מערכת COL | יום כ"ט אב ה׳תשע״א 29.08.2011

הקרב בערד נמשך: חב"ד הפסידה לגור במאבק על גני ילדים

לאחר ניצחון חסידי חב"ד לפני כשבועיים, במאבק השליטה על בית-הכנסת המרכזי בעיר הדרומית ערד, אתמול נרשם הפסד לחסידי גור במאבק אחר על מבנים לגני ילדים בעיר. שליח חב"ד לעיר, הרב יעקב מנדלסון, הגיב להפסד: "לאחר שניצחנו והעפנו אותם מבית-הכנסת המרכזי בעיר, הם היו צריכים לעשות נקמה, אז הם עשו נקמה על חשבון ילדי ישראל. וכעת ילדים נשארו בלי גן" לסיפור המלא
הקרב בערד נמשך: חב
(עיבוד: COL)
לאחר ניצחון חסידי חב"ד לפני כשבועיים, במאבק השליטה על בית-הכנסת המרכזי בעיר הדרומית ערד, אתמול נרשם הפסד לחסידות גור במאבק אחר על מבנים לגני ילדים בעיר - כך מדווח אתר 'כיכר השבת'.

שלמה פרידלנדר, שופט בית-המשפט לעניינים מנהליים בבאר-שבע, דחה את עתירת 'רשת גני חב"ד בארץ-הקודש', שהוגשה נגד עיריית ערד, 'רשת הגנים של אגודת ישראל' ועמותת 'מאור הדרום'.

בעתירתם, דרשו ברשת גני חב"ד לפסול את החלטת עיריית ערד להקצות שני מבנים עבור גני ילדים של עמותת 'מאור הדרום' הפועלת תחת סמכות רשת הגנים של אגודת ישראל, בטענה כי בעבר הם הוקצו לחב"ד.

בהחלטתו, כתב השופט פרידלנדר, כי "מצא ממש", בטענות עיריית ערד ורשת הגנים של אגודת ישראל כי "היה משום חוסר ניקיון כפיים מצד העותרת בכך שהצניעה את שני הגנים העומדים להימסר לרשותה בקרוב, ויצרה בעתירתה את הרושם כאילו שני המבנים הם בבחינת 'כבשת הרש' שנגזלה ממנה".

בהחלטתו, מפרט השופט שורת סיבות בעטיין החליט לדחות את העתירה, ולהשאיר את שני המבנים בידי חסידי גור. "לא נמצא פגם בשיקוליה של וועדת ההקצאות", קובע השופט, ומציין כי לאור זאת "העתירה נדחית".

השופט, מוסיף וכותב כי נטה לחייב את רשת גני חב"ד בהוצאות משפט בסכומים מופחתים מאחר והיא גוף שלא למטרות רווח, אך בא-כוח העירייה הודיע כי הם מוחלים על הוצאותיהן, ובא-כוח רשת הגנים של אגודת ישראל הודיע כי במידה ומבני הגנים יפונו על-ידי חב"ד עד לסוף חודש אוגוסט, הרי שגם הם יימחלו על הוצאותיהן.

מחמת כך, קבע השופט שלמה פרידלנדר כי רשת גני חב"ד תשלם לעמותת 'מאור הדרום' המפעילה את שני הגנים הנשואי העתירה בערד, שכר טרחת עו"ד בסך 10,000 שקלים. במידה והמבנים לא יפונו על-ידי חב"ד עד לסוף חודש אוגוסט, הרי שהרשת תאלץ לשלם 10,000 שכר טרחה.

בתגובה לפסק הדין, אומר הרב יעקב מנדלסון, רבם של חסידי חב"ד בערד, בשיחה עם אתר "כיכר השבת": "חסידי גור עשו מניפולציה עם העירייה והצליחו להעיף אותנו משני גנים".

לדברי הרב מנדלסון, "לאחר שלפני שבועיים ניצחנו, והעפנו אותם מבית הכנסת המרכזי בעיר, הם היו צריכים לעשות נקמה, אז הם עשו היום נקמה על חשבון ילדי ישראל, וכעת, עשרה או אפילו שנים-עשר ילדים נשארו בלי גן לשנה הבאה מחוסר מקום".

הרב מנדלסון מדגיש כי בית-המשפט התייחס רק לכך שההקצאה הייתה חוקית, ולא לכל מה שמסביב. לדבריו, "אנחנו שוקלים האם להגיש ערר על החלטת בית המשפט שניתנה היום".

בדבריו, תוקף הרב מנדלסון בחריפות את גור ואומר: "כשהם הפסידו לפני שבועיים בבית-הכנסת, אני לא פרסמתי זאת ולא התקשרתי לאף-אחד וביקשתי מחסידי חב"ד להוריד פרופיל, ואילו הם, כבר התקשרו אלי להגיד לי 'נפול תיפול' ועוד קללות בטלפון. זה אנשים שחיים על מריבות, ואני לא כזה ברוך השם".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.