מערכת COL | יום י"ט תמוז ה׳תשע״ד 17.07.2014

הצלחה אדירה לשבתון החב"די: 200 צעירים, 12 שפות

איך מצליחים לארגן שבתון למאתיים צעירים משתים עשרה ערים שונות ללא שפה משותפת? ההצלחה האדירה של רשת חב"ד לצעירים - Cteen שזו לו כבר הפעם השנייה בארגון שבתון אירופאי הוכיחה שלגאווה יהודית ולאהבת ישראל אמיתית יש כוח להתגבר על כל מכשולי שפה ותרבות ● סיקור ותיעוד  שבתון Cteen
הצלחה אדירה לשבתון החב

מאת בלוג החדשות של מרכז 302

איך מצליחים לארגן שבתון למאתיים צעירים משתים עשרה ערים שונות ללא שפה משותפת?

ההצלחה האדירה של רשת חב"ד לצעירים - Cteen שזו לו כבר הפעם השנייה בארגון שבתון אירופאי הוכיחה שלגאווה יהודית ולאהבת ישראל אמיתית יש כוח להתגבר על כל מכשולי שפה ותרבות.

הצעירים הגיעו מכל רחבי אירופה. מקרוב ומרחוק. חלקם אף נסעו שש עשרה שעות ברכבת או באוטובוס. היו שם בני נוער מאוסטריה, גרמניה, הונגריה, שווייץ, אנגליה וצרפת שהגיעו להשתתף בשבתון המיוחד שאורגן על ידי חנקי פרידמן.

"ברוך השם, ראינו באופן ברור את הצורך העמוק בארגון כמו Cteen באירופה" אומר הרב מענדל פערלשטיין מהנהלת הארגון.

בנוסף לקבוצת הצעירים הבנים המשתתפים שמספרם הוכפל מאז שבת הארגון בשנה שעברה, השנה הפתיע הארגון בחידוש נוסף: שבתון נפרד לצעירות, במקביל לשבתון הבנים עם חוויות ופעילויות במיוחד עבורן.

בימי שישי וראשון נצבעו אתרי התיירות המפורסמים של לונדון בצבעים יהודיים. מאות בני הנוער משתתפי השבתון בחולצות צבעוניות מעוטרות בסמלי הארגון כבשו את ארמון המלכה, הכיכרות , מוזאון השעווה בשירה וריקודים מלאי גאוה יהודית.

השבת עצמה היתה חויה בלתי נשכחת. אורח השבת, אלכס קלאר, ריתק את הצעירים בסיפורו האישי.

הבנים זכו אף לחויה מיוחדת במינה, שעות של לימוד והתוועדות בזאל הישיבה הגדולה דלונדון עם המשפיע הרב מענדל גורדון.

במוצאי השבת יצאו כולם לטקס הבדלה המוני בכיכר טרפלגר בגאוה יהודית אל מול אלפי התיירים שצילמו אותם מכל זוית בלי הפסקה.

בטקס הסיום נעמד כל משתתף והכריז על המצוה שהוא מקבל על עצמו. אחד אחרי השני עמדו הצעירים וסיפרו על החלטותיהם. תפילין, צדקה, מזוזה, שבת, ועוד ועוד.

בעמוד האיטרנט של הארגון התקבלה תמונה של מזוזה שנקבעה על דלתו של בן בורסק ממנצ'סטר. 'תודה רבה לכם Cteen' כתב להם בחום. 'בזכותכם גם לי יש מזוזה על הדלת'.

הנהלת הארגון מודה בחום למשפחות אנ"ש בלונדון על האירוח החם והלבבי. ראוים לציון מיוחד הם משפחת וויינבאום שאירחו את הצעירים בסבר פנים יפות במרכז המשפחה היהודית, כמו כן הרבנים אבערלאנדער ופלוטקה מבית חבד הנדון שאירחו את קבוצת הבנות והשאירו עליהן רושם עצום.

'כשהצעירים שבים לביתם אחרי השבתון, ההצלחה מתפשטת בכל אירופה" אומר הרב משה קוטלראסקי, סגן יו"ר המרכז לענייני חינוך ויו"ר ארגון Cteen. "שלוחים אירופאים שהשתפו בארוע באים בבקשה לארגן תוכנית קבועה לאורך השנה כולה' ואכן כבר בימים אלו עמלים במשרדי הארגון על ארגון השבתון הבא, השלישי במספר מאז הקמת הארגון.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.