מערכת COL | יום כ"ג ניסן ה׳תשע״ב 15.04.2012

הברכות, המופתים, החסדים: אורי רווח מספר על 'שמעון הצדיק'

כתב ערוץ 1, אורי רווח, עמד בקשר קרוב עם הרב שמעון פרידמן ע"ה ('שמעון הצדיק') שנפטר בפתאומיות בערב שביעי של פסח ● בראיון ל-COL הוא מספר על ה'מופתים' שראה, החסד עם הקשישים והמסרים שביקש להעביר בתקשורת לסיפור המלא
הברכות, המופתים, החסדים: אורי רווח מספר על 'שמעון הצדיק'
הרב שמעון פרידמן ע"ה בשיחה עם העיתונאי, יבדלחט"א, אורי רווח (צילום: COL)

מאת חיים ברון, כתב COL

כתב ערוץ 1 של הטלוויזיה הישראלית, ר' אורי רווח, היה בשנים האחרונות בקשר קרוב עם הרב שמעון פרידמן ע"ה, שכונה בפי כל 'שמעון הצדיק'. הרב פרידמן נפטר בפתאומיות בערב 'שביעי של פסח' ונטמן בירושלים.

באמצעות רווח, חסיד חב"ד, העביר הרב פרידמן ע"ה מסרים של קדושה וטהרה לעם ישראל.

"הוא היה משתמש בי, גם באמצעות הרדיו וגם באמצעות הטלוויזיה, להעביר מסרים - שעם-ישראל קיים רק בזכות התורה", מספר רווח בשיחה ל-COL. רווח שהה בחול-המועד בטבריה ונדהם לשמוע על פטירתו. "אני ממש בהלם מוחלט, בשורה קשה".

רווח סיפר: "לא פעם, בכתבות השונות, ראיינתי את הרב פרידמן והוא תמיד דיבר על שמירת המחנה הקדוש של עם-ישראל; הצניעות, קירוב עוד ועוד יהודים, ודברים דומים. ביום בו נבחר יו"ר רשות השידור החדש, הוא בירך אותו שידע לפרסם את הדברים הנכונים".

הילד החל להירדם

לפני תקופה לא ארוכה, רווח ראיין שוב את הרב פרידמן ע"ה, הפעם לכתבה קצת שונה. "הכנתי כתבה על אנשים שלא עזבו את הארץ, והוא אחד מהם. הבנתי שהיה לו מענה מהרבי בנושא, שיפעל להפצת המעיינות בארץ-הקודש. הכתבה טרם פורסמה".

הרב פרידמן, מוכר לרבים מאיתנו מהברכות שחילק לכל דורש. הרב פרידמן היה מניח את ידיו על המתברך, עוצם את עיניו בדביקות ומברך 'ברכה והצלחה', או 'ברכת כהנים' - לבקשות מיוחדות.

"כשהיה מברך אותי, העיניים שלו היו בוהקות. הוא בירך אותי בכל הזדמנות שהעבודה שלי תכוון לעבודת השם יתברך. החסידים שהיו באים למקווה בשיכון חב"ד בירושלים והיו מספיקים לראותו, נהגו לבקש ממנו ברכה, ובעצמי ראיתי מופתים", מעיד רווח.

"היה חסיד אחד שהגיע ל'שמעון הצדיק' וסיפר על בעיה, איתה התקשה להתמודד. הבן שלו, בן השנתיים, נרדם רק בשעות המאוחרות של הלילה ולמרות טיפולים שונים הוא נשאר ער שעות ארוכות.

"הרב פרידמן ע"ה ביקש ממני לבוא איתו לבית של החסיד, שם, על-יד מיטתו של התינוק, הוא קרא את ברכת 'המפיל חבלי שינה'. הוא עשה מעין בית-דין ובאמת מספר ימים לאחר-מכן התינוק החל להירדם כמו שצריך".

מעשי חסד מסביב לשעון

'שמעון הצדיק' היה איש חסד, פשוטו כמשמעו. תושבי כפר-חב"ד זוכרים אותו מסייע לנכים ולבעלי מוגבלויות. כך גם עשה בירושלים שם עבר להתגורר בשנים האחרונות, ועל כך מעיד רווח: "הוא היה הולך פעמים רבות לבתי אבות, שם היה מקלח קשישים וגלמודים. כל רגע פנוי אצלו, היה מנוצל לעוד ועוד מעשה חסד".

במהלך השנים, רווח ניהל לא פעם שיחות עומק עם הרב פרידמן ע"ה. "אני זוכר את האמת שלו, את הפנימיות שלו. היה כואב לו הבעיות של עם-ישראל. כשהיה שומע על אחד שירד מהדרך, הוא ניסה לחשוב איך להחזירו בתשוב ולדבר על ליבו.

"הוא לקח דברים כאלה מאוד אישית ותמיד ניסה לעשות. מעולם לא דאג לעצמו, רק לעניינים של הקב"ה, וראיתי זאת במוחש".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.