מערכת COL | יום כ"א אדר ה׳תשע״ב 15.03.2012

בצל הלחימה לא פיספסו בחב"ד באר שבע את הקורס החדש

למרות הלחימה הקשה בעזה, והטילים הנורים לעבר באר שבע, לא פסחו בבית חב"ד בעיר בהנהלת הרב זלמן גורליק, על הוצאת הקורס החדש של "בסוד הפרשה" לספר ויקרא העוסק בנושא: "משל למה הדבר דומה" ● הסדרה מופצת על-ידי המרכז לעזרי שליחות של צעירי חב"ד  לסיפור המלא
בצל הלחימה לא פיספסו בחב
צילום: דו"צ

למרות הלחימה הקשה בעזה, והטילים הנורים לעבר באר שבע, לא פסחו בבית חב"ד בעיר בהנהלת הרב זלמו גורליק, על הוצאת הקורס החדש של "בסוד הפרשה" לספר ויקרא העוסק בנושא: "משל למה הדבר דומה".

ביהדות, שמור מקום של כבוד למשלים. יש ספר שלם בתנ"ך הנקרא 'משלי'; הנביאים התנבאו בדרך 'משל וחידה'; שלמה המלך ידע לומר שלושת־אלפים (!) משלים; רבי מאיר הסתפק 'רק' בשלוש־מאות משלים; ובמדרש רבה מופיעים למעלה מ-500 משלים, המלווים כמעט כל קטע ופירוש. וכמובן, לא שכחנו את 'משלי השועלים', המופיעים במקורות שונים.

מה סוד כוחו של המשל? מה משמעותו של משל ביהדות? האם התורה כולה היא משל? – השאלות הללו, יחד עם שאלות נוספות, יעמדו במוקד הקורס החדש של 'בסוד הפרשה' על ספר ויקרא – "משל למה הדבר דומה". במהלך הקורס, ננתח כמה משלים שהובאו ברש"י ובמקורות נוספים, ונבין טוב יותר מה תפקידו האמיתי של משל. חלק מהשיעורים יעסוק בנושאים אחרים, כמו: מה יש בקערת הסדר? איך נתקן את המידות בספירת העומר? כיצד נתפרנס בשנת השמיטה? ושאלות נוספות.

סדרת "בסוד הפרשה" יוצאת לאור ע"י בית חב"ד המרכזי בבאר שבע בעריכת השלוחים: שניאור אשכנזי והרב חיים הבר, וחברי המערכת הם: הרב דוד הלוי ולס, הרב רפאל לוין, והשליח הרב שמואל רסקין. הסדרה מופצת על-ידי המרכז לעזרי שליחות של צעירי חב"ד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.