מערכת COL | יום ז' אלול ה׳תשע״א 06.09.2011

הישג: משרד החינוך מכיר בלימוד חסידות ללימודי בגרות

ביוזמת אירגון "תורת חב"ד לבני הישיבות", ובהמלצת המנהל לחינוך דתי במשרד החינוך, תוכר "יחידת הלימוד בחסידות", כיחידה בית ספרית לבגרות במחשבת ישראל בתיאום עם המפקח ● ל-COL נמסר, כי הפרוייקט כעת הוא במתכונת ניסויית לשנה"ל תשע"ב, והחומרים מתאימים לבנים ולבנות מכיתות ט' ועד י"ב  לדיווח בפנים: חוברת תורה - הצצה בלעדית ולהורדה >>>
הישג: משרד החינוך מכיר בלימוד חסידות ללימודי בגרות

ביוזמת אירגון "תורת חב"ד לבני הישיבות", ובהמלצת המנהל לחינוך דתי במשרד החינוך, תוכר "יחידת הלימוד בחסידות", כיחידה בית ספרית לבגרות במחשבת ישראל בתיאום עם המפקח.

ל-COL נמסר, כי בימים אלו אנו עסוקים במשלוח החוברות לכל הישיבות והאולפנות שהזמינו חוברות לימוד בחסידות לשנה"ל הקרובה.

עוד נמסר, כי החל משנת הלימודים תשע"ב תינתן אפשרות להבחן במסגרת תכנית בית ספרית, ביחידה חדשה במחשבת ישראל מתוך חוברות הלימוד בחסידות.

יחידת הלימוד בחסידות היא יחידה של תכנית בית ספרית, בנוסף לשתי יחידות   החובה במחשבת ישראל.

מוסד שבוחר לעשות בגרות על תכנית בית ספרית במחשבת ישראל צריך לעשות שתי יחידות בית ספריות, ולכן, בנוסף על היחידה בחסידות, עליו להכין יחידה בית ספרית נוספת, לפי הקו החינוכי של המוסד. דהיינו - סך הכל התלמידים יעשו  4 יחידות לימוד במחשבת ישראל ( 2 חובה ו 2- פנימיות).

לאחר הבחירה יש לקבל אישור פרטני ממפמ"ר מחשבת ישראל הרב יוחאי רודיק על שתי היחידות הבית ספריות. כמו בכל יחידה בית ספרית, גם ביחידת הלימוד בחסידות, התלמידים ייגשו לבחינה שכתב המורה שלהם למחשבת ישראל ואושרה על ידי המפמ"ר.

היחידה הבית ספרית בחסידות והמבחן יכללו ארבע חוברות מתוך ששת החוברות שיצאו לאור. כאשר חוברות תפילה ושבת הינן חוברות חובה ואת השתיים הנוספות יבחר כל מוסד לפי שיקוליו.

הפרוייקט כעת הוא במתכונת ניסויית לשנה"ל תשע"ב, והחומרים מתאימים לבנים ולבנות מכיתות ט' ועד י"ב.

מורים שיבחרו ללמד את היחידה יזכו במהלך שנה"ל בחומרי העשרה, ליווי והדרכה   מעורכי החוברות. מורים אלו יהיו שותפים למעשה בשלב הבא – הפיכת החוברות לספר לימוד בחסידות ויסייעו בעיצוב אופיו ותוכנו של הספר. מורים המעוניינים להשתלב   בלימוד מסודר של החוברות מבלי להבחן על כך לבגרות, יוכלו כמובן גם הם לקבל ליווי  חומרי העשרה.

להורדת חוברת תורה: לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.