מערכת COL | יום כ"ה תמוז ה׳תשע״ב 15.07.2012

יוזמה מעניינת: התארגנות חרדית לשינוי צביון הצבא מבפנים

האם תסריט הבלהות החילוני מתגשם? ● רבנים חרדים הורו לחרדים בעלי ניסיון בהחזרה בתשובה להתגייס לצה"ל על מנת להניע תהליך החזרה בתשובה המוני מבפנים ● המתגייסים עברו קורס סודי ממומחים בתחום לסיפור המלא
יוזמה מעניינת: התארגנות חרדית לשינוי צביון הצבא מבפנים
צילום: י. בלינקו

דוסים

לפני שבועות מספר נערכה ישיבה שלא מן המניין בביתו של אחד ממנהיגי הדור, ובה השתתפו מספר עסקנים ורבנים הקשורים לתחום החזרה בתשובה, קצינים חרדים לשעבר, וכן אחד מעשירי מנהטן שהגיע במיוחד לישראל.
 
בפגישה, שנערכה בחשאיות גמורה, העלו המשתתפים את חששותיהם מפני גיוס בצורה כזו או אחרת של בחורי ישיבה וצעירים חרדים, שעלולים להידרדר מבחינה רוחנית.

במפתיע, קו הפעולה שנבחר, בהשפעת האורחים מחו"ל, היה לפעול בשיטת ה"פייגלינים" - להשפיע מבפנים באמצעות קירוב לבבות המוני ושינוי פניו של הצבא.

בהמלצת מומחים בתחום, התכנית תצא לפועל בשני שלבים:

בשלב הראשון, נוצר קשר עם מספר בחורי ישיבה שנבחרו במיוחד, והם מסיימים בימים אלה קורס מקצועי ממיטב מומחי הקירוב וההסברה. למעשה, הם נבחרו להיות הראשונים להנעת התהליך שבו חיילים רבים ככל האפשר ייחשפו באופן בלתי אמצעי עם ערכי האמונה היהודית, עד כדי קירוב המוני לדת בתוך הבסיסים בהם ישרתו.
 
מטרה נוספת שהועמדה בפניהם, היא חבירה לחיילים דתיים שכבר נמצאים בצבא, בכדי לעמוד על התנאים הדתיים והרוחניים שהצבא מתבקש ליישם, ולהקצין את הקו הכללי כך ששום חייל לא יסכים להקלה בתנאי הדת והכשרות.

בשלב השני, מתוכננת לקום מעטפת תמיכה באותם חלוצים, באמצעות חומרי הסברה שונים ומגוונים והרצאות מוקלטות של טובי המסבירנים בתחום, כאשר בהשראת הלקחים מבוגרי המחזור הראשון, יגובש קורס הכנה שיהיה חובה לכל מתגייס חרדי לצה"ל ולשירות האזרחי.

בכך, מתכננים המשתתפים למעשה לשחזר את "מהפכת התשובה" מלפני עשור, תוך שימוש הלכה למעשה בכלים שמדינת ישראל בחרה להעמיד לרשותם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.