מערכת COL | יום ח' אדר ב ה׳תשע״ד 10.03.2014

הנשק האיראני שנלכד מוצג לראשונה בנמל אילת - וידאו

בנמל אילת הוצג האמל"ח האיראני, נוסף על ראיות נוספות המצביעות על הקשר בין איראן לבין המשלוח שהגיע לספינה. בפנים: כל הפרטים הנשק האיראני שנלכד
הנשק האיראני שנלכד מוצג לראשונה בנמל אילת - וידאו
באדיבות: צה"ל
בנמל אילת נפרסו היום (שני) אמצעי הלחימה שנתפסו על גבי הספינה KLOS C. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והרמטכ“ל רא“ל בני גנץ, קיימו במקום מסיבת עיתונאים בשעות אחר הצהריים.

אתמול הגיע לסיומו שלב פריקת מכולות הנשק שנמצאו על גבי הספינה "Klos-C" ובדיקתן.

במלאכת הפריקה ובדיקת המכולות השתתפו כוחות חיל הים, כוחות חיל ההנדסה הקרבית וכוחות חיל החימוש. על הספינה נתפסו 40 רקטות מסוג M302 לטווחים שבין 90 ל-160 ק"מ, בנוסף ל-181 פצצות מרגמה מסוג 122 מ"מ וכ-400,000 כדורים מסוג 7.62.

אמצעי לחימה אלו הינם כלי נשק מתקדמים שהיו עתידים להעמיד בסיכון מיליונים מאזרחי ישראל. צה"ל ימשיך במשימתו למניעת הברחות נשק ברחבי המזרח התיכון המיועדים לארגוני הטרור השונים בחסות ובמימון איראני.

באגף המודיעין הציגו היום ראיות נוספות המצביעות על הקשר בין איראן לבין המשלוח שהגיע לספינה. שטר המטען של המכולות נחתם באיראן והוא נושא חותמות איראניות אותנטיות. גם שקי המלט, שהסוו את האמל“ח, חתומים על ידי חותמות איראניות - ככאלו המיוצרים באיראן.

עשרות מכולות מתוך המטען הגיעו מאיראן לעיראק, שם נוספו אליהן מכולות נוספות, ושם שונו מספרי המשלוח שלהן - זאת מתוך כוונה לטשטש את המעורבות האיראנית. עובדה זו אומתה על ידי אמ“ן באמצעות מסמכים. כמו כן, אנשי הצוות שהיו על הספינה סיפרו בחקירתם כי הם הטעינו את המכולות, בהם התגלה הנשק, בנדר עבאס, בנמל הראשי של איראן. לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן (להורדה)
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.