מערכת COL | יום י"ד טבת ה׳תשע״ב 09.01.2012

הצעת חוק: קראת "נאצי"? תיאסר לחצי שנה בכלא

הממשלה מתייצבת מאחורי הצעת החוק שיזם ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי), שאוסרת שימוש בכינויים נאציים ובסמלים נאציים. העובר על החוק, שאושר בוועדת השרים לענייני חקיקה, צפוי למאסר של חצי שנה וקנס של עד 100 אלף שקל ● עוד באיסורים: שימוש בלבוש פסים הדומה ללבוש אסירי מחנות הריכוז, וכן שימוש בטלאי צהוב בצורת מגן דוד או בכל צורה אחרת שנהגה בתקופת השואה  לסיפור המלא
הצעת חוק: קראת
צילום: קובי הר צבי, בחדרי חרדים

הממשלה מתייצבת מאחורי הצעת החוק שיזם ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי), שאוסרת שימוש בכינויים נאציים ובסמלים נאציים. העובר על החוק, שאושר בוועדת השרים לענייני חקיקה, צפוי למאסר של חצי שנה וקנס של עד 100 אלף שקל. 

עוד באיסורים: שימוש בלבוש פסים הדומה ללבוש אסירי מחנות הריכוז, וכן שימוש בטלאי צהוב בצורת מגן דוד או בכל צורה אחרת שנהגה בתקופת השואה.

משרד המשפטים התנגד להצעה, אולם שר המשפטים, יעקב נאמן, תמך בה והודיע כי הצעת החוק תעבור בתיאום עם משרדו ועם המשרד לביטחון פנים. המשמעות: שהחוק צפוי לעבור שינויים כדי שהמשרדים האמורים יאשרו אותו. נציגי משרד המשפטים טענו כי מדובר בפגיעה בלתי מידתית בחופש הביטוי. למרות זאת החליטו השרים, ובכללם נאמן, להצביע בעד הצעת החוק. 

ליוזמת החוק של אריאל הצטרפו הח"כים רוחמה אברהם-בלילא (קדימה), איתן כבל (עבודה), אריה אלדד (האיחוד הלאומי), מרינה סולודקין (קדימה) ועתניאל שנלר (קדימה).

ב"כינוי נאצי" מכוון החוק למילה "נאצי" על כל הטיותיה, לכינוי המתקשר לנאציזם ולמשטר הרייך השלישי בגרמניה או למי מראשיו, או מילה בעלת צליל דומה למילה נאצי על כל הטיותיה, שנעשה בה שימוש בשל דמיונה זה.

בנוגע ל"סמל השואה" הוסבר בהצעת החוק, כי מדובר בלבוש פסים הדומה ללבוש אסירי מחנות הריכוז וטלאי צהוב בצורת מגן דוד או בכל צורה אחרת שנהגה בתקופת השואה. "סמל נאצי" הוא כל ציור, צילום, שרטוט, פיסול וכיוצא בזה של צלב הקרס או של כל דבר אחר המצביע במובהק על זיקה לנאציזם.

איסור השימוש בסמל נאצי ייאכף בנוגע לכל שימוש שלא במסגרת לימודית, או למטרת תיעוד, עבודה מדעית או דיווח היסטורי. 

על פי חוק, שימוש בכינוי "נאצי", בעל פה או בכתב כלפי אדם, קבוצת בני-אדם, תאגיד, מוסד או גוף כלשהו שלא במסגרת או למטרת לימוד, תיעוד, עבודה מדעית או דיווח היסטורי – אסור.

הצעת חוק זהה הונחה על שולחן הכנסת ה-17 על ידי חברת הכנסת קולט אביטל וקבוצת חברי הכנסת. ח"כ אורי אריאל, שיזם את ההצעה הנוכחית, הסביר: "לצערי בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה נרחבת של שימוש בסמלים וכינויים נאציים תוך זלזול מופגן ברגשות ניצולי השואה וצאציהם. מדובר בשימוש פסול ביותר ואין הבדל אם מדובר במתפרעי בילעין, חרדים או תג מחיר. יש חשיבות לעיגון האיסורים הללו בחוק על מנת למנוע את התפשטות התופעה בעתיד". 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.