מערכת COL | יום י"ב תמוז ה׳תשע״ד 10.07.2014

הפרשת חלה לשמירה והגנה ● מתכון מסביב לעולם

בימים טרופים אלו, שנדמה שאפילו הבועה החזקה והאיתנה של תל אביב לא יכולה להם. כולנו חוששים ומבינים שהרבה יירוטים ונפילות בשטחים פתוחים, היו יכולים להיגמר, חלילה, לגמרי אחרת ● השבוע, כולנו נכין חלות לכבוד שבת ונקיים בהם את מצוות הפרשת חלה ● בפנים: מתכון מיוחד לחלות מתוקות וכמה מילים מחזקות משליחה מהדרום  הפרשת חלה
הפרשת חלה לשמירה והגנה ● מתכון מסביב לעולם
מאת שלומית

בימים טרופים אלו, נדמה שאפילו הבועה החזקה והאיתנה של תל אביב לא יכולה להם. כולנו חוששים ומבינים שהרבה יירוטים ונפילות בשטחים פתוחים, היו יכולים להיגמר, חלילה, לגמרי אחרת.

"הז'ץ" הזה שקיבלנו כולנו, תושבי כל הארץ, גרם לנו להבין קצת יותר מה עובר על תושבי הדרום המופגז כבר שנים.

השבוע, כולנו נכין חלות לכבוד שבת ונקיים בהם את מצוות הפרשת חלה. נתאחד כל הנשים בברכה מיוחדת זו ונתפלל על תושבי הדרום, ותושבי כל הארץ הזאת - למען ימים שקטים ובטוחים יותר. נבקש ביטחון והגנה לחיילי צה''ל שישובו בשלום הביתה שלמים ובריאים בגופם ובנפשם.

לפניכם דברי חיזוק משליחה מהדרום:
"אלו ימים לא קלים. אבל הניסים הגלויים האלו שאנו רואים מידי יום, מידי רגע, יכולים להעיד כי הקב''ה נמצא איתנו ומגן עלינו בידיו ממש, באמצעות כיפת הברזל. כידוע שמכל דבר אפשר ללמוד עניין בעבודת ה', כך גם מההמצאה הגאונית הזו אפשר ללמוד. שכאשר הכיפה- שעניינה הוא ביטוי יראת השמיים שבנפש האדם פנימה- היא מברזל, איתנה וחזקה אז שום דבר ויהיה מאיים ואימתני ככל שיהיה לא יוכל לנו, עם ישראל בטח ב-ה'".

החומרים:
● 1.5 קילו קמח לבן מנופה
● 2 ביצים
● 1.5 כפות מלח
● 4 כוסות מים פושרים
● 1.250 קוביות של שמרים טריים
● 1 כוס סוכר
● 1 כוס שמן
● 1 ביצה למריחה על החלה
● שומשום

אופן ההכנה:
ממיסים את השמרים עם כף סוכר וכוס אחת של מים פושרים, מניחים לתסיסה במקום חמים למשך כ-15 דקות.

את שאר המצרכים מערבבים ביחד בקערה גדולה. אזהרה: השמרים אינם אוהבים מלח. לכן, מומלץ לשים את המלח בתחתית הקערה, מעליו שאר החומרים ורק לאחר מכן את השמרים. יש להשתדל מאד שבזמן הלישה יהיה כמה שפחות מגע בין השמרים למלח.

כשהשמרים גמרו לתסוס מוסיפים אותם לעיסה ומתחילים ללוש. כשהבצק מתחיל להיות קצת יותר גמיש ופחות נוזלי, שמים אותו בקערה נקיה ומשומנת קלות, מכסים במגבת ומניחים לתפוח במקום חמים. מומלץ ללוש את הבצק מספר דקות כל 45-60 דקות.

לאחר כשעתיים וחצי בערך (תלוי בעונת השנה), ניתן להתחיל להכין את החלות. משמנים קלות את המשטח ומרדדים את הבצק לעלה. מגלגלים לגליל אחיד בגודלו, חותכים לגלילים שווים בגודלם וקולעים לחלות יפות. מושחים את החלות בביצה ומפזרים שומשום, אופים בתנור במשך כ-45 דקות.

● רעיון לחלה: להכין 8 לחמניות. לסדר 7 מהן במעגל בתוך תבנית עגולה ואת השמינית באמצע. יוצאת חלה עגולה ויפה ונתן לבצוע לחמנייה לכל אחד מהסועדים, כמנה אישית.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.