מערכת COL | יום ל' ניסן ה׳תשע״ב 22.04.2012

הרב הנבחר בראיון ראשון: "לא רוצה לגרום למחלוקת"

בהתייחסות ראשונה לאחר מינויו לרב האשכנזי של קרית מלאכי אומר הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי בשיחה לעיתון "מה נשמע":" אני לא רוצה חס וחלילה שהדברים שלי יביאו למחלוקת, אני תמיד נזהר ממחלוקת. אני לא רוצה לומר שום מילה שעלולה חס ושלום להתפרש ככה וככה ולכן אני מעדיף עכשיו לשתוק. הכי טוב לשתוק" לראיון המלא 
הרב הנבחר בראיון ראשון:
רבה האשכנזי של קרית מלאכי הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי

שמיל איובי

הסערה שקמה בשבוע שעבר בעקבות מינוי הרב ירוסלבסקי לרב האשכנזי של העיר, ממשיכה להכות גלים גם השבוע ולהעסיק את המערכת הפוליטית בקרית מלאכי. חברי מועצה לא מעטים, שאף הצביעו בעד המינוי, הביעו תרעומת על הליך הבחירה של הרב ומצאו בו טעם לפגם. כך התבטא גם חבר המועצה - אבי לוי מש"ס:"יש לי הערכה עצומה לרב ירוסלבסקי, אבל נושא כזה חייב להביא לדיון במועצת העיר ולא במשאל טלפוני מזורז". דעה דומה הביעו חברים נוספים, שהביעו הערכה גדולה לרב ירוסלבסקי וכלל לא קושרים אותו להליך שמבחינתם היה חייב להתקיים בצורה אחרת.

ואילו הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי שליט"א, נזהר מאוד בדבריו ובשיחה ל-מה נשמע" הוא חוזר על משנתו הקבועה להימנע מכל עימות ומחלוקת.

כבוד הרב - איך אתה מרגיש עם הרעש סביב המינוי שלך:

"אני לא אוהב לדבר על אנשים אחרים, שכל אחד יאמר מה שיש לו, אני לא רוצה לדבר על דברים של אחרים".

האם ידעת על כוונתו של הרב חיים פינטו למנות אותך?

"מה אני אגיד, אני לא רוצה להיכנס לזה, כל מה שאגיד עלול להתפרש ככה או ככה. אני לא רוצה חס וחלילה שהדברים שלי יביאו לרעש ומחלוקת, אני נמנע ממחלוקת, אני תמיד נזהר ממחלוקת ואני עושה את הדברים שאני צריך לעשות והשם יעזור שאני יוכל לעשות".

האם בדיעבד אתה חושב שאולי היה צריך להתנהל אחרת בסוגיה זו?

"אני לא רוצה לומר כאלה דברים, אני לא יודע, הוא (הרב חיים פינטו) רב חשוב וב"ה יהודי שמבין, ואני לא מבקר רבנים, אני לא וועדת ביקורת של שום דבר, כל מה שצריך להיות זו השגחה פרטית והקב"ה מנהל את העולם. אנשים עושים כל דבר עם כוונה לשם שמים, ואני מתאר לעצמי שרב עושה כל דבר לשם שמים, הוא רב חשוב, בנם של קדושים, ואני לא אעביר אחריות על שום דבר".

האם אתה מבין את מצוקות החסידים של הרב עזריאל, שכואבים היום את כאבו?:

"
אני לא יודע, אני לא מדבר על אף אחד, אני לא רוצה חלילה שתיפול טעות מפי".

האם אתה רוצה להיות רב העיר?:

"מה שהשם ייתן לי אני יהיה ואני יעשה את מה שאני צריך ואני מקווה שהשם ייתן לי כוחות ואעשה מה שצריך לעשות. נתאחד בשם השם, נעשה ונצליח, הקב"ה מנהל את העולם, לא אני ולא אתה ולא אף אחד, רק הקב"ה ויש אנשים שההשגחה העליונה מינתה אותם שהם צריכים לעשות ואנשים עושים ואני מקווה שהם יצליחו".

מה לדעתך הרבי מילובביץ' היה אומר על כל זה?

"אני לא אגיד עכשיו את מה שאני חושב, מי שמאמין בהשגחה פרטית, אז ההשגחה מנהלת אותו. אני לא רוצה לומר שום מילה שעלולה חס ושלום להתפרש ככה וככה ולכן אני מעדיף עכשיו לשתוק. הכי טוב לשתוק, אם כל אחד בישראל היו שותק ולא היה מתערב במה שקורה אחד אצל השני, אז היה להם טוב. בשורות טובות וכל טוב"

בתוך כך, בטקס ערב השואה שהתקיים ביום רביעי האחרון בקרית מלאכי, כבר הוצג כבוד הרב ירוסלבסקי ע"י ראש העיר מוטי מלכה - כרב האשכנזי של העיר.

תגובת העירייה:" המינוי של הרב ירוסלבסקי כרב עיר אשכנזי אושר על פי חוק במשאל טלפוני בין חברי העירייה. בישיבת מועצת העיר הקרובה המינוי יאושרר".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.