מערכת COL | יום כ"ט סיון ה׳תשע״ה 16.06.2015

חגיגה בבריסל: נחנכו שני מקוואות ובית-כנסת ● גלריה

בבריסל נחנכו ברוב שמחה שני מקוואות חדשים ובית כנסת ע"י קהילת השלוחים באיחוד האירופאי ● אורח כבוד: מזכיר הרבי, הרב יהודה-לייב גרונר  חגיגה בבריסל
חגיגה בבריסל: נחנכו שני מקוואות ובית-כנסת ● גלריה
בבריסל נחנכו ברוב שמחה שני מקוואות חדשים ובית כנסת ע"י קהילת השלוחים באיחוד האירופאי.

אורחי הכבוד באירוע היו: הרב יהודה לייב גרונר מזכירו של הרבי, הרב גרשון מענדל גרליק שליח הרבי לאיטליה ומייסד השליחות באיחוד האירופאי, הרב לוי יצחק גרליק רב הקהילה, הרב שבתי סלבטיצקי שליח הרבי לאנטוורפן, הרב יוסף יצחק פבזנר מנכ"ל מוסדות סיני בפאריז, הרב מנחם חדד רב ראשי בבריסל, הרב יעקב דוד שמאהל דיין קהילת שומרי הדת אנטוורפן וחבר מועצת רבני אירופה, מר פיליפ מרקיאוויטש נשיא הקונסיסטואר של בלגיה, הרב יוסף אברג'ל רב קהילת שערי ציון בבריסל ועוד.

את האירוע פתח בכישרון רב הרב לוי"צ גרליק שהזמין את הרב יוסף יצחק פבזנר לקרוא עם הציבור את פרק התהילים של הרבי. לאחמ"כ הזמין המנחה את הרב גרשון מענדל גרליק לקרא מכתבו של הרבי על מיסוד קהילת אנ"ש.

ראשון הדוברים היה נשיא הקונסיסטואר של בלגיה שדיבר על הקהילה התוססת שע"י השלוחים ועל החשיבות הרבה שיש לקהילה זו. לאחמ"כ הוזמן הרב מנחם מרגולין מנכ"ל מרכז רבני אירופה ואיגוד הארגונים היהודים באירופה שדיבר על כך שחנוכת מקוואות ובתי כנסת בבריסל הם התשובה האמיתית לקריאות לפיהן אין עתיד ליהודי אירופה.

לאחמ"כ דיבר הרב שבתי סלבטיצקי השליח לאנטוורפן שבירך את הקהילה שזה הגדול קטן יהיה ושבעז"ה בקרוב יהיה צורך להגדיל עוד יותר את בית הכנסת בעבור קהל המתפללים. אחריו דיבר הרב מנחם חדד רב ראשי בבריסל שעמד על ההתפתחות המבורכת של המוסדות באיחוד האירופאי. אחרון הדוברים היה אורח הכבוד הרב י"ל גרונר ששיתף את הקהל בזכרונות ובהוראות של הרבי לשלוחים ולקהילות אנ"ש.

את האירוע חתמו מקהלת ילדי צבאות ה' של ילדי השלוחים באיחוד האירופאי שניגנו מנעימות חב"ד.

המקוואות ובית הכנסת נבנו תודות לעזרתם של השלוחים באיחוד האירופאי הרב אליהו איידלקופ והרב מיכאל רוזנבלום. את אירוע חנוכת הבית אירגנו השלוחים הרב מענדי פבזנר והרב שולם ליברוב.

הפרויקט כולו של בניית המקוואות ובית הכנסת נוהל ע"י השליח הרב מענדל וישצקי מנהל קהילת אנ"ש שטיפל בכל שלבי הבניה בכישרון רב משלב התוכניות ועד לגמר. ארון הקודש והספריות בוצעו ע"י 'פיניש' ארונות קודש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.