מערכת COL | יום כ"ו אב ה׳תשע״א 26.08.2011

בעקבות וועידת המחנכים: יוקם פורום מנהלי מוסדות

בסדנת מנהלים מיוחדת שנערכה בועידת המחנכים השנתית של צעירי חב"ד הוחלט על הקמת פורום מנהלים, שיתכנס כל שלשה חודשים, לדון בנושאים חינוכיים אקטואליים המתעוררים חדשים לבקרים ● על הפרק: התמודדות עם דרישות משרד החינוך בנושא ה"ליבה" במוסדות חב"ד ● וגם: טופלו ונקלטו מספר תלמידים, בוגרי תתי"ם, שנשארו ללא מסגרת ישיבתית. התלמידים נקלטו כל אחד לישיבה ולמסגרת המתאימה לכל אחד  לסיפור המלא
בעקבות וועידת המחנכים: יוקם פורום מנהלי מוסדות
מחנכים ומנהלים בוועידת המנהלים של צעירי חב"ד ● למטה: הרב יוסף יצחק אהרונוב והרב נפתלי רוט

כתב COL

בסדנת מנהלים מיוחדת שנערכה בועידת המחנכים השנתית של צעירי חב"ד הוחלט על הקמת פורום מנהלים, שיתכנס כל שלשה חודשים, לדון בנושאים חינוכיים אקטואליים המתעוררים חדשים לבקרים.

ל-COL נמסר, כי על הפרק עומדות הרחבת קרן עזרה למחנכים, התמודדות עם דרישות משרד החינוך בנושא ה"ליבה" במוסדות חב"ד, הקמת אתר "נר לאחד נר למאה" שירכז חומר דידקטי בכל התחומים לשרות כל מורה ומחנך ועוד, ועוד.

במהלך ועידת המחנכים הוצגו בפני הסגל החינוכי של המוסדות שלשה פרויקטים חינוכיים חדשים שילוו את התלמידים בשנה"ל החדשה הבעל"ט:

תכנית לימודים אחידה לכיתות הגבוהות בנושאי גאולה ומשיח מתוך הספר החדש "סודות הגאולה" לתלמיד, בעריכת הרב מנחם ברוד; לחיזוק ההתקשרות לרבי הוכרז על מבצע "ילדים כותבים לרבי" - אחת לחודש ישבו ההורים עם הילדים וידווחו לרבי על גבי טופס מיוחד, שהוכן למטרה זו, על התקדמות הילד בלימודים, תפלה והנהגה חסידית;  פותחים את יום הלימודים באיזכור יחודו של היום בתולדות חסידות חב"ד מתוך הספר החדש "עת לדעת", כשלצד כל אירוע ניתנת לתלמיד "צידה לדרך" - המסר החינוכי שיש לקחת מהאירוע של אותו יום.

התאמת מסגרת ישיבתית לבוגרי תלמודי תורה

כחלק מפעילויות המרכז חינוכי חסידותי בהנהלת איש החינוך הוותיק הרב נפתלי רוט, הפועל במסגרת צעירי חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, טופלו ונקלטו מספר  תלמידים, בוגרי תתי"ם, שנשארו ללא מסגרת ישיבתית. התלמידים נקלטו כל אחד לישיבה ולמסגרת המתאימה לכל אחד.

מהמרכז חינוכי חסידותי נמסר כי 67 זוגות הורים קיבלו יעוץ חינוכי בטלפון הרב קווי של 1599-522-770, ונערכו ארבע פגישות יעוץ חינוכי עם שלוחים ומחנכים מחו"ל המבקרים בארץ.

בתוך כך, נמסר כי צוות המשרד הצליח להשיג סיוע לחגים עבור 30 משפחות של אנשי חינוך, ונעשים מאמצים להגיע לעוד 30 משפחות.

תגובות נלהבות מועידת המחנכים

אל שולחן משרדי המרכז נערמו מכתבי תודה והערכה ממנהלים, מחנכים ומרצים על התכנים בהרצאות ובסדנאות, על האוירה ועל הארגון היעיל. מר אברהם (ממוש) סלע יועץ אירגוני בכיר מחיפה, שמסר הרצאה במליאה על ערוצי תקשורת בין אישית באמצעות חמשת החושים,וביקר בועידה מבוקרו של יום, בשיעור חסידות ובתפלה, כותב לנו בין היתר:

"...זהו כנס ברמה גבוהה ביותר, הן בתכנים המקצועיים והמועילים, בעושר ובמגוון שלהם והן בניצול יעיל ומלא של הזמן כולו. התבסמתי מניחוח-האווירה ומהתוכן החסידי בשיעור לפני התפילה ומהדברים שהושמעו במהלך הבוקר. אני מודה לכם על החוויה הנעימה שזיכיתם אותי".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.