מערכת COL | יום כ"ג כסלו ה׳תשע״א 30.11.2010

המנורה הגדולה בעולם תודלק בשדרה החמישית במנהטן

המנורה הגדולה בעולם תודלק בשדרה החמישית במנהטן ● המנורה זכתה לעמוד בפורמט קטן על שולחנו של הרבי והרבי אישית אישר את תבניתה ● המנורה תידלק בשמן פתילה ואש ומברכים עליה בשם ומלכות ● הרבי רצה שהמנורה הגדולה בתבל תהיה בניו יורק לסיפור המלא
המנורה הגדולה בעולם תודלק בשדרה החמישית במנהטן

המנורה הגדולה בעולם עוצבה על ידי האמן העולמי יעקב אגם. המנורה, בפורמט קטן, עמדה על שולחנו הטהור של הרבי ורק אחרי שהרבי אישית אישר את תבניתה נבנתה לגודלה הנוכחי של עשרים אמה.

הרבי רצה שהמנורה בנו יורק תהיה המנורה הכי גדולה בעולם וכשרצו במקום שני לעשות מנורה גדולה ציוה הרבי שהיא תהיה יותר קטנה מהמנורה בנו יורק.

המנורה עוצבה לפי ציור שצייר הרמב"ם בעצמו לפי שיטתו, ושיטת רש"י בפירושו על התורה, שקני המנורה במשכן ובבית המקדש היו באלכסון.

"הרבי אהב את המנורה הזאת" אמר יעקב אגם, והוסיף שהרב כתב לו מכתב אישי להודות לו עיצוב המנורה. "כשיש אור יש צל" כתב הרבי במכתבו.

המנורה נדלקת כל ערב בשמן, פתילה ואש ומברכין עלי-ה בשם ומלכות ברכות "אשר קדשנו במצוותיו וצוונו להדליק נר חנוכה" ו"שעשה ניסים לאבותינו" ובלילה הראשון גם ברכת "שהחיינו" כנרות בית הכנסת. פנסי זכוכית שומרים על האש שלא תכבה ברוח.
את המנורה הגדולה בתבל משרתים שלושה מנופים. מנוף מרכזי שמגיע לפסגת המנורה כדי להדליק את ה"שמש". מנוף זה העמידה חברת החשמל "קון עדיסון" לרשות צעירי אגודת חב"ד. ועוד שני מנופים בשני צידי המנורה עליהם מגיעים המדליקים ל"מרומי המנורה".

"המנורה עומדת כסמל של גאון יעקב וגאון ישראל ומשדרת מסר הדורות לא ליכנע לשום לחץ" אמר הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית. "מתתיהו והחשמונאים לא קיימו משא ומתן עם הטרוריסטים וזה המסר שלהם לדורנו אנו, ומי שעשה ניסים לאבותינו 'בימים ההם' יעשה ניסים 'בזמן הזה' גם בדור שלנו".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.