מערכת COL | יום ז' אייר ה׳תשע״ב 29.04.2012

החלטת המנכ"לית: צוות משותף יפתור הבעיות

ביקור מנכ"לית משרד החינוך בשבוע בעבר בכפר חב"ד בא בהמשך למגעים שמקיימת עם המשרד אגודת חסידי חב"ד, במטרה לפתור שורה של בעיות המטרידות את בתי-ספר חב"ד בארץ ● המנכ"לית הביעה את רצונה שכל הבעיות ייפתרו, והחליטה על הקמת צוות משותף למשרד החינוך ולרשת חב"ד, כשהיא מעמידה את עצמה לרשות הצוות בכל עת שיידרש ● מנכ"ל הרשת קורא למנהלי בתי-הספר להעביר לידיו בכתב בהקדם את הנושאים החשובים להם  לסיפור המלא
החלטת המנכ
רבני חב"ד וחברי אגו"ח והנהלת הרשת בדיון המסכם עם מנכ"לית משרד החינוך (צילום: מאיר אלפסי)

במוקד הביקור המיוחד של מנכ"לית משרד החינוך, הגב' דלית שטאובר, בשבוע שעבר בכפר-חב"ד, עמדה שורה של נושאים המטרידים את בתי-ספר חב"ד ברחבי הארץ. הדבר בא בהמשך למגעים שמקיימת זה זמן אגודת חסידי חב"ד, בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב, במאמץ לפתור את הבעיות.

במפגש המסכם, שנערך בבית אגו"ח 770, לאחר הביקור המוצלח בכמה ממוסדות החינוך המפוארים שבכפר, הוצגו הבעיות המרכזיות, והוגש למנכ"לית ולצוות שליווה אותה נייר עמדה, שפירט את הדברים הדורשים פתרון.

המנכ"לית הקשיבה לדברים רוב-קשב וציינה את החשיבות שהיא רואה בפתרון הבעיות, כדי שבתי-ספר חב"ד יוסיפו לפעול במסגרת החינוך הממלכתי-דתי, מתוך שמירה על אופי החינוך החב"די.

המנכ"לית הודיעה כי תוקם ועדה בהנהלת יו״ר החינוך הממלכתי-דתי הד"ר ר׳ אברהם ליפשיץ, ובה יהיו חברים מהנהלת החמ״ד ונציגים של רשת אהלי יוסף-יצחק ליובאוויטש.

בוועדה ידונו על תכני הלימודים, הספרים ומבחני המיצב, בכל הקשור הן לתכנים והן לניסוחים, שיהיו מותאמים למוסדות חב״ד. כמו כן הוועדה תדון בסוגיות נוספות, כמו בחירת מורים / מורות, מנהלים / מנהלות, ועוד דברים הקשורים ישירות לרוח בתי-ספר חב״ד, כפי שהדברים מוצגים בנייר העמדה.

המנכלי״ת הודיעה כי תעמיד את עצמה להיות זמינה לכל בעיה שתתעורר במהלך הדיונים, ושתדרוש את מעורבותה בכל עת צורך.

באגודת חסידי חב"ד מביעים אופטימיות מהחלטת המנכ"לית, ומקווים כי הצוות אכן יביא את הפתרונות הראויים, שיאפשרו לבתי-ספר חב"ד להוסיף להעניק את החינוך החסידי-חב"די המסורתי לילדי ישראל.

מנכ"ל רשת אהלי יוסף-יצחק ליובאוויטש, הרב ישראל בוטמן, אומר כי השבוע יוגשו למשרד החינוך שמות המועמדים מקרב הנהלת הרשת ומנהלי בתי-הספר, להשתתפות בצוות המיוחד. כמו-כן יפורטו יותר הבקשות והצרכים של בתי-ספר חב"ד. הרב בוטמן קורא לכל המנהלים להעביר לידיו בכתב כל בקשה והצבעה על נושא שראוי לטפל בו במסגרת הצוות, ולא יאוחר מל"ג בעומר הקרוב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.