מערכת COL | יום ג' ניסן ה׳תשע״ד 03.04.2014

ישיבת ממשלה דחופה באי. על הפרק: מינוי שליח חב"ד לרב

זמן קצר לאחר שהגיע הרב ברוך רוזמרין לאי גרנדה (המכונה אי התבלינים), הממוקם בחלקו הדרומי של הים הקריבי, הוא קיבל הזמנה דחופה להגיע לישיבת ממשלה ● בישיבה, שמעו השרים מראש-הממשלה מר קית' מיטשל, על הצורך במינוי החדש שאושר במקום על כל העלויות הכרוכות בו ● השליח הטרי בשיחה ראשונה ל-COL, מספר על השליחות באי הקטן ועל המהפכה היהודית שהחל לחולל חב"ד גרנדה
ישיבת ממשלה דחופה באי. על הפרק: מינוי שליח חב
למעלה: השליח החדש עם ראש-הממשלה. למטה: בית-חב"ד החדש
מאת נחמיה

"גם אני לא עברתי ברית מילה וגם אני בכור", סיפר השבוע סטונדט יהודי ממוצא רוסי, לרב ברוך רוזמרין השליח החדש לגרנדה שחגג השבוע את ברית המילה של בנו בכורו.

סיפור השליחות לגרנדה, החל זמן לא רב אחרי שהרב ברוך ורעייתו חיה רוזמרין נישאו, כאשר הם פגשו את ר' מאיר מלניק, חסיד גור, מכר ותיק של משפחת רוזמרין. ר' מאיר מכהן כקונסול כבוד של האי הקריבי היפהפה, גרנדה.

השיחה נסובה על הנוכחות היהודית בגרנדה ועל הצורך בשליח חב"ד במקום. "כאן היהדות שלי בהמתנה, עד שאסיים את הלימודים ואחזור לקהילה יהודית", סיפר מלניק לרב רוזמרין על דברים ששמע מסטודנט יהודי באי. השיחה ביניהם הסתיימה בעצה מר' מאיר לחתן הטרי: "תחשוב על זה!".

פגישה מפתיעה בסופר

חודשים ספורים לאחר אותה פגישה, כבר הסתובב הרב ברוך רוזמרין בסופרמרקט בס. ג'ורג' בירת גרנדה כדי לקנות מצרכי בסיס. בעוד הוא מחפש אחר המצרכים הדרושים, עצרה אותו קשישה, שעמדה בתור למחלקת הבשר ושאלה אותו: "ראביי, איפה אתה קונה בשר כשר?" כשהשיב שהוא לא קונה באי, אלא מייבא בשר כשר מארצות הברית, שאלה הקשישה היהודיה אם אפשר לקנות ממנו קצת בשר כשר.

גרנדה, היא מדינת אי בים הקריבי, שעלתה לאחרונה על מפת השליחות. בניגוד לאסוציאציה הראשונית, מדובר במדינה מתקדמת, המבוססת בעיקר על תיירות. אוכלוסיית המדינה מונה קרוב ל-100,000 איש. גרנדה מוכרת גם כ"אי התבלינים" בזכות היותה יצרנית מובילה של תבלינים כמו קינמון, ציפורן, ג'ינג'ר, אגוז מוסקט, פלפל ג'מייקני ועוד.

אל השליחות באי, הגיעו הזוג רוזמרין כשנה לאחר חתונתם, והם פועלים תחת השליח הראשי לקריביים הרב מנדי זרחי שליח הרבי בפורטו ריקו, יחד עם עוד כעשרה שלוחים במדינות האיזור.

עיקר הפעילות היהודית באי היא עם 500 הסטודנטים היהודיים, שלומדים באוניברסיטה שנחשבת לאוניברסיטה לרפואה טובה ביותר מחוץ לתחומי ארצות הברית. בנוסף לסטודנטים, קיימת קהילה יהודית באי הכוללת קרוב ל-20 משפחות של בעלי עסקים, ויהודים אמידים מבוגרים, שמחפשים חיים שקטים באווירה המיוחדת של האי.

התגייסות הממשל המקומי לסייע לשלוחים הטריים, היא לא פחות ממדהימה. כמו כל שליח טרי, הרבה סיפורי סייעתא דשמיא מלווים את זוג השלוחים הטריים. לא עברו שלושה חודשים מאז שהגיע כשליח לאי, וכבר מונה על-ידי ראש הממשלה לרבה הראשי של האי.

"מסיבות משפחתית, הייתי בפורים בקראון הייטס. מיד במוצאי פורים, המראתי לגרנדה", מספר הרב רוזמרין ל-COL, כיצד קיבל את המנוי המפתיע. "כשהגעתי לגרנדה, הזמינו אותי לישיבת ממשלה מיוחדת בהשתתפות ראש הממשלה והשרים. בישיבה, שמעו השרים מראש הממשלה מר קית' מיטשל, על הצורך במינוי החדש שאושר במקום על כל העלויות הכרוכות בו".

מהפכה באוניברסיטה

גם ראשי האוניברסיטה, יצאו מגדרם כדי לסייע לשליח ולפעילות להפצת היהדות. לאחר מינויו לרב האי, הזמינה אותו נשיאת האוניברסיטה, לכהן גם כרב הקמפוס, על מנת שיעניק לסטודנטים את אור היהדות. התפקידים הרשמיים, מסייעים לו בפעילותו השוטפת. כך למשל הצליח להשיג פטור לסטודנטים יהודיים מלהשתתף במבחנים בחגים ובשבתות. הגל המוצלח שעליו נמצא הרב ברוך רוזמרין בא לידי ביטוי גם בחדר מיוחד שהקצתה האוניברסיטה, לפעילות יהודית בקמפוס.

בזמן הקצר שהוא פועל באי, הצליח הרב רוזמרין לקשור אליו את הסטודנטים וחברי הקהילה. מידי שבת הוא מקיים סעודות שבת בהשתתפות עשרות סטודנטים, וכעת ההרשמה לסדר פסח בעיצומה.

בשבוע שעבר נולד במזל טוב בנם הבכור של הזוג רוזמרין. לרגל הלידה, שבו בני הזוג לקראון הייטס, כשהרב ברוך שומר על קשר תמידי עם אנשיו בגרנדה. אחד מהעומדים בקשר עם הרב רוזמרין, הוא הסטודנט שעליו סיפרנו בתחילת הכתבה. הרב רוזמרין מיהר לתאם הגעת מוהל לאי המרוחק כדי למול את הסטודנט היהודי, שיחגוג בימים הקרובים ברית מילה ופדיון הבן בגרנדה.

"הרבה השגחה פרטית מלווה אותנו בשליחות הזאת. אנחנו מרגישים שהרבי מסדר לנו את כל הדברים על הצד הטוב ביותר", מסכם הרב ברוך רוזמרין.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.