מערכת COL | יום א' אב ה׳תשע״א 01.08.2011

המחנכים יחשפו: מהי השפה "המדוברת" של הנוער הנושר?

במהלך וועידת המחנכים הכ"ג של צעירי חב"ד שתיפתח בשבוע הבא במלון "ניר עציון" שלמרגלות הר הכרמל, תינתן הרצאה מפי הרב דובי ברוד, יועץ חינוכי ומתמחה בטיפול בנוער במעבר לישיבה, בתוך כותלי הישיבה ומחוץ לה, על "נשירה בכל עונות השנה" - תובנות ולקחים מהתמודדות בשטח עם תופעת הנשירה לסיפור המלא
המחנכים יחשפו: מהי השפה
מימין: הרב דובי ברוד

במהלך וועידת המחנכים הכ"ג של צעירי חב"ד שתיפתח בשבוע הבא במלון "ניר עציון" שלמרגלות הר הכרמל, תינתן הרצאה מפיהרב דובי ברוד, יועץ חינוכי ומתמחה בטיפול בנוער במעבר לישיבה, בתוך כותלי הישיבה ומחוץ לה, על "נשירה בכל עונות השנה" - תובנות ולקחים מהתמודדות בשטח עם תופעת הנשירה.

ההרצאה תימסר ביום רביעי י' מנחם אב בשעה 16:45 אחה"צ, ובמהלכה יחשפו מחנכי חב"ד לשאלות רבות: האם הנשירה היא מוכרחת?, האם ניתן לנבא נשירה? לזהות, האם נערים שנושרים מעוניינים לקבל עזרה?, והאם "כל הנושרים שואפים לחזור"- עובדה או מיתוס?

הרב ברוד יעניק למחנכי חב"ד טיפים לאיתור מוקדם של בעיות וקשיים בתלמוד תורה, דבר העשוי למנוע את הנשירה: כיצד ניתן "להכין" נער לישיבה?, האם אנו נותנים לכולם הזדמנות שווה להצליח?, האם ניתן במערכת הנוכחית לתפור "חליפה אישית" לכל בחור?, איך נגרום לנער "חלש" לחוות הצלחה? ועוד.

עוד נושאים שיעלו בהרצאה: עד כמה אנו כהורים יכולים להשפיע על עתיד ילדינו?, מדוע הורים מתקשים לשלוח נער מתקשה לישיבה מותאמת?, האם יש צורך בהקמת מסגרות ל"נוער נושר"?, האם יש הבדל בסף הסיבולת בין נערים כיום לנערים בני גילם בעבר?, מה "תרומתם" של המדיה הנגישה וההתפתחות הטכנולוגית לתופעת הנשירה?, האם כל הנערים "בשלים" למעבר לחיי פנימייה?, ואיזה סיוע מקבלים אלו המאובחנים כילדי חינוך מיוחד בעולם הישיבות?.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.