מערכת COL | יום י"ב תמוז ה׳תשע״ד 10.07.2014

הרב ירוסלבסקי מגלה: ההוראה שקיבל מהרבי במלחמת המפרץ

בעקבות מטחי הטילים, ובהם על קריית מלאכי, קיימנו ראיון שיחה מיוחדת עם הגאון הרב יצחק-יהודה ירוסלבסקי שליט"א, מזכיר בית-דין רבני אנ"ש בארץ-הקודש ורבה של נחלת הר חב"ד ● מה הרב עונה לשואלים האם לעזוב, איך התושבים מתמודדים עם המצב, איזה הוראה קיבל מהרבי במלחמת המפרץ? ובמה צריכים להתחזק בתקופה זו?  שיחת חיזוק ואמונהמבצע צוק איתן - מדור מיוחד: הדיווחים, הכתבות, הראיונות, הקולות
הרב ירוסלבסקי מגלה: ההוראה שקיבל מהרבי במלחמת המפרץ
הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי (צילום: ארכיון)

משה כהנא

כיצד מחזקים את התושבים במצב שכזה?

יש לנו את דברי הרבי. הרבי תמיד אמר שארץ ישראל היא המקום הבטוח ביותר, וכידוע הפסוק "ארץ אשר עיני ה' אלוקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה".

אם רוצים להמשיך שפע - צריך להתחזק באמונה וביטחון בה', והקב"ה יעזור שכאו"א מבני ישראל ובפרט החיילים בגבול ובחזית שלא תיפול שערה אחת מראשם ארצה שכל בנ"י לא יפגעו לא בנפש ולא בממון. ועוד והוא העיקר, שיהיה לעם ישראל הטוב האמיתי, ויצא מהגלות. ויקויים "ואוליך אתכם קוממיות" וכל הברכות שכתובות בתורה יתקיימו בפועל ממש.

שואלים את הרב האם לעזוב לשבת את העיר?

אני עצמי מראה דוגמה חיה ולא עזבתי גם במבצע הקודם שהיה, "עמוד ענן". מי שיש לו ילדים קטנים, וקשה לו, יכול לצאת. מי שנשאר למרות המצב, יש לו האמונה והביטחון בה'. במבצע "עמוד ענן", היתה הרגשה יותר קשה - גם בגלל האסונות שקרו אז, ועזבו יותר אנשים. היום ב"ה, הרבה פחות עוזבים.

בשכונת נחלת-הר-חב"ד ובכל קריית מלאכי, יש הרבה בניינים ישנים, ואין ממ"דים. כיצד התושבים מתמודדים עם מצב זה?

יש את הבתים הישנים, שבהם אין ממ"ד. במקרה אזעקה, התושבים שוהים בחדרי המדרגות. היום אנשים יותר מודעים להוראות הביטחון, ונשמעים להם.

מה הרבי היה אומר על המצב כיום?

הייתי נוסע לרבי בכל י' שבט, עשרות שנים, משנת תש"ל. במלחמת המפרץ, בתשנ"א, רציתי גם אז לנסוע. הבן שלי (הרב שנ"ז ירוסלבסקי, רב קהילת חב"ד באלעד. מ.כ.) היה צריך לעלות לתורה לפני נישואיו. שאלתי את הרבי בעל פה דרך אחד המזכירים, האם לנסוע. הרבי הוציא המענה גם בע"פ דרך המזכיר: "איך יכולה להיות כזו שאלה? רב צריך להוות דוגמא".

איך אפשר להסביר את הניסים המדהימים, שרואים בימים אלו?

ניסים אנו לא יכולים להסביר. הדבר היחיד שיכולים וצריך להסביר הם את דברי הרבי, שארץ ישראל היא המקום הבטוח ביותר בעולם! מאידך, אני מקווה שהממשלה תעשה מה שצריך לעשות ולא יעצרו באמצע.

במה יש להתחזק במיוחד?

צריך להתחזק ביראת שמים, במבצעים הקדושים של הרבי, ובפרט במה שהרבי ביקש להתחזק באהבת ישראל, ובאחדות ישראל ושנזכה לביאת משיח צדקינו תיכף ומיד ממש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.