובה פעולה אחת מאלף הנחות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.