מערכת COL | יום י"ט תמוז ה׳תשע״א 21.07.2011

העוגיות שריככו את המאבטחת הקשוחה ● נעמי גבירץ, כפר גדעון

במדור 'מתכון מסביב לעולם' COL מארח השבוע את נעמי גבירץ, אשת השליח בכפר גדעון - עמק יזרעאל ● מתכון עם המון אהבה: עוגיות בריאות ביתיות לשיעור, התוועדות, שקית לילדים ובכלל צידה לכל דרך! ● וגם: איך הצליחו העוגיות הפריכות לרכך מאבטחת קשוחה שכיום מנהלת בית חסידי לתפארת? לסיפור המלא
העוגיות שריככו את המאבטחת הקשוחה ● נעמי גבירץ, כפר גדעון

מאת שלומית, COL

האורחת: נעמי גבירץ, כפר גדעון - עמק יזרעאל.

מתכון עם המון אהבה: עוגיות בריאות ביתיות לשיעור, התוועדות, שקית לילדים ובכלל צידה לכל דרך!

החומרים:
1 ו- 2\1 כוסות קמח מלא
1 אבקת אפיה
3 ביצים
4\3 כוס סוכר חום
1 כוס שמן  (או 2\1 כוס שמן ו-2\1 כוס טחינה גולמית)
300 גרם שיבולת שועל

תוספות ע''פ בחירה: 2\1 כוס חמניות, אגוזים, חמוציות, צימוקים, קוקוס-מתאים עם כל תוספת.

אופן ההכנה:
מערבבים בקערה את כל המרכיבים עד לאחידות מסויימת, מוסיפים את התוספות (לפי הטעם) ויוצרים עיגולים לעוגיות אותם מניחים על תבנית אפיה ואופים בין 30 ל-40 דק' על 180 מעלות.

מחיי השליחות:
כפר גדעון שוכן בעמק יזרעאל המונה כ-40 קיבוצים שונים באזור העמק. בכפר גדעון קיימת אוכלוסייה שומרת תורה ומצוות שאף משתייכת ברובה למגזר החרדי; חסידי ויז'ניץ, ליטאים וש''ס - כך שמטבע הדברים פעילות בית-חב"ד פונה לקיבוצי העמק
ומשתרעת על פני כל האזור.

פעילות בית-חב"ד מתאפיינת בפן האישי יותר העובד אחד על אחד באמצעות מפגשים, שיעורים פרטיים, אירוחי שבת ושימת דגש על פיתוח קשרים קרובים ותומכים.

בית-חב"ד עומד על כביש עפולה-נצרת שהינו עורק מרכזי מאד באזור ועליו מתנוסס שלט ענק המעיד על "בית-חב"ד מרכז ליובאוויטש" וכן זמני כניסת ויציאת השבת. שלט זה בלבד אחראי להשגחות פרטיות מופלאות ועל רבים שמצאו את דרכם אלינו באמצעותו.

בזכות היחס האישי אותו מעניקים השליחים לאורחים והמקורבים השונים ישנם סיפורים רבים של חזרה בתשובה כזו או אחרת ואף זוגות שכיום חיים בקהילת חב''ד ואף שלוחים בעצמם.

גם אם לעיתים לא רואים שינוי חיצוני בלבוש או בקיום מצוות, השינוי יכול להיות מהפך מחשבתי שמסלק מכל וכל את האנטגוניזם וזורע את הזרעים שנובטים, פורחים ומלבלבים עם הזמן.

השגחה פרקטית: בחורה ממוצא רוסי הגיעה אלינו בדרך מעניינת מאד. היא עבדה כמאבטחת בסניף "הום סנטר" באזור ובאחת מסריקות הבידוק שערכה עבר במקום הרב אברהם דונין ז"ל וכשהבחינה בחזות החסידית שלו, שאלה אם ידוע לו על שיעורי חסידות במקום. הלה צלצל לאשתו שזו פנתה אליי ושאלה האם תוכל לשלוח בחורה לשיעור התניא שמתקיים בביתי מזה 23 שנה. כמובן שהזמנתי אותה בחום.

ואכן כשהגיע מועד השיעור התייצבה הבחורה לבושה במדים, חמושה בנשק ובעלת סבר קשוח וספקני. מאותו שיעור נוצר קשר עמוק ומשפחתי ביני לבין הבחורה הזו שאגב ציינה לאחר-זמן כי עוגיות הבריאות הם אלו שפתחו את ליבה מלכתחילה ונתנו לה תחושה חמה ואוהדת של בית... כיום היא מנהלת בית חסידי לכל דבר בירושלים ולה ברוך השם 3 ילדים.

הכח הנשי בשליחות: אני אישית מקפידה תמיד להגיש תקרובת ביתית, מאפה או כיבוד מעשה ידיי. משהו בטעם, בניחוח ובאהבה הרבה שמושקעת מורגש וחודר דרך כל המחיצות.

מסר: להתמסר בכל כוחות הנפש לאידיאל השליחות גם כאשר לכאורה מצויים בתקופות של שפל מסיבות שונות – ההתמדה זהו הכח המנצח.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.