מערכת COL | יום י"ז כסלו ה׳תשע״א 24.11.2010

השליחה שניצחה את ה'מתנגדים' מגישה: מתכון לליקר קפה

השליחה לעיר הליטאית אופקים שבנגב, הרבנית שרה הרשקוביץ, מדברת לראשונה על השליחות והקשיים שהערימו קומץ 'מתנגדים' בפני התפתחות המוסדות, ועל ההבטחה "יד החסידים תהיה על העליונה" שהתממשה, ובגדול, בעיר הקטנה • היא נותנת מתכון מיוחד ואקטואלי עבור ראש-השנה לחסידות: ליקר קפה, לאמירת "לחיים" • וגם: על ביה"ס החב"די הענק ומאות המשפחות שמתקרבות בזכותו • הצצה נדירה לקהילה חב"דית מאוחדת ומתפתחת בין מדבריות הנגב • "לחיים"  לסיפור המלא בפנים: מחפשים מקום לשליחות מאתגרת? באופקים מחכים לכם
השליחה שניצחה את ה'מתנגדים' מגישה: מתכון לליקר קפה
ליקר (צילום: עזריאל יצחקי)

מאת: שושנה מנדלסון, COL
ממטבחה של השליחה, הרבנית שרה הרשקוביץ, אופקים


 הקדמה

מאז ומתמיד, שמנו דגש עיקרי בשליחות על מוסדות חינוך.
רובם המכריע של התלמידים במוסדותנו (ראו פירוט בקטגוריה "כמה מילים על השליחות"), הם מבתים שאינם חב"דיים ורובם אינם שומרי תורה-ומצוות לעת-עתה.

למדנו שבאמצעות החינוך ניתן לקרב את הילדים ומשפחותיהם ואנו זוכים לראות ברכה בעמלנו.

ב"ה אנו זוכים לסיוע שמימי, והרבי מלווה אותנו ומסייע בכל צעד ושעל. אנו רואים כדבר ניסי את העובדה שבעיירה הקטנה שלנו שמונה כ-25,000 איש, לומדים 400 ילדים במוסדותנו. מי שיודע על המורכבות העדתית והקהילתית באופקים, מבין עד כמה זה דבר פלא.

בשונה מ99% מהמקומות בשליחות, "זכינו" להתנגדות עזה מקומץ קיצוני של תושבי עירנו, שמשום מה החליטו לדבוק בדרכם של אלו שהציקו ורדפו את אדמוה"ז. אני לא רוצה להרחיב על כך, כי דרכה של חב"ד היא להגביר את האור ולא להיאבק בחושך, אבל חייבת לומר כי בזכות ברכותיו של הרבי ראינו כיצד ברכתו של המגיד-ממעזריטש לאדמוה"ז כי "בעקבות מסירות-נפש על חסידות, יד החסידים תהיה על העליונה" מתממשת פעם אחר פעם.

ואכן, לא רק שמוסדות חב"ד הולכים ומתפתחים, אלא שישנם יהודים רבים שלמרות שבחיצוניות נראים כרחוקים מדרכה של חסידות חב"ד, הם לומדים חסידות ומשתתפים פעילים בהתוועדויות, ועוד היד נטויה אי"ה.

 מוצרים 
(את המתכון קיבלתי מחמותי, שרה הרשקוביץ, שכתבה את הספר "צעד צעד במטבח")


1) 1 רי'צ קטן
2) 1/2 ריצ' קפה
3) 2 כוסות סוכר
4) 2 כפות תמצית ווניל
5) כף גדושה של קפה
^) 1/2 כוס כהל 95% אלכוהול

 אופן ההכנה 

הכניסו את כל החומרים לבלנדר וערבלו למשך מספר דקות. צקו לבקבוק וסגרו היטב.

 כמה מילים על השליחות 

אופי הפעילות: יש לנו בית-כנסת חב"די פעיל עבור הקהילה שבראשה עומד בעלי, כמו-כן הקמנו 3 גני ילדים, פעוטון ובית-ספר איכותי שהולך וגדל משנה לשנה. בסך-הכל לומדים במוסדותנו כ-400 ילדים כ"י, מה שמספק לנו קשר הדוק מאוד עם משפחותיהם.
אנו מפעילים גם בית-תחוי יפה ומפואר עם 100 מקומות ישיבה (מסעדה לשעבר) שמספק 250 מנות חמות ומזינות מידי יום לנזקקים וגלמודים וכן מכין ומשנע 150 חבילות מזון מכובדות עבור משפחות קשות-יום.

בנוגע לפן הרוחני - יש לנו ה"מרכז לענייני יהדות" שמתבצעת מבניין במרכז העיר. את המקום מפעיל ביד רמה השליח הרב מנחם סגל.

על הקהילה: הקהילה החב"דית באופקים, בראשותו של בעלי, רב הקהילה הרה"ח י. הרשקוביץ שליט"א, מתחלקת לשני סוגים: חציים הם משפחות שכל עבודתם בשליחות ולשם-כך הגיעו הנה, והשאר עמלים לפרנסתם במקצועות חופשיים. המאחד בין כולם הוא שכל המשפחות עוסקות בעבודת השליחות ובהפצת המעיינות והם מרגישים
כשליחים של הרבי. ממילא, כולם חיים באחדות.

בהתאם לכך שבאופקים יש דגש חזק על עבודת החינוך, יש ביטוי חזק לא רק לשלוחים אלא גם לשלוחות, כיוון מטבע הדברים הן אלו שעובדות בחינוך.

כאן המקום להציע לכם, הגולשים: אם אתם זוג רציני ואיכותי שמחפש למצוא שליחות מאתגרת בישראל, באווירה חסידית ולהיות חלק מקהילה חמה ומתפתחת, נשמח מאוד לקלוט אתכם ולהציע לכם עבודות, בעיקר במוסדות שלנו.

מסר: כשעובדים בשליחות במסירות-נפש זוכים לראות הצלחה למעלה מהטבע והווכח במוחש איך שהרבי מנהיג ומכוון אותנו על כל צעד ושעל ותפקידנו רק לא לקלקל... וכרווח צדדי אבל חשוב - זוכים שכל המשפחה הבנים והבנות חיים כל הזמן עם הרבי ועם השליחות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.