מערכת COL | יום כ' תמוז ה׳תשע״ד 18.07.2014

המבצע הקרקעי: צה"ל פגע ב-150 מטרות ברצועה ● מתעדכן

צה"ל פתח אמש (חמישי) במבצע נרחב בעזה שמטרתו להביא שקט לתושבי ישראל. לאורך היום צוות כתבי COL יעדכנו אתכם בדיווחים און-ליין המבצע בעזהבפנים: עדכונים און-ליין מכל ההתרחשויות סביב המבצע בעזה >>>
המבצע הקרקעי: צה
פיר מנהרה שחשפו חיילי הצנחנים ברצועה. צילום: דובר צה"ל

כתבי COL

16:54:
ישראל זוכה לתמיכה בינלאומית. בצהריים הביעה קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל תמיכה בישראל בעקבות כניסת צה"ל לעזה. "הנקודה הזאת צריכה להיות ברורה - לישראל הזכות להגן על עצמה", אמרה מרקל, "לראשונה ערים כמו תל אביב וירושלים בטווח הטילים של חמאס, כל מדינה שמותקפת כך, הייתה נוהגת כך".

16:19: מתחילת הפעילות הקרקעית אתמול תקף צה''ל כ-150 מטרות ברחבי הרצועה. בין השאר הותקפו 21 בורות שיגור, 4 בתים של פעילי טרור בכירים וכמה מנהרות. 17 מחבלים נהרגו ו-13 נעצרו ונלקחו לחקירה. הכוחות חשפו פתחים של כמה מנהרות. במהלך הפעילות היו חילופי-אש והושלכו מטעני-חבלה אל החיילים, אך הם לא נפגעו.

15:25: הרמטכ"ל, רב אלוף בנימין (בני) גנץ התייחס הבוקר לאירועי הלילה הראשון של התמרון הקרקעי ברצועת עזה, ואמר כי "במהלך הלילה היו מספר אירועים ואנחנו המשכנו קדימה. מבחינה התקפית אנחנו יודעים לשלב את מה שנדרש והם לא יגברו על הנחישות שלנו להמשיך את הפעולה. אני משוכנע שנעמוד בכל אתגר שיעמוד בפנינו בימים הקרובים".

הרמטכ"ל הוסיף וציין כי "המטרה של הכוחות היא להשתלט על השטח, לאתר ולהשמיד מנהרות, לפגוע בפעילי טרור ובתשתיות טרור, כולל אמצעי לחימה ותחמושת. במבצע לוקחים חלק בשלב זה כוחות רבים, בהם כוחות חי"ר, שריון, הנדסה ויחידות מיוחדות. הכוחות פועלים בגיבוי אווירי מסיבי ובתקיפות מהים. בסך הכל פועל חלק גדול מהכוח הסדיר של צה"ל".

14:02:
בפיקוד העורף שינו את ההנחיות לציבור בעקבות הכניסה הקרקעית. היום לא תהיה פעילות בקייטנות, בגני ילדים ובמעונות ביישובים שמרחקם עד 40 קילומטרים מרצועת עזה. בישובים שבטווח שבין 40 ל-80 קילומטרים אסורה התקהלות של יותר מאלף אנשים בשטח פתוח. מדובר בהנחיות ראשוניות ולקראת השבוע הבא יגובשו ההנחיות מחדש.

13:31: דבריו המלאים של ראש-הממשלה בנימין נתניהו:
זה היום העשירי שישראל נתונה למתקפת טרור על עריה ואזרחיה. צה"ל פועל נגד החמאס וארגוני הטרור ברצועת עזה בים, באוויר, ועכשיו גם ביבשה. אמש כוחותינו התחילו בפעולה קרקעית כדי לפגוע במנהרות טרור שחודרות מרצועת עזה לשטחה של ישראל. אני מזכיר לכם שבמנהרת טרור כזאת, חדרו אתמול לפנות בוקר מחבלי חמאס לאזורנו במטרה לבצע פיגוע המוני נגד אזרחי ישראל. צה"ל סיכל, גם הפעם, את פעולת הטרור הזאת בהצלחה.
 
מאחר שאין אפשרות לטפל רק מן האוויר במנהרות, חיילינו עושים זאת גם מן הקרקע. גם כאן, אין ערבות למאה אחוז הצלחה, אבל אנחנו עושים הכול כדי להשיג את המרב. לצערנו כבר נפל חייל, ואני שולח בשם כל שרי הממשלה תנחומים למשפחתו. אני בטוח שאני משקף בזה גם את כל אזרחי ישראל.
 
ההנחיה שלי ושל שר הביטחון לצה"ל, לפי אישור הקבינט, היא להיערך לאפשרות של הרחבה, הרחבה משמעותית של הפעילות הקרקעית, והרמטכ"ל וצה"ל ערוכים בהתאם. הפעולה אמש באה אחרי שישראל הסכימה גם להצעה המצרית להפסקת אש וגם ליוזמת האו"ם להפוגה הומניטארית. בשני המקרים, החמאס המשיך לירות. בחרנו לצאת לפעולה הזאת אחרי שמיצינו את האפשרויות האחרות, ומתוך הבנה שללא הפעולה, המחיר שנשלם יכול להיות גבוה בהרבה.
 
עוד טרם היציאה למבצע "צוק איתן", שוחחתי עם מנהיגים מובילים בעולם. הסברתי להם את המצב הבלתי אפשרי שבו נתונה מדינת ישראל והצורך שלנו להגן על אזרחנו. מאז, בפעילות מדינית והסברתית בלתי פוסקת, שיטתית, אנחנו מייצרים את המרחב הבינ"ל - דבר שאיננו מובן מאליו - כדי שנוכל לפעול בשיטתיות ובעוצמה מול ארגון טרור רצחני ושותפיו. מטבע הדברים, יש שיקולים ונתונים שאינני יכול לחשוף לציבור, אלה שיקולים מורכבים שכוללים בו זמנית זירות וחזיתות רבות בארץ ובעולם, אבל השיקול העליון שמנחה אותנו הוא להחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל ולהשיב את השקט למדינה.
 
צה"ל הוא צבא מוסרי מאין כמוהו, הוא איננו שואף לפגוע בחף מפשע אחד. אנו פועלים רק נגד מטרות טרור, ואנחנו מצרים על כל פגיעה בשגגה באזרחים. מי שנושא באחריות לפגיעה בבלתי מעורבים הם ארגוני הטרור שתוקפים את ערינו ואת אזרחנו ומשתמשים באזרחים שלהם כמגן אנושי.
 
עכשיו אני יודע שבמערכות כאלו, תמיד מתקבלת בדעת הקהל העולמית תמונה מעוותת של המערכה. זה בלתי נמנע. אבל, בשונה מתמיד, הפעם ישנם גם רבים בקהילה הבינ"ל שמבינים שמי שנושא באחריות לקורבנות זה החמאס והחמאס בלבד. זה דבר חשוב למדינת ישראל.
 
אני רוצה לפנות אליכם אזרחי ישראל. מקום המדינה נכפתה עלינו מלחמה בטרור, וגם הפעם נוכל לה. העמידה האיתנה שלכם נותנת לנו את היכולת ואת אורך הרוח לפעול בעוצמה נגד אויבינו, וכולנו גאים בכם. ושוב, אני מבקש מכם להישמע בקפדנות להוראות פיקוד העורף. אני חושב שהיום כבר מיותר לומר עד כמה חשוב שתעשו זאת, ואני יודע שאתם מבינים זאת.
 
אני נפגשתי עם המפקדים שמובילים את פעולת צה"ל, מפקדים מרשימים בצורה בלתי רגילה, אמיצים, נחושים חדורי אמונה וחדורי ערכים. אני מתפעל מהמוטיבציה של החיילים שלנו, הן בסדיר והן במילואים, והרצון שלהם לקחת חלק במערכה. הם מבינים שהמשימה שלהם להגן על אזרחי ישראל. לוחמינו, כולם יודעים שהם נלחמים למען מטרה שאין צודקת ממנה - להגן על הבית של כולנו. ברגע זה, כולנו מאוחדים ומלוכדים מאחורי חיילי ומפקדי צה"ל. ואני יודע שאני מדבר בשם כולכם כשאנו מחזקים אותם במשימתם ומתפללים לשלומם.

12:20: גורמי רפואה בעזה - 24 הרוגים ו-200 פצועים מאז החלה הפעולה הקרקעית.

11:57: שר הביטחון משה (בוגי) יעלון: "לא נתפשר על ביטחונה של אזרחי ישראל, חמאס שילם מחיר כבד וישלם מחיר כבד עוד יותר".

11:50: ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ארגוני הטרור הם הנושאים באחריות. מאז קום המדינה לא נכפתה עלינו לחימה בטרור וגם הפעם נוכל לה. אנו נערכים להרחבה משמעותית של הפעילות הקרקעית".

11:15: בעקבות הכניסה הקרקעית של אלפי חיילי צה"ל לרצועת עזה המסוכנת, כאשר אויבים עזי נפש עושים הכל לפגע בהם ובמיליוני אזרחי ישראל בכל רחבי המדינה, יצא הראשון לציון הרב משה שלמה עמאר בקריאת קודש, להתאסף המוני בית ישראל לעצרת תפילה וזעקה ברחבת הכותל המערבי, שריד בית מקדשינו, במוצאי שבת זה, בשעה 22:30 בערב. בתפילה זו נקרע שערי שמיים לביטחון בנינו המסכנים נפשם למען בטחון ישראל. אוטובוסים מתוגברים למקום.

10:00:
דובר צה"ל מוסר את שמו של חייל צה"ל סמל איתן ברק, בן 20 מהרצליה, אשר נהרג בשעות הלילה בפעילות מבצעית בצפון רצועת עזה כחלק ממבצע "צוק איתן". הודעה נמסרה למשפחתו.

9:50: ירדן קוראת לכינוס מועצת הביטחון של האו"ם. 

9:30: קרי שוחח עם נתניהו וביקש "להימנע מהחרפה נוספת של המצב ברצועת עזה".


8:10: נתונים פעילות צה״ל מהשעה 20:00 ועד השעה 06:00 בבוקר - 103 מטרות נתקפו. ביניהן: 44 מטרות תומכות תמרון, 1אתר ליצור אמלח, 1 מתחם צבאי/מחנה אימונים, 2 מנהרות התקפיות, 7 מנהרות הברחה, 1 אמצעי תצפית, 20 משגרים מוטמנים, 11 חמ״לים/ משרד צבאי, 6 בתי מפקדים פעילים.

7:25: חייל צה"ל נהרג הלילה במהלך פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחתו.

7:00: צה"ל החל אמש במימוש מדרגת הפעולה הבאה במדרג הפעולה העולה של מבצע "צוק איתן", אליו יצא צה"ל על רקע ירי הרקטות הנרחב ליישובי הדרום. הפעולה היבשתית הינה ממוקדת ומטרתה סיכול תשתיות הטרור ברצועת עזה.

בשלב זה של המבצע פועלים בשטח רצועת עזה כוחות חי"ר, שריון, הנדסה, ארטילריה ומודיעין בשיתוף פעולה עם זרועות האוויר והים ובסיוע השב"כ וגורמי ביטחון אחרים, בהובלת פיקוד הדרום. במהלך המבצע ביצע צה"ל תקיפות אינטנסיביות של יעדי טרור ברצועה.

מתחילת המבצע נתקפו 2438 מטרות טרור ברצע"ז, ביניהן מעל ל-940 משגרים וכ-181 בתים המשמשים לפעולות טרור. כמו כן, בוצעו כ-211 תקיפות מנהרות טרור ברחבי הרצועה. מתחילת המבצע בוצעו למעלה מ-145 יירוטים של כוחות "כיפת ברזל" כנגד רקטות שכוונו לריכוזי אוכלוסין.

בוידאו: חיילים מקבל תדרוך אחרון לפני הכניסה לרצועת עזה.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן (להורדה)

צפו

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.