מערכת COL | יום י"ב כסלו ה׳תשע״ו 24.11.2015

הצצה נדירה: כך מתמודד שליח חב"ד בשבדיה ● מיוחד

איך יודעים שאירופה במצב חירום בטחוני? אפילו ה"שליח הנרדף ביותר", הרב שניאור קסלמן מעלה את רמת הכוננות לכוננות שיא ● הצצה  שליח חב"ד בשבדיה
הצצה נדירה: כך מתמודד שליח חב
פעילות יהודית של הרב קסלמן, לצד אירועים אנטישמיים שחווה (ארכיון בית-חב"ד)
חיים ברון

הקהילות היהודיות ברחבי אירופה דרוכות מתמיד מאיום הטרור האסלאמי הגואה בעקבות התקפת הטרור רבת הנפגעים בפריז, צרפת.

ללא ספק, בולטת מכולן הקהילה היהודית במאלמו, שבדיה.

בתי הכנסת ברחבי שבדיה סגרו את שעריהם השבוע - כולל גם בית הכנסת המפורסם והיחיד שבעיר מאלמו - כחלק מנקיטת אמצעי ביטחון מחשש לתקיפה אפשרית מצדן של קבוצות טרוריסטים.

בעקבות איסוף מודיעין על חשוד המתכנן לבצע התקפת טרור, העלתה סוכנות הביטחון הלאומית של שבדיה, SAPO, את רמת איום הטרור הלאומית לרמה "גבוהה".

האוכלוסייה היהודית במאלמו מונה כאלף איש, ובנוסף עוד כ-700 הפזורים ברחבי המחוז הדרומי של שבדיה. לשם השוואה, 20 אחוזים מאוכלוסיית העיר המונה 300,000 בני אדם, הם מוסלמים, הגורמים למספר האירועים האנטישמיים בעיר להרקיע שחקים.

"היהודי הנרדף ביותר"

המטרה הראשית לעוינות המוסלמית בעיר הוא הרב שניאור קסלמן, שליח חב"ד במאלמו. לא מכבר הכתיר המגזין האמריקני "The Atlantntic" את הרב קסלמן "כמעט בוודאות היהודי הנרדף ביותר באירופה".

הרב קסלמן נפל קרבן ליותר מ-200 (!) תקריות אנטישמיות ב-11 השנים מאז הגיע עם בני משפחתו לשליחות בעיר מאלמו. על אף שכל תקרית מובילה לתלונה במשטרה המקומית, לא הוגש ולו כתב אישום אחד בכל מאות התקריות האנטישמיות שחוו בני הקהילה היהודית בעיר.

השבוע, הקסלמנים ובני הקהילה עומדים בפני רמת כוננות גבוהה אף יותר.

החשוד בתכנון המתקפה נלכד, ועדיין, יושבת ראש המועצה הרשמית של הקהילות היהודית בשבדיה, הגברת לנה פוזנר קורוסי, אומרת כי הערכת מצב ביטחונית מחודשת תתקיים מדי יום ביומו.

פעילות תחת מסירות נפש

דווקא לעת הזו, מבהיקה למרחק עבודתם המסורה של השלוחים בני הזוג קסלמן.

מבלי הבט על אופייה הבעייתי של העיר, מנהלים הרב שניאור והרבנית רייזל קסלמן מגוון רחב של פעילויות יהדות. סעודות שבת קהילתיות, מועדוני נוער, מחנות קיץ וחורף, פעילות חגים ושיעורי תורה.

רבים משבחים את הקסלמנים על פעילותם המסורה לטובת הקהילה היהודית.

בפעולותיהם הם מחזקים את הזהות היהודית ומעלים את המוראל של רבים שאלמלא פעולות אלה, היו נשארים ספונים בבתיהם.

פאולינה קליין, סגנית נשיאת הקהילה היהודית במאלמו בעבר, ודור שני לניצולי שואה, מצהירה: "בלי משפחת קסלמן, היהדות במאלמו הייתה סובלת חוסר עצום. הרבה כל כך מן היידישקייט בעיר מסופק על ידם".

"את הכוח להמשיך בשליחות במאלמו אנחנו שואבים מתורתו ומהוראותיו של הרבי מליובאוויטש שייצג אהבה מוחלטת והתמסרות אין קץ לכל יהודי באשר הוא", אומר הרב קסלמן.

הרב קסלמן מצביע על דברי הרבי, שהשווה כל יהודי ליהלום. "מאלמו מעוטרת במאות 'יהלומים', ואנו נחושים לעזור לכל אחד מהם לשמר את הבוהק היהודי הפנימי שלו, גם אם ה'כרייה' שלהם עולה במחיר כבד".

קבוצת שלוחים וידידי מאלמו מתכננים קמפיין גיוס כספים לצורך חיזוק ושיפור אפשרויות האבטחה למשפחת קסלמן, בעודם ממשיכים לפעול בחירוף נפש חרף האתגרים הרבים והסכנות העומדות בפניהם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.